RSS
امروز جمعه ، ۹ اسفند ۱۳۹۸
آخرین اخبار

دوستی‌ها و دشمنی‌های جهانی در سال ۲۰۲۰

قیمت خانه ۴۴ درصد بیشتر شد

ایجاد ۲۹ هزار فرصت شغلی با تسهیلات بانک ملی ایران

اقدامات پیشگیرانه تجارت‌نو برای پیشگیری از کرونا

در سال۱۴۰۰تنها بانک بدون شعبه کشور خواهیم بود

کاهش ساعت کاری شعب بانک سامان در قم، اراک و رشت

مشتریان بانک سینا ترجیحا از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند

چهارمین مرحله کمک معیشتی شنبه واریز می‌شود

لزوم اصلاح نظام بانکی برای تحقق رشد اقتصادی کشور

کدام خانه‌ها مشمول پرداخت مالیات جدید می‌شوند؟

عملکرد ۹۸ بانک صادرات ایران را با سود می بندیم

رشد قیمت طلا و نقره تا کجا ادامه دارد؟

کمک اوراق «گواهی ظرفیت» به تامین مالی نیروگاه‌ها

۶۰ لیتر بنزین نوروزی برای خودروها تخصیص یافت

بهره گیری از بانکداری الکترونیک برای تردد غیر ضرور

رشد ۲۰ درصدی تولید فولاد ایران نسبت به جهان

نحوه دریافت سود سهام عدالت مشمولان متوفی

نرخ دلار به ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسید

قیمت سکه طرح جدید به ۶ میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید

اقتصاد هند چگونه به مسیر رشد بازمی‌گردد؟

خاورمیانه در معرض کرونا است

برای انجام امور بانکی به بانک مراجعه نکنید

موافقت مدیرعامل سایپا با پیشنهاد تغییر نام "رهام" به "شاهین"

تداوم روند مثبت بورس تا پایان سال‌۹۸

پیش فروش ۳ محصول ایران خودرو از چهارشنبه

تمایل شرکت های بیمه ای به همکاری با خودروسازان

۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۷/۱۷کد خبر: 289670
ایستانیوز: کاهش بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای که با ورود بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران به سرانجام رسید، در حالی این بخش زیادی از آن تسویه شده که به اعتقاد فعالان این حوزه، افزایش تولید خودرو در ماه های اخیر نیز ریسک صدور بیمه نامه را به دلیل فراوانی، کاهش داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هرچند بر اساس قانون خودروسازان و شرکت های بیمه ای ملزم به صدور بیمه نامه شخص ثالث به همراه فروش خودرو هستند اما با این حال برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند که باید حق انتخاب این بیمه به خریداران و مصرف کنندگان داده شود تا بر اساس سلیقه نسبت به انتخاب بهترین بیمه نامه اقدام شود.
 
نیما لطفی، مدیر خودرویی بیمه آرمان   با بیان این که همچنان دو شرکت خودروساز به شرکت های بیمه ای بدهکار هستند، می گوید: اما با توجه به اقدامات انجام شده از سوی بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران، این بدهی کاهش یافته و بخش زیادی از آن ها تسویه شده اما همچنان بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای وجود دارد.
 
وی با اشاره به الزام خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو به همراه بیمه شخص ثالث اظهار می کند: برهمین اساس شرکت های بیمه ای موظف هستند براساس قانون نسبت به صدور بیمه نامه اقدام کنند، استفاده کننده از این بیمه نامه ها، خودروساز نیست و بیمه گذار و خریدار خودرو نیز مقصر نیست که حق بیمه را در زمان خرید پرداخت کرده اما قابلیت استفاده از آن را نداشته باشد.
 
لطفی تصریح می کند: قبل ازهم اندیشی و کمک بیمه مرکزی به موضوع بدهی خودروسازان به شرکت های بیمه ای، این بدهی دوساله و حتی سه ساله بود و حتی پیگیری سالانه نیز در زمینه تسویه بدهی ها به سرانجام نمی رسید و بار تعهدی که شرکت های بیمه ای به وجود می اوردند در کنار سهم بهداشت، اداره مالیات و صندوق بیمه مرکزی که از این موضوع دریافت می کردند در عمل سرمایه شرکت های بیمه تحت تاثیر قرار گرفته و فشار مالی بالایی به این شرکت ها تحمیل شد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان ادامه می دهد: از دو ماه گذشته با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی وتغییر وتحولات انجام شده در شرکت های خودروسازی رویکرد به تسویه بدهی های گذشته تغییر یافت و بدهی جاری خودروسازان شاهد نظم در پرداخت ماهیانه بود.
 
وی در پاسخ به این که آیا با این شرایط شرکت های بیمه ای تمایلی برای همکاری با خودروسازان دارند، ادامه می دهد: حتی با وجود بدهی های گذشته شرکت های بیمه ای تمایل به همکاری با خودروسازان دارند چرا که پرتقوی کم ریسکی بوده و بازار خودرو نیز بازار بزرگی است اما در چند سال گذشته عملیات مالی مثبتی برای شرکت های بیمه ای به شمار نرفته و بار مالی و اثر منفی بر روی صورت های مالی شرکت های بیمه ای داشته است که در این شرایط سهامدار و افراد ذینفع متضرر می شدند و این امر باعث شد شرکت های بیمه ای کمی در این زمینه عقب نشینی کنند اما به لحاظ فنی تمایل بالایی برای همکاری با خودروسازان وجود دارد.
 
لطفی با بیان این که خسارت ثابتی در بحث خودروسازان وجود دارد و رقم پیش بینی شده ای در این زمینه وجود دارد، می افزاید: همزمان با کاهش میزان تولید، صدور حق بیمه نامه نیز با اشکالاتی همراه می شود و آمار خسارت بالاتر می رود زیرا فراوانی ندارد و در این شرایط خسارت ها افزایش می یابد اما هم اکنون با افزایش تولید و انجام تعهدات خودروسازان و همچنین تکمیل خودروهای ناقص و و بازگشت به شرایط دو سال قبل ، تیراژ بیمه نامه ای نیز افزایش قابل توجهی شده داشته به طوری که خسارت ها را پوشش می دهد.
 
مدیر خودرویی بیمه آرمان در پایان با تاکید بر این که از دید فنی صدوراین بیمه نامه باید برعهده مردم باشد، تصریح می کند: اگر راهکاری در نظر گرفته شود و خرید بیمه بر عهده مردم باشد، شرکت های بیمه ای با آرامش بیشتری فعالیت خواهند کرد.
 
وی پیشنهاد می کند که خودروساز خودرو را با بیمه نامه ای یک ماهه تحویل خریدار دهد و بعد از آن خریدار نسبت به انتخاب بیمه نامه اقدام کند که در صورت تحقق این امر، هم صنعت بیمه از شرایط فعلی خارج می شود و هم خریدار خودرو به انتخاب خود نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می کند، این در حالیست که در حال حاضر در پرداخت خسارت شرکت های بیمه دچار خسارت شدید می شوند.
 
به گزارش خودروکار، این فعال در زمینه بیمه خودرو با اشاره به مخالفت خودروسازان با این پیشنهاد می گوید: اگر به حق مصرف کننده توجه کنیم بیمه نامه مقطعی و کوتاه مدت می تواند شرایط بهتری برای خریدار باشد، البته مشکلی که در این زمینه وجود دارد اینست که خودرو بلافاصله پس از تولید به دست مصرف کننده نمی رسد واین احتمال وجود دارد که در مدت محدود صدور بیمه نامه، خودرو در دست واسطه ها و یا نمایندگام مجاز خودروسازان بچرخد بر این اساس لازم است دستورالعملی کلی از سوی نهادهای ناظر تعریف و اجرایی شود تا صدور بیمه نامه از اختیار خودروساز خارج و در اختیار مصرف کنده قرار گیرد

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *