RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

رییس کل بانک مرکزی مطرح کرد؛

توسعه تکنولوژی و بدهی‌های شرکتی، چالش آینده بانکداری

۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۷/۲کد خبر: 287736
ایستانیوز: رییس کل بانک مرکزی با اشاره به چالش‌های آینده بانکداری گفت: بدهی‌های شرکتی در حال افزایش است و اگر افزایش ادامه پیدا کند در سال ۲۰۴۰ بدهی‌ها نسبت به تولید ناخالص جهان تقریبا ۵۰۰ درصد بیشتر می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی در خصوص کنفرانس بین‌المللی بانکداری در کشور کویت گفت: کنفرانس خوبی بود و من به دعوت رییس کل بانک مرکزی کویت که دو هفته پیش انجام شد در این جلسه شرکت کردم تا هم از نزدیک با مباحث سمینار آشنا شوم و هم فرصتی باشد که با برخی همکارانمان در سایر کشورها مذاکره و گفتگو کنیم.
 
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه روسای بانک مرکزی بسیاری از کشورهای حاشیه منطقه خلیج فارس همچنین مصر، اردن، موریس و مالزی در این کنفرانس حضور داشتند، افزود: در این کنفراس درباره چالش‌های آینده بانکداری بحث شد؛ خصوصا توسعه تکنولوژی که با سرعت در حال پیشرفت است و ما نیاز داریم خودمان را با سرعت تکنولوژی تطبیق دهیم و اگر ندهیم همان بلایی که سر موبایل‌های قدیمی‌تر در مواجهه با تکنولوژی موبایل‌های هوشمند آمد برای بانکداری نیز اتفاق می‌افتد. همچنین موضوع بدهی‌های دولت ها و خانوارها که به صورت اوراق و سیستم بانکی است، عنوان شد.
 
وی ادامه داد: بدهی‌های شرکتی در حال افزایش است و اگر افزایش ادامه پیدا کند در سال ۲۰۴۰ بدهی‌ها نسبت به تولید ناخالص جهان تقریبا ۵۰۰ درصد بیشتر می شود و بدهی شرکتی افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.
 
رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در حاشیه کنفرانس با روسای بانک مرکزی، روابط خوب و دوستانه برقرار کردیم. علیرغم جو و فشاری که آمریکا ایجاد می‌کند خیلی از کشورها تمایل داشتند با ما همکاری کنند و ابراز دوستی‌شان را مطرح کردند. یکی دو کشور نیز بخاطر فشارهای آمریکا تمایل برای ارتباط نشان ندادند و برای ما قابل درک است.
 
همتی افزود: دیدارها و مذاکرات خوبی با هم داشتیم و امیدواریم در آینده این مباحث را به جاهای خوبی برسانیم.
 
وی با اشاره به اهمیت حضور رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس گفت: حضور رییس کل بانک مرکزی ایران بسیار مهم و ضروری بود و توانستیم مواضعمان را با دوستانمان مطرح کنیم. همچنین اتفاقاتی که در کشورمان افتاده و مقاومتی که مردم بزرگ ایران انجام دادند و برنامه‌ریزی‌هایی که برای خنثی کردن حداکثر فشار دولت آمریکا شده را برایشان تشریح کنیم.
 
همتی در پایان عنوان کرد: بسیاری از روسای کل بانک های مرکزی کشورهای منطقه تاکید داشتند که که آمریکا سلاح تحریمش کند شده است و خیلی خوشحال بودند که شرایط خوبی در ایران حاکم شده و ثبات در اقتصاد ایران برقرار است و تحریم‌های آمریکا دیگر نمی‌تواند اثربخش باشد.
 
وی همچنین گفت: با روسای چند کشور مذاکره داشتیم و با بقیه کشورها را نیز در حاشیه کنفرانس صحبت کردیم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *