RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بورس تکیه گاه بخش خصوصی برای تامین مالی

۱۴:۴ - ۱۳۹۸/۶/۲۰کد خبر: 286093
ایستانیوز: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه شرایط کنونی بورس به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان یک تکیه‌گاه بخش خصوصی برای تامین مالی یاد کرد و اظهار داشت: در زمینه هدایت نقدینگی و نیز مراجعه فعالان اقتصادی و بنگاه‌داران برای رفع مشکل مالی و تامین نقدینگی از طریق بورس می توان به این بازار تکیه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزایش عمق بازار سرمایه در کشور را به عنوان دستاوردهای مثبت اقتصاد کشور در یک سال گذشته دانست و افزود: حجم گسترده ای از میزان نقدینگی در اقتصاد ممکن است زمینه ایجاد مشکلاتی در کشور را فراهم سازد.
 
وی ضرورت ورود نقدینگی در بورس را مورد تاکید قرار داد و گفت: ورود نقدینگی به بورس از جمله راه هایی است که می تواند کمک کننده به بخش تولید باشد، در یک سال گذشته تمرکز خاصی بر روی این سیاست وجود داشت که تاکنون این اقدام با موفقیت همراه شد.
 
به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، دولت در تلاش است تا زمینه های لازم برای واگذاری دارایی‌های خود و  بانک‌ها را فراهم کند که از این راه فعالان بورس با تنوع بیشتری در معاملات روبرو خواهند شد. 
 
وی پیرامون بازارهای موازی با بورس هم توضیح داد: با توجه به اینکه صاحبان وجوه نقد، سرمایه گذاری در بازار، بورس را ترجیح می‌دهند، بنابراین در صورت حفظ پایداری بورس به ندرت زمینه جمع آوری بازارهای اختلال‌زا فراهم خواهد شد.
 
به گفته این مقام مسئول، بازار ارز به عنوان بازاری با ریسک بالا تلقی می شود که رشد بورس، مانع ورود سرمایه ها به سمت بازارهایی با ریسک بالا خواهد شد. 
 
تحقق درآمدهای مالیاتی تا پایان سال 
 
دژپسند با بیان اینکه افزایش قابل توجه درآمدهای مالیاتی و رعایت حال بنگاه‌های اقتصادی از جمله مسایلی است که باید امسال مورد توجه قرار بگیرند، افزود: بنگاه‌های اقتصادی در شرایطی قرار دارند که چنانچه خیلی به آنها فشار وارد شود، ممکن است با مشکل روبرو شوند.
 
وی معتقد است که رشد اقتصادی در سال گذشته با شرایط قابل قبولی همراه نبود، امسال باید رعایت کرد تا اهرم قرار دادن مالیات ، مزاحمتی برای درآمدهای دولتی و بخش خصوصی ایجاد نکند.
 
وزیر اموراقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر اینکه درآمدهای مالیاتی در پنج ماه نخست امسال بالغ بر سه درصد رشد داشته است، گفت: اکنون تلاش می شود تا افرادی که به دنبال فرار از پرداخت مالیات هستند، حقوق قانونی از آنها اخذ شود و در این زمینه عملکرد موفقی داشته ایم. 
 
به گزارش سنا، دژپسند در پاسخی به سوالی مبنی بر علت توقف رمزهای یکبار مصرف بانک‌ها گفت: اجرای این اقدام متوقف نشده و به تازگی بانک مرکزی توصیه بر اجرای این اقدام داشته و سیاست در اوایل کار به گونه‌ای تغییر کرده که ترغیبی انجام شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *