RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

« آموزش از راه دور هوشمند» برای کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی

۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۶/۲۸کد خبر: 287445
ایستانیوز: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم روز جهانی دریانوردی در کلمبیا بر لزوم توجه هرچه بیشتر به برنامه آموزش از راه دور هوشمند برای کشورهای عضو این سازمان تأکید کرد. ‌
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم موازی روز جهانی دریانوردی که در کشور کلمبیا برگزار شد، بیان کرد: به منظور تأمین ثبات مالی و پایداری اجرای فعالیت های فنی و توانمندسازی کشورها توسط سازمان جهانی دریانوردی (IMO) پیشنهادات مختلفی را می توان ارائه کرد.
 
وی گفت: IMO می‌تواند از ظرفیت‌ها و تخصص‌های سازمان‌های غیردولتی صنعت کشتیرانی که در جایگاه مشاوران IMO هستند استفاده کند؛ به عنوان مثال اتاق بین المللی حمل و نقل (ICS) می تواند برخی از دوره های آموزش فنی و کارگاه‌های آموزشی را با استفاده از نیروهای متخصص خود که در سراسر جهان حضور دارند، تحت نظارت این سازمان برگزار کند.
 
پیشنهادات استراتژیک ایران برای ارتقای مشارکت جهانی 
 
وی ادامه داد: IMO می‌تواند از طریق مشارکت با کشورهای عضو، سازمان ها و صنایع، پشتیبانی خارجی و غیرنقدی را تقویت کرده و کشورهای عضو بیشتری را در فرایند تامین و تقویت منابع درگیر کند.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه کشورهای عضو IMO نقش مهمی در تحقق این مسئله دارند، گفت: کشورهای عضو می‌توانند کمک‌های مالی خود را به صندوق TC و صندوق های MDTF ارائه و همچنین از برنامه همکاری یکپارچه به صورت نقدی و غیرنقدی حمایت کنند. 
 
راستاد با بیان اینکه IMO باید کشورهای عضو را ترغیب کند تا سازمان بین المللی دریانوردی از متخصصان فنی اعضا برای اجرای دوره های آموزشی و خدمات مشاوره ای بدون پرداخت هزینه بهره مند شود، بیان کرد: فراهم کردن امکانات یا زیرساخت ها برای فعالیت های ITCP، تامین هزینه های سازماندهی دوره‌های آموزشی و کارگاه های آموزشی و نیز مشارکت در تأمین امکانات یا زیرساخت های لازم برای اجرای فعالیت های ITCP از جمله مسائلی است که می توان مدنظر قرار داد. 
 
تقویت همکاری‌های منطقه ای در مورد مسائل دریایی
 
وی در ارتباط با اینکه IMO چگونه می‌تواند از طریق برنامه همکاری فنی خود و به ویژه برای توانمندسازی زنان در جامعه دریایی، همکاری های منطقه ای را در مورد مسائل دریانوردی تقویت کند گفت: برای تقویت همکاری‌های منطقه ای در زمینه مسائل دریایی در برنامه همکاری فنی IMO می توان به موارد مختلفی اشاره کرد که گسترش حضور منطقه ای IMO یکی از آن ها است؛ به عنوان مثال در منطقه استراتژیک دریای عمان و خلیج فارس، IMO حضور منطقه ای ندارد درحالی که ایران آمادگی خود را برای تأسیس چنین دفتری اعلام کرده است و آماده ارائه محل و امکانات این دفتر به صورت رایگان است و در صورت موافقت IMO با این طرح می توان جزئیات را مورد بحث قرار داد.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ‌بیان کرد: دبیرخانه IMO می‌تواند بخش جدیدی را در وب سایت IMO ایجاد کند که از طریق آن کشورهای عضو سازمان بتوانند تجربیات خود را در راستای همکاری های منطقه ای به اشتراک بگذارند.
 
وی اظهار کرد: کشورهای عضو همچنین می توانند تسهیلاتی که کشور مربوطه می تواند به منظور تحقق فعالیت های ITCP فراهم کند را با IMO به اشتراک بگذارند؛ به عنوان مثال در ایران می توانیم مکان، امکانات آموزشی و مشاوران را برای اجرای فعالیت های ITCP فراهم کنیم و چه در زمان حال و چه در گذشته، آمادگی خود را برای حمایت از برنامه های ITCP  سازمان، از جمله برنامه برای توانمندسازی زنان در دریانوردی اعلام کرده‌ایم و در همین رابطه تفاهم نامه ای نیز با IMO داریم.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *