RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

قیمت نفت کمی عقب نشست اما نگرانی‌ها پابرجاست

نفت آرام می‌گیرد؟

۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۶/۲۶کد خبر: 286371
ایستانیوز:معاملات آتی نفت برنت، معیار جهانی قیمت نفت ۱.۳ درصد کاهش یافت و به قیمت ۶۸.۱۶ دلار به ازای هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۱۴.۶ درصد رشد کرده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،قیمت نفت با شروع روز سه‌شنبه در بازارهای آسیا اندکی کاهش یافت اما همچنان سرمایه‌گذاران نگران هستند و منتظر واکنش‌ها به حمله ویرانگر هفته گذشته به تولید نفت خام عربستان سعودی نشسته‌اند. سی‌ان‌ان گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، قیمت معاملات آتی نفت امریکا 1.5 درصد عقب نشست و در آخرین معاملات با 61.95 دلار در هر بشکه فروخته شد. قیمت نفت روز دوشنبه حدود 15 درصد افزایش‌یافته بود که بیشترین درصد افزایش روزانه در بیش از یک دهه گذشته بوده است.
 
معاملات آتی نفت برنت، معیار جهانی قیمت نفت هم 1.3 درصد کاهش یافت و به قیمت 68.16 دلار به ازای هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه 14.6 درصد رشد کرده بود.
 
اقتصاد جهانی قبل از این وضعیت هم در زمین متزلزلی قرار داشت. حالا افزایش شدید قیمت نفت می‌تواند وضعیت ناآرام رشد اقتصادی را بدتر کند. در این میان بازارهای مختلف هم درگیر هستند.
 
پس‌ازآنکه نرخ بهره بانکی بدون تغییر باقی ماند، بازار بورس شانگهای یک درصد سقوط کرد
 
شاخص ترکیبی شانگهای چین، پس‌ازاینکه بانک مرکزی چین برخلاف انتظارها برای کاهش، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت، یک درصد سقوط کرد. بازار چین گمان می‌کرد بانک خلق چین، ممکن است نرخ تسهیلات وام میان‌مدت را به‌عنوان راهی برای کاهش هزینه‌های تأمین مالی و پشتیبانی از اقتصاد کاهش دهد. نرخ بهره روی 3.3 درصدی باقی‌مانده است.
 
به اعتقاد تحلیلگران بازار، این تصمیم به نظر جنجالی‌تر از چیزی است که بازار پیش‌بینی می‌کرد. البته ممکن است بانک خلق چین منتظر تصمیمات سیاست فدرال رزرو امریکا در آخر هفته بماند و بعد برنامه‌های بیشتری برای محرک اقتصادی اجرا کند.
 
نه‌تنها بانک خلق چین، بلکه سرمایه‌گذاران هم در انتظار تصمیم نرخ بهره در ایالات‌متحده هستند که روز چهارشنبه اعلام خواهد شد. بازارها 66 درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو نرخ‌ها را یک‌چهارم درصد کاهش خواهد داد.
 
بازار سهام هنگ‌کنگ هم روز سه‌شنبه یک درصد سقوط کرد. گفته می‌شود خطرات ناشی از اعتراضات مداوم در شهر می‌تواند وضعیت را در هنگ‌کنگ به‌عنوان قطب مالی جهانی تضعیف کند. 15 هفته متوالی است که هنگ‌کنگ درگیر اعتراضات است.
 
درعین‌حال، کاسپی کره جنوبی حدود 0.1 درصد رشد کرد و در مقابل نیکی ژاپن با رشد منفی 0.1 درصد مواجه شد.
 
*آغاز دوباره مذاکرات امریکا و چین
 
مقامات در سطح معاونان امریکا و چین این هفته همدیگر را ملاقات می‌کنند تا برنامه مذاکرات در سطح مدیران سطح بالا طی هفته‌های آینده مشخص شود.
 
این دو ابرقدرت اقتصادی در اوایل ماه جاری توافق کردند تا برای مذاکره بازهم تلاش کنند. درعین‌حال، هر دو کشور برای کاهش تنش تلاش‌هایی انجام داده‌اند.
 
جمعه گذشته چین اعلام کرد که واردات سویا و گوشت خوک را از آخرین دور تعرفه‌های روی کالاهای آمریکایی معاف می‌کند. دوشنبه هم وزارت کشاورزی امریکا اعلام کرد شرکت‌های آمریکایی شروع به صادرات سویا به چین کرده‌اند.
 
اوایل هفته گذشته هم ‌چین اعلام کرد از دیگر تعرفه‌های روی کالاهای آمریکایی چشم‌پوشی می‌کند و ترامپ هم اعلام کرد که تعرفه‌های جدید روی کالاهای چینی را تا دو هفته به تأخیر می‌اندازد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *