RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان:

پلت فرم معاملات ارتباطی با ارزش سهام ندارد

سیگنال فروشی عامل اصلی زیان در بازار پایه
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۶/۱۳کد خبر: 284806
ایستانیوز: اصلاح قوانین بازار پایه فرابورس تصمیم درستی بود و حتی باید قوانین بیشتر از این اصلاح می شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سید مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان ضمن بیان مطلب فوق به سنا و با اشاره به اینکه اعمال قوانین جدید در بازار پایه هیچ ارتباطی به ارزش ذاتی سهام ندارد، گفت: دلیل اصلی زیان سهامداران در بازارها به ویژه بازار پایه، کانال های غیر قانونی و سیگنال فروش ها هستند.
 
وی ادامه داد: شرکت های بازار پایه حجم های کوچکی دارند و در نتیجه امکان دستکاری قیمت ها در سهام این شرکت ها وجود دارد. در این شرایط برخی از طریق کانال های غیر قانونی و سیگنال فروشی و با سو استفاده از رفتار هیجانی افراد تازه وارد، بازارسازی می کردند.
 
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با بیان اینکه قوانین جدید بازار پایه بهترین ابزار تفکیک قیمت واقعی از نرخ های غیرواقعی سهام است، افزود: رفتار هیجانی افراد تازه وارد و غیر حرفه ای که متاسفانه مستقیم به بازار سرمایه وارد شده اند در کنار سیگنال غیر واقعی کانال های غیر قانونی پدیده صف تقاضا را رقم زدند و بسیاری از منابع به بازار قرمز هدایت شد و این موضوع عامل واقعی زیان است.
 
مصطفی صفاری ادامه داد: برخی از افراد با سیگنال فروشی و بازار سازی قیمت سهام شرکت های زیان ده و حتی ورشکسته را روزانه با نوسان مثبت ۱۰ درصد افزایش می دادند و هیجان بسیاری را به بازار وارد می کردند و ریسک و زیان واقعی محصول رفتار این افراد بود.
 
وی با بیان اینکه باید رفتار هیجانی را محدود کرد و نه قانون را، افزود: قوانین بازار پایه با هدف هشدار به سهامداران تدوین شده و نشان دهنده میزان ریسک این بازار است. بازار پایه ریسک بالایی دارد و اتفاقا قوانین جدید ابزار مدیریت این ریسک هستند.
 
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با تاکید بر اینکه این استدلال که گفته می شود اعمال قوانین جدید عامل زیان سهامداران در بازار پایه فرابورس است صحیح نیست و  افزود: پلت فرم معاملات هیچ ارتباطی با قیمت سهام و سود آوری شرکت ها ندارد و سهام با ارزش در بلند مدت به مسیر رشد خود ادامه می دهد. اگر سهام شرکتی با ارزش باشد قطعا برای آن تقاضا وجود دارد و قیمت آن تغییر نمی کند و سهام شرکت هایی که روی آنها بازی وجود دارد کاهشی است. این کاهش نشان می دهد شرکت شرایط مطلوبی نداشته و این نوع سهام بر اساس سیگنال های غلط، پدیده صف سازی، بازار سازی و رفتار هیجانی خریداری شده است.
 
وی با طرح این پرسش که محدودیت دامنه نوسان و قوانین جدید در بازار پایه چگونه می تواند بر قیمت ذاتی سهام تاثیر گذار باشد؟ افزود: اصلاح قوانین بازار پایه تصمیم درستی بود و از این پس منابع و نقدینگی به سمت سهام بنیادی حرکت می کند.
 
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در پایان خاطر نشان کرد: ما باید اتفاقا دامنه نوسان سهام های بنیادی را افزایش  و حجم مبنا را کاش دهیم و برعکس دامنه نوسان سهام پر ریسک را کاهش و حجم مبنای آنها را افزایش دهیم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *