RSS
امروز یکشنبه ، ۲۴ آذر ۱۳۹۸
آخرین اخبار

رتبه اول بیمه پارسیان در ارزیابی انفورماتیک شرکت های خصوصی صنعت بیمه

فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا

رها شدن بودجه از نفت بدون توسعه غیرنفتی ممکن نمی‌شود

پاسخ مثبت به درخواست افزایش وام مسکن

معامله ۳۳ هزار میلیارد ریالی در تالار نقره‌ای

تخصیص و پرداخت بیش از ۹۱ هزار میلیارد به صنایع استان کرمان

دوره دانش‌افزایی فوتسال در بانک رفاه برگزار شد

ارزش کل پرتفوی سهام عدالت به ۱۵۴۷ هزار میلیارد ریال رسید

حضور فعال بیمه کوثر در منطقه آزاد ارس

راه اندازی سامانه احراز هویت سجام در تالار اختصاصی خرید و فروش سهام

پیشتازی بانک ملت در واگذاری اموال مازاد

بیمه ایران رتبه اول چهارمین ارزیابی انفورماتیک شرکت‌های بیمه را کسب کرد

تازه‌ترین گزارش از بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون

اهدا ۱۵ کانکس مسکونی بانک ملت به اهالی زلزله زده میانه و سراب

رشد بورس از سر گرفته شد

استقبال مسئولین از غرفه ایران کیش در الکامپ قم

استفاده از ظرفیت های پژوهشی راهکار حل مشکلات بیمه های اجتماعی است

توزیع نوشت افزاراختصاصی بیمه آسیا ؛ هدفمند و تاثیر گذار

سهم ۱۸ درصدی بانک سپه پس از ادغام در بازار پولی کشور

نرخ معاملات دلار و یورو

حذف ۲۵ تا ۶۵ درصد از ثبت‌نام کنندگان طرح مسکن ملی

افزایش شمار کارتخوان‌های فعال به ۷.۸ میلیون دستگاه

کاهش نرخ رسمی یورو و ۱۳ ارز دیگر

عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در فرابورس

ورود برقی‌ها به بورس انرژی برای تامین مالی ساخت نیروگاه

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران:

افزایش ضریب نفوذ بیمه نیازمند سازوکارهای فرهنگی و اجرایی است

۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۸/۱۹کد خبر: 292751
ایستانیوز:دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: گسترش بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در کشور نیازمند تقویت سازوکارهای فرهنگی و اجرایی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمد کریمی روز یکشنبه در جمع مدیران شعب شرکت های بیمه در زنجان با بیان اینکه هدف گذاری ضریب نفوذ بیمه در کشور رسیدن به رقم هفت درصد است، افزود: این ضریب نفوذ از آن کشورهای توسعه یافته است اگر چه ضریب نفوذ تا ۱۲درصد هم در برخی کشورها وجود دارد.
 
وی ادامه داد: ما با پیگیری افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور می خواهیم اثبات کنیم که مردم ایران، مردم با فرهنگ، و ایران کشور توسعه یافته و یا دست کم در حال توسعه است؛ رسیدن به این هدف تعیین شده مستلزم این است که همه فعالان عرصه صنعت بیمه دست به دست هم بدهیم و افکار و برنامه هایمان را یکی بکنیم.
 
کریمی به ضرورت تعامل و همکاری بین شرکت های بیمه در کشور تاکید کرد و افزود: بیمه، صنعت بزرگی است و در کنار هم بودن، ضامن بهره گیری از این صنعت و خدمات رسانی به مردم است.
 
وی با بیان اینکه پاسخگو بودن به بیمه گذاران، توسعه فرهنگ بیمه در جامعه را در پی دارد، گفت: شادابی جامعه فقط از طریق گسترش فرهنگ بیمه ممکن است، ما در کشور فقط پول توزیع می کنیم، ولی کشورهایی در دنیا هستند که دولت های آنها با پول مردم اداره می شود، حال باید ببینیم شادابی در کشور ما که از بیت المال پول به مردم می دهیم بیشتر است یا در کشورهایی که پولی به مردم نمی دهند بلکه بابت خدمات، از مردم پول هم می گیرند.
 
کریمی افزود: در یک ارزیابی کلی می بینیم که چنین کشورهایی که متکی به پول خود مردم هستند، خیلی راحت تر زندگی می کنند، چرا که مردم آنها در سرنوشت و آینده خودشان نقش دارند.
 
وی به موضوع کم اطلاعی مردم کشور از خدمات بیمه ای اشاره کرد و گفت: اگر مردم مقداری با خدمات بیمه ای آشنا شوند، خیلی زود به سراغ بیمه می آیند.
 
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه های جمعی برای معرفی فواید بیمه اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۱۱۰رشته است که می توان برای آنها بیمه نامه صادر کرد. 
 
مردم آشنایی کمی با خدمات بیمه دارند
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه صنعت بیمه در کشور انجام شده است، گفت: متاسفانه مردم جامعه به ویژه طبقات پایین با خدمات بیمه آشنا نیستند و لازم است توضیح و تبلیغ شود که بیمه به نفع خود افراد است.
 
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: بروز حوادث غیر مترقبه موجب می شود تا خسارت های زیادی به افراد وارد شود و در برخی موارد حتی افراد را از هستی ساقط کند، ولی اگر بیمه گسترش یابد، خسارت ها قابل جبران است.
 
وی با بیان اینکه عقد بیمه هیچ مشکل شرعی ندارد، گفت: باید فواید و عواید بیمه در سطح جامعه به مردم گفته شود.
 
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز در این دیدار بیمه را پیام آور آرامش و آسایش توصیف کرد و گفت: در صنعت بیمه مردم با پول و دارایی خود زمینه آرامش و آسایش را بر اساس قواعد بیمه ای فراهم می کنند.
 
کریمی با بیان اینکه یکی از مولفه های توسعه یافتگی در جوامع افزایش ضریب نفوذ بیمه است، اظهار داشت: تلاش فعالان عرصه صنعت بیمه ارتقای این شاخص در کشور است.
 
وی با بیان اینکه بیمه پشتوانه مهم رونق تولید است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران و تولید کنندگان در سایه بیمه، امنیت و آرامش خاطر پیدا کرده و با آسودگی به فعالیت خود می پردازند.
 
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در ادامه برنامه سفر یک روزه خود به استان زنجان در مدرسه فرشته شهر زنجان حضور یافت و زنگ بیمه را در جمع دانش آموزان این مدرسه نواخت.
 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:ضریب نفوذ بیمه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *