RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

همزمان با رکورد های پی در پی پالایش پخش و ملی گاز مشخص شد:

بازار شفاف و منصفانه بورس انرژی در انتظار شرکت ملی نفت

۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۷/۳۰کد خبر: 290181
ایستانیوز:طی معاملات امروز سه شنبه ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۸ ، شرکت ملی گاز ایران برای دومین بار در مهر ماه امسال دو محموله ۵ هزار تنی و ۶ هزار تنی گاز مایع با هدف صادرات به بازار های بین المللی را با روش کشف پریمیوم در رینگ صادراتی بورس انرژی ایران عرضه کرد که در نهایت کل این دو محموله با موفقیت معامله و رهسپار آنسوی مزرهای ایران شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حضور شرکت ملی گاز ایران در بورس انرژی پس از آن صورت می گیرد که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با برنامه ریزی صحیح و استراتژی قوی در مدیریت فروش انواع فرآورده های نفتی،مکانیزم کشف قیمت منصفانه و شفاف بورس انرژی ایران را مبنای عرضه و تقاضا در این بازار قرار داد تا در نهایت طی دستکم دو ماه اخیر ، موفقیت کم سابقه ای در زمینه معاملات فرآورده های صادراتی در این بازار متشکل و تحت نظارت رقم زده شود.
 
این در شرایطی است که شرکت ملی نفت ایران نیز مطابق تکالیف بودجه کل کشور و برنامه ششم توسعه مکلف به عرضه نفت خام و سایر فرآورده های نفتی شامل نفت گاز(گازوئیل)،نفت کوره و مازوت در بورس انرژی ایران شده است. تکلیفی با وجود گذشت ۷ ماه از سال هنوز از اجرای آن خبری نیست و همچنان به عرضه های بدون نتیجه و فاقد تنوع در روش های فروش نفت خام و میعانات گازی در این بورس دلخوش کرده است.
 
بر اساس این گزارش، شرکت ملی گاز ایران طی امروز سه شنبه ۵ هزار تن گاز مایع  تولیدی مجتمع گاز پارس جنوبی با قیمت مبنای ۳۶۲.۵ دلار بر هر تن و با روش کشف قیمت بر اساس منهای ۶۵ پریمیوم دلاری روانه میز فروش رینگ صادراتی بورس انرژی ایران کرد که کل این محموله با رقابت تا منهای ۳۹ پریمیوم دلاری ، کشف قیمت و به ارزش یک میلیون و ۶۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شد.
 
شرکت ملی گاز ایران دقایقی بعد یک محموله ۶ هزار تنی گاز مایع تولیدی مجتمع گاز پارس جنوبی را به قیمت مبنا ۳۶۲.۵ دلار بر هر تن با روش کشف قیمت بر اساس منهای ۶۵ پریمیوم دلاری روانه میز فروش رینگ صادراتی بورس انرژی ایران کرد که کل این محموله نیز با پریمیوم منهای ۳۴.۷۵ دلار کشف قیمت و رهسپار آنسوی مرزهای صادراتی ایران شد.ارزش این محموله نیز یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۵۰۰ دلار بود.
 
به این ترتیب شرکت ملی گاز ایران توانسته است طی امروز بالغ بر ۳ میلیون و ۵۸۴ هزار دلار گاز مایع از طریق رینگ صادراتی بورس انرژی ایران روانه بازار های جهانی نماید.
 
گفتنی است شرکت ملی گاز ایران روز یکشنبه ۲۱ مهر ماه جاری نیز برای نخستین بار ۲۵۰۰ تن گاز مایع تولیدی شرکت پالایش گاز فجر جم به ارزش ۷۳۶ هزار و ۸۲۵ دلار در بورس انرژی ایران به مقصد بازارهای بین المللی فروخت.
 
زمان تحویل دو محموله صادراتی گاز مایع معامله شده در بورس انرژی ایران به ترتیب ۹ و ۱۴ آبان ماه امسال از درب کارخانه اعلام شده و شیوه تسویه معاملات نیز به صورت تسویه اسناد خارج از پایاپای است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بورس انرژی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *