RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

کاهش حجم و ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس

۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۷/۲کد خبر: 287741
ایستانیوز: حجم و ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در سومین ماه تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۸و ۴۹درصد کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، نگاهی به کارنامه فرابورس در آخرین ماه تابستان امسال نشان می‌دهد طی ۲۰روز معاملاتی تعداد ۳۳میلیارد و ۴۵میلیون ورقه بهادار در ۵میلیون و ۱۸۳هزار نوبت به ارزش ۲۰۹هزار و ۹۶۴میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۷۵درصدی حجم، افزایش ۱۳۰درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۹۹درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.
 
این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۱۶۵۲میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۰۴۹۸میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۳۶۳۷میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۰هزار و ۲۲۲میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۵میلیارد و ۸۰۴میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۸هزار و ۷۳۹میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۱۰۰درصدی حجم و رشد ۳۳۵درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۳۰درصدی حجم و ۲۴۵درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با شهریورماه سال ۹۷ است.
 
این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۵۲میلیون اوراق بدهی به ارزش ۴۲هزار و ۹۵۷میلیارد ریال معامله شده است که از افت ۱۳درصدی حجم و ۱۴درصدی ارزش معاملات این بازار در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.
 
افزون بر این، بالغ بر ۸۸۱میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۴میلیارد و ۶۶۹میلیون ریال و یک میلیون و ۴۰۰هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۵۵۰میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۳۴درصدی حجم و رشد ۲۴۲درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین کاهش ۱۸درصدی حجم و افت ۴۹درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با شهریورماه پارسال دارد.
 
این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات شهریورماه امسال را از ارتفاع ۳۵۷۹واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۲درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۴۰۱۷واحد رسید و افزایش ۷۸درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.
 
ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۳۶۹۸هزار و ۸۲۰میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۵درصدی به عدد ۳۸۸۱هزار و ۷۱۶میلیارد ریال رسید و بدین ترتیب رشد خود از ابتدای سال را نیز به ۵۱درصد ارتقاء داد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *