RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

توضیحات بانک صادرات در خصوص خرید سهام پرسپولیس

ابقاء معافیت‌های مالیاتی بازار سرمایه

واگذاری پرسپولیس و استقلال پاک کردن صورت‌مسئله است

مصوبه ای که ۶۸ همت از منافع سهامداران خرد را به خطر می اندازد

رشد ثابت و آهسته اقتصاد جهانی ادامه پیدا می کند

سهام پرسپولیس و استقلال معامله شد

دلیل اصلی رشد نقدینگی

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران منتشر کرد

جزئیات تغییر نرخ تورم در استان‌ها

۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۷/۱۳کد خبر: 289413
ایستانیوز:معاونت اقتصادی اتاق تهران در گزارش خود به بررسی جزئیات تغییر نرخ تورم شهریورماه امسال به تفکیک استان‌ها پرداخته است. بررسی‌ها کاهش شیب رشد نرخ تورم را تائید می‌کند اما از سوی دیگر نشان می‌دهد همچنان برخی از استان‌ها با نرخ تورم بالا مواجه هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بالاترین نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریورماه ۱۳۹۸ مربوط به چهار استان ایلام با ۵۱.۹ درصد، کردستان با ۵۱.۱ درصد، خراسان جنوبی با ۵۰.۳ درصد و چهارمحال و بختیاری با ۵۰.۳ درصد بوده است.
 
طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم کل در ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۸ برابر با ۴۲.۷ درصد بوده است. معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران در گزارشی به درصد تغییرات شاخص قیمت کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در شهریورماه پرداخته که نشان می‌دهد در این دوره، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه برای استان تهران ۳۴.۹ درصد محاسبه شده که پایین‌تر از تورم کل است.
 
همچنین محاسبات نشان می‌دهد بالاترین تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان‌های ایلام با ۴۶.۲ درصد، لرستان با ۴۳ درصد و خراسان جنوبی با ۴۲ درصد بوده و در مقابل پایین‌ترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه به سه استان فارس، قم و همدان به ترتیب با ۲۹.۸ درصد، ۳۱.۱ درصد و ۳۱.۹ درصد تعلق گرفته است.
 
بر اساس بررسی‌ها، بالاترین تورم ماهانه در بین تمامی استان‌ها مربوط به استان‌های قم، تهران و یزد به ترتیب با ۱.۷ درصد، ۱.۱ درصد و ۰.۹ درصد بوده است. این گزارش خاطرنشان کرده که پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه در شهریورماه به ترتیب برای کردستان منفی ۱.۶ درصد، زنجان منفی ۱.۱ درصد و بوشهر منفی یک درصد بوده است.
 
بالاترین نرخ تورم ۱۲ ماهه نیز در شهریورماه امسال در چهار استان ایلام با ۵۱.۹ درصد، کردستان با ۵۱.۱ درصد، خراسان جنوبی با ۵۰.۳ درصد و چهارمحال و بختیاری با ۵۰.۳ درصد تجربه شده است. این نرخ برای استان تهران ۴۲.۸ درصد اعلام شده است.
 

 

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.

این گزارش همچنین بالاترین درصد تغییرات شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه ۱۳۹۸ را بررسی کرده است.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران بالاترین تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه ۱۳۹۸ را برای استان‌های ایلام، بوشهر و هرمزگان به ترتیب با ۵۴.۴ درصد، بوشهر ۵۱.۳ درصد و هرمزگان با ۵۰ درصد اعلام کرده است. این رقم در این ماه برای استان تهران ۴۶.۲ درصد گزارش شده است.

از سوی دیگر پایین‌ترین شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه ۱۳۹۸ در استان‌های زنجان با ۳۴.۷ درصد، همدان با ۳۷.۲ درصد و آذربایجان غربی با ۳۸.۹ درصد بوده است.

بالاترین تورم ماهانه این شاخص نیز در استان‌های فارس با ۱.۳ درصد، سیستان و بلوچستان با ۰.۹ درصد و قم با ۰.۱ درصد بوده است. این رقم برای استان تهران منفی ۱.۴ درصد گزارش شده است.

همچنین پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه ۱۳۹۸ نیز در استان‌های کردستان با منفی ۴.۳ درصد، زنجان با منفی ۳.۳ درصد و بوشهر با منفی ۳.۲ درصد تجربه شده است.

بر اساس این گزارش بالاترین نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۹۸ نیز برای شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه ۱۳۹۸ در سه استان بوشهر با ۷۷.۸ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۶۹.۶ درصد و یزد با ۶۶.۹ درصد گزارش شده است. این شاخص برای استان تهران نیز ۶۳ درصد گزارش شده است.

بااین‌حال پایین‌ترین نرخ تورم ۱۲ ماهه شاخص بالا نیز مربوط به استان‌های زنجان، کرمان و سمنان به ترتیب با ۵۲.۹ درصد، ۵۸.۵ درصد و ۵۹.۱ درصد بوده است.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.

 
پایین‌ترین نرخ تورم نیز در ماه مورد بررسی برای استان‌های قم با ۳۶.۳ درصد، کرمان با ۳۷.۹ درصد و فارس با ۳۸ درصد گزارش شده است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:نرخ تورم
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *