RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

بازار نفت فعالیت خود را آغاز کرد:

رشد چشمگیر ۱۱ درصدی قیمت نفت در پی خسارات وارده به آرامکو

۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۶/۲۵کد خبر: 286309
ایستانیوز: قیمت نفت در معاملات امروز در نخستین ساعات کاری، با افزایش ۱۰ درصدی همراه شد در حالی که خسارات ناشی از حمله پهبادی به تاسیسات آرامکو در عربستان به تولیدات روزانه ۵.۷ میلیون بشکه ای این کشور صدمه وارد کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، کاهش میزان تولیدات نفتی در عربستان در پی خسارت وارده به تاسیسات بزرگترین تولیدکننده نفتی در جهان، موجب شد قیمت این کالا در بازارهای جهانی امروز با میانگین رشد ۱۱.۵ درصد همراه شدند.
 
به این ترتیب، قیمت نفت برنت دریای شمال با رشد ۱۲.۷ درصدی به هر بشکه ۶۷ دلار و ۷۷ سنت رسید و قیمت نفت خام آمریکا با رشد ۱۱ درصدی به هر بشکه ۶۰ دلار و ۸۴ سنت رسید .(تا لحظه تنظیم گزارش)
 
حملات پهبادی به تاسیسات نفتی آرامکو، که نزدیک به شهر بقیق در نزدیکی دمام، اتفاق افتاد، آتش های ناشی از خسارات وارده به تاسیسات را شعله ور کرد در حالی که دولت عربستان با انتشار خبری، اوضاع را تحت کنترل اعلام کرد .
 
طبق پیش بینی کارشناسان، خسارات وارده به این تاسیسات میزان تولیدات عربستان را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد و به این ترتیب میزان تولیدات نفت جهانی نیز کاهش ۵ درصدی را در ماه آگوست به ثبت می رساند .
 
این در حالی است که، دونالد ترامپ با توئیتی در این خصوص اعلام داشت: حمله به آرامکوی عربستان، تاثیر بسزایی در بازارهای نفت خواهد داشت. برای حل این بحران دستور استفاده از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا را صادر کرده ام تا بازار نفت به نحوی مقتضی کنترل شود. به تمامی آژانس های نفتی اعلام کرده ام که روند صدور مجوزهای لازم برای خطوط انتقال نفت، که در تگزاس و دیگر ایالات در حال طی کردن مراحل اداری هستند را شتاب بخشند.
 
وی در توئیتی دیگر اعلام داشت: به دلایلی باور داریم که مسببان این حادثه را شناسایی کرده ایم. اقدامات بعدی به راستی آزمایی بستگی دارد، اما منتظر می‌مانیم تا عربستان سعودی مظنونان این حادثه را شناسایی کند.
 
این در حالی است که یک منبع مطلع در عربستان اعلام داشته است که تولید مجدد نفت عربستان به طور کامل و از سرگیری کامل تولید نفت توسط این کشور احتمالا هفته‌ها طول بکشد .
 
به گزارش سنا، خسارت‌هایی که در اثر حمله پهبادی به این تاسیسات و زیرساخت‌های آن وارد شده است "بسیار گسترده" هستند و امکان جبران آن یک در طول یک شب ممکن نیست.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *