RSS
امروز دوشنبه ، ۳۰ دی ۱۳۹۸
آخرین اخبار

الگوی درآمدی صنعت بیمه باید تغییر کند

قیمت سکه در بازار تهران

خدمات بانک ملت در نظام اقتصادی کشور زبانزد و قابل توجه است

معرفی مقالات برگزیده ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه

افزایش سود عملیاتی شرکت‌های بیمه با استقرار سامانه هوشمند

کمیته انضباطی کارکنان بانک ایران زمین انتخاب شدند

کمک رسانی یک میلیارد ریالی بیمه آسیا به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

برآورد نرخ رشد اقتصادی کشورها برای سال ۲۰۲۰

ملاحظات انتشار رمز پول ملی در ایران

نرخ دلار به ۱۳۰۰۰ تومان رسید

بانک صادرات در فهرست ١٠ شرکت برتر ایران قرار گرفت

بیمه ملت همه رکوردهای سال ۹۷ را شکست

رشد ۴۲ درصدی حق بیمه صادره " اتکایی ایرانیان" در سال ۹۸

حمایت از صادرات محصولات کشاورزی در برنامه های اگزیم بانک ایران

فردا آخرین مهلت ثبت نام مشمولین نصب سامانه صندوق فروش

رشد ۷۷۰ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

برای توسعه فعالیت اقتصادی تان، روی ما حساب کنید!

اجرای بخشش صددرصدی جریمه دیرکرد ثالث درتجارت‌نو

استقلال بانک مرکزی؛ راهکار تنظیم سیاست‌های پولی

چند نکته در خصوص بانک مرکزی و برنامه تقویت اقتصاد

پست بانک ۱۷ ریال سود محقق کرد

درخواست ۶ شرکت بازار پایه برای پذیرش در بازار اصلی

زمان اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی تغییر کرد

مالیات گردشگران خارجی تعیین شد

ابلاغ دستورالعمل مبارزه با پولشویی در گمرک

۳ اولویت اول در تشکیل وزارت بازرگانی

۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۷/۱۴کد خبر: 289449
ایستانیوز: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی می‌گوید: اولویت اصلی وزارت بازرگانی با توجه به صادرات کم کشور در مقایسه با ظرفیت‌های بالای آن، باید توسعه صادرات، افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) و درآمد سرانه باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فرزین فردیس درباره اولویت‌های وزارت بازرگانی بعد از تفکیک از وزارت صنعت با بیان اینکه باید ببینیم تشکیل وزارت بازرگانی چه تاثیری بر روی توانمند شدن صادرات و بالا بردن GDP و درآمد سرانه کشور دارد، افزود: صادرات ایران با وجود پتانسیل‌های بالای صادرات بسیار ضعیف است و عمده صادرات کشور وابسته به کالاهایی با مزیت منابعی و زیرزمینی هستند و ارزش دانشی ندارند.
 
وی اظهار داشت: پیش از هرگونه موضوعی درباره نقد یا دفاع از تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن باید توجه داشته باشیم که فرد یا گروه مدافع یا منتقد، نفع سازمانی یا شخصی از این موضوع نداشته باشد.
 
فردیس توضیح داد که برخی از تولیدکنندگان داخلی از آنجایی که وزارت صمت کنونی را مدافع تولید می‌دانند، نگران هستند که با تشکیل وزارت بازرگانی، تعرفه‌های جدیدی وضع شده و برخی محدودیت‌ها در واردات یا صادرات دچار تغییر و تحول شود و این موضوع مزیت مصنوعی ایجاد شده برای آنها را از بین ببرد و به همین دلیل با آن مخالفت می‌کنند.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از واردکنندگان و صادرکنندگان بزرگ نیز از تشکیل وزارت بازرگانی دفاع می‌کنند زیرا احساس می‌کنند با تشکیل این وزارتخانه صادرات و واردات بهتر مدیریت خواهد شد و تعامل با آن از تعامل با وزارت صنعت راحت‌تر خواهد بود.
 
فردیس در عین حال خاطرنشان کرد که مثال‌های ذکر شده درباره مدافعین و مخالفین تشکیل وزارت بازرگانی الزاما به معنای جانبدارانه بودن تمامی نظرهای آنها نیست. این فعال اقتصادی با بیان اینکه بهتر بود وزارت صنعت از بازرگانی تفکیک نمی‌شد، تصریح کرد: دولت‌ها در ایران به جای آنکه به محتوای سیاست گذاری بپردازند، به شکل، فُرم و قالب آن می‌پردازند و مشخص نیست با تشکیل وزارت بازرگانی و جدایی آن از صنعت، قرار است چه سیاست جدیدی در پیش گرفته شود.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی به موضوع تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نیز شرکت بازرگانی داخلی در زیرمجموعه‌های وزارت صمت وجود دارد ولی بازهم شاهد افزایش قیمت‌ها و عدم موفقیت در زمینه تنظیم بازار هستیم و به نظر می‌رسد تا زمانی که مسائل بنیادین اقتصادی حل نشده و به سمت آزاد و رقابتی کردن فضای اقتصادی حرکت نکنیم، نمی‌توان انتظار موفقیت در تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها را داشت.
 
به گزارش ایبنا ،وی راهکار تنظیم بازار را مدیریت و کنترل تورم عنوان کرد و افزود: با تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت، مشکل نقدینگی حل نخواهد شد و تشکیل این وزارتخانه جدید نیز به تنهایی نمی‌تواند مسئله کنترل بازار و تنظیم قیمت‌ها را حل کند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *