RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

عاملان اصلی: برگزیت و شیلی

رشد فزاینده طلا و مس جهانی

۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۸/۱کد خبر: 291212
ایستانیوز:قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در بازارهای آسیایی با رشد چشمگیری همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،معاملات طلا در بازارهای جهانی در حالی ساعات معاملاتی امروز را با روند صعودی همراه کرد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تاثیر بالقوه ای در رشد قیمت این فلز گرانبها داشته است.
 
بر اساس این گزارش،قیمت هر اونس طلا در معاملات آتی آمریکا با رشد ۰.۴ درصدی به هر اونس یک هزار و ۴۹۲ دلار رسید.
 
این در حالی است که، در پایان ساعات کاری دیروز، پارلمان بریتانیا به کلیات طرح بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای توافق‌نامه برگزیت (جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا) رای مثبت داد اما زمان‌بندی پیشنهادی وی را رد کرد. اگر طرح دوم جانسون رای می‌آورد این کشور می‌توانست طبق خواسته جانسون، اتحادیه اروپا را در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به‌طور رسمی ترک کند.
 
نمایندگان مجلس عوام بریتانیا در نخستین رای‌ گیری با ۳۲۹ رای موافق و ۲۹۹ رای مخالف به کلیات توافق برگزیت که بین نخست وزیر بریتانیا و اتحادیه اروپا حاصل شد، رای مثبت دادند. این برای نخستین بار بود که نمایندگان پارلمان بریتانیا به توافقنامه خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت می ‌دهند.
 
از سوی دیگر، مذاکرات آمریکا و چین در خط مقدم رویدادهای اقتصادی در بازارهای جهانی است. لو یوچنگ ، وزیر امور خارجه چین اعلام داشته که در هفته جاری آمریکا و چین به توافقی ضمنی خواهند رسید . وی اظهار داشت: اگر هر دو طرف به منافع یکدیگر احترام بگذارند به نظر می رسد این توافق زودتر ازموعد به دست آید.
 
البته برخی از کارشناسان پیش بینی کرده اند که توافقی ضمنی میان دونالد ترامپ و ژی جینگ پینگ در نشست سالانه همکاری های اقتصادی آسیا پاسفیک در شیلی که در اواسط ماه نوامبر برگزار می شود به امضا خواهد رسید.
 
در این میان، یکی از منتقدان به سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس بانک مرکزی اروپا است.
 
کریستین لاگارد رییس جدید بانک مرکزی اروپا، گفته جنگ تجاری دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، با چین رشد اقتصادی جهان را مختل کرده و خود او می‌تواند این فشار را از دوش اقتصاد جهان بردارد.
 
کریستین لاگارد چند روز پیش از احراز رسمی کرسی ریاست بانک مرکزی اروپا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ‌بی ‌اس در مورد نقش ترامپ در چالش ‌های اقتصاد جهانی گفت: فکر می‌کنم کلیدهای زیادی برای گشودن قفل باب بی ‌اعتمادی و ریسک‌ های فزاینده وجود دارد اما بزرگ‌ ترین کلیدی که اکنون در دست ترامپ است ایجاد قطعیت در تجارت و پیش ‌بینی‌ پذیر کردن آن است چرا که در غیر این‌ صورت دنیا به سمت ایجاد سپر دفاعی در مقابل ریسک‌ های فزاینده حرکت می ‌کند و این سپر چیزی جز افزایش پس ‌انداز و ذخایر مالی و کالایی نیست، اقدامی که در عمل موجب کند شدن روند توسعه اقتصادی می ‌شود.
 
رییس سابق صندوق بین‌المللی پول تصریح کرده که بی‌ثباتی ناشی از وقوع جنگ تجاری میان چین و امریکا مهم ‌ترین دلیل کاهش رشد اقتصادی جهان به کمترین حد از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون است. اما از سوی دیگر، ناآرامی ها در هنگ کنگ برخی نگرانی ها را در خصوص این توافق نامه ایجاد کرده است. بر اساس گزارش رونامه فایننشیال تایمز، پکن قصد دارد تا فرماندار هنگ کنگ را به دلیل این آشوب ها عزل کند.
 
اوضاع در آمریکای جنوبی نیز نا به سامان است و درگیری های شیلی بر روی قیمت معادن مس این کشور تأثیرگذار بوده است.
 
در جریان پنجمین روز اعتراض‌ها در پایتخت شیلی که به بهانه افزایش قیمت بلیت مترو آغاز شد، معترضان ضمن مختل کردن سیستم حمل و نقل عمومی در مرکز شهر سانتیاگو به درگیری با پلیس ادامه دادند.
 
هزاران شیلیایی با تجمع در مرکز پایتخت این کشور اعتراض‌ خود را نسبت به آن چه بی عدالتی و هزینه بالای زندگی عنوان شد، ابراز کردند که جریان آن شمار کشته شدگان این اعتراض‌ها به ۱۶ تن رسید و تعداد بازداشت شدگان توسط پلیس از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر فراتر رفت.
 
اعتصاب کارگران و نبود نیروی کار در معادن موجب افزایش قیمت مس در بازارهای جهانی شده است در حالی که شیلی یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مس در دنیا شناخته می شود . قیمت مس به این ترتیب، به بالاترین حد خود در یک ماه اخیر صعود کرده است.
 
معاملات مس برای تحویل سه ماهه در بازار لندن با ۰.۲ درصد افزایش، به ۵۸۳۶ دلار و ۵۰ سنت در هر تن رسید که بالاترین حد در یک ماه گذشته بود. معاملات مس در شانگهای نیز با ۰.۱ درصد افزایش  قیمت، به ۴۷۱۲۰ یوان (۶۶۶۲ دلار و ۹۰ سنت) در هر تن رسید.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *