RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

با رشد درآمدها و کاهش هزینه‌ها رقم خورد

پیشرفت بانک رفاه در مسیر سودآوری

۱۷:۱ - ۱۳۹۸/۸/۱۹کد خبر: 292775
ایستانیوز:بانک رفاه کارگران به مدیرعاملی دکتر محمدعلی سهمانی موفق شده در نیمه نخست امسال به حرکت خود در مسیر سودآوری ادامه دهد به‌گونه‌ای که این بانک در نیمه نخست پارسال به زیان خالص ۱۰هزار و ۷۸۸میلیارد و ۹۰میلیون ریالی مواجه بود اما تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که این بانک از زیان خارج‌شده و در پایان شهریور امسال سود خالص خود را به ۴هزار و ۷۸۰میلیارد و ۷۳۷میلیون ریال رسانده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حرکت بانک رفاه کارگران برای پشت سر گذاشتن زیان انباشته هم نشان می‌دهد که هیئت‌مدیره بانک موفق شده‌اند تا در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۲درصد از زیان انباشته این بانک کم کنند و انتظار می‌رود در آینده بانک یادشده از زیان انباشته به سود انباشته هم برسد. زیان انباشته بانک رفاه کارگران از رقم ۱۷هزار و ۷۶۸میلیارد و ۵۸۵میلیون ریال در نیمه نخست پارسال به ۱۰هزار و ۸۱۳میلیارد و ۹۸۰میلیون ریال در پایان سال گذشته کاهش یافته و در نیمه نخست امسال به رقم ۶هزار و ۷۵۰میلیارد و ۳۵۳میلیون ریال رسیده است. نتیجه اینکه زیان هر سهم بانک رفاه کارگران از ۴۶۲ریال در پایان تابستان سال گذشته به سود ۱۳۹ریالی در پایان سال گذشته و ۲۰۵ریالی در پایان تابستان امسال تغییر جهت داده است.
 
بانک رفاه چگونه به سود می‌رسد؟
 
راز سودآوری بانک رفاه کارگران را باید در کاهش قیمت تمام‌شده پول، بهبود نسبی درآمدها از عملیات بانکداری ناشی از افزایش میزان درآمدهای مشاع و غیر مشاع و البته تلاش مدیران این بانک برای کاهش محسوس هزینه‌های جاری دانست. در حالی جمع درآمدهای مشاع بانک رفاه کارگران در نیمه نخست امسال با رشدی ۳۹درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از رقم ۴۶هزار و ۷۹۷میلیارد و ۹۶۱میلیون ریال به رقم ۶۵هزار و ۲۵۹میلیارد و ۶۴۰میلیون ریال رسیده که سهم بانک یادشده از درآمدهای مشاع در این مدت ۱۲۷درصد جهش داشته است. به‌گونه‌ای که سهم بانک رفاه کارگران در درآمدهای مشاع از ۵هزار و۱۰۶میلیارد و ۱۲۶میلیون ریال در پایان تابستان سال گذشته به ۱۱هزار و ۶۱۱میلیارد و ۲۵۶میلیون ریال در پایان تابستان امسال رشد کرده است.
 
نکته قابل‌توجه در کارنامه اعضای هیئت‌مدیره بانک رفاه کارگران به رشد خیره‌کننده درآمدهای غیر مشاع برمی‌گردد به‌نحوی‌که این میزان درآمد از رقم ۵هزار و ۹۱۲میلیارد و ۸۴۱میلیون ریال در نیمه نخست سال گذشته با رشدی ۵۲درصدی به رقم ۸هزار و ۹۶۲میلیارد و ۴۶۶میلیون ریال در نیمه نخست امسال رسیده است. نتیجه روشن است رشد ۸۷درصدی مجموع درآمد بانک رفاه کارگران در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال. تازه‌ترین اطلاعات صورت‌های مالی حسابرسی نشده بانک رفاه کارگران نشان می‌دهد که مجموع درآمد بانک از ۱۱هزار و ۱۸میلیارد و ۹۶۷میلیون ریال در پایان تابستان ۹۷به رقم ۲۰هزار و۵۷۳میلیارد و ۷۲۲میلیون ریال در پایان تابستان سال ۹۸رشد کرده است.
 
دلیل رشد درآمدهای غیر مشاع بانک یادشده عمدتاً ناشی از افزایش ۲۵۰درصدی درآمد از محل سود و وجه التزام فعالیت‌های غیر مشاع، افزایش ۳۱درصدی درآمد از محل کارمزد خدمات بانکی و جهش ۲۵۸درصدی درآمد از محل ارائه خدمات ارزی آن‌هم در شرایط تحریم بوده است.
 
هنر مدیریت بانک رفاه کارگران را می‌توان علاوه بر رشد محسوس درآمدهای عمدتاً پایدار و قیمت تمام‌شده پول در کاهش چشمگیر هزینه‌های جاری بانک رصد کرد. به‌گونه‌ای که جمع هزینه‌های بانک در نیمه نخست سال گذشته ۲۱هزار و ۸۰۷میلیارد و ۵۷میلیون ریال بوده که با کاهشی ۲۸درصدی به رقم ۱۵هزار و ۷۹۲میلیارد و ۹۸۵میلیون ریال در نیمه نخست امسال رسیده است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک رفاه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *