RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

بانک‌ها امانتدار سرمایه‌های ملی هستند

۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۶/۹کد خبر: 284499
ایستانیوز: مدیرعامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد: بانکها امانتدار سرمایه های ملی هستند وحق حیف و میل بیت المال را ندارند و عملکرد آنها در پرداخت تسهیلات نباید توام با ترحم باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، حسین مهری مدیرعامل و رییس هیأت مدیره این بانک که به استان گلستان سفر کرده بود، عصر چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان حضور یافته و ضمن تبریک هفته دولت به تمامی دولتمردان و مجموعه اداری و اجرایی کشور، اظهار داشت: نتیجه کوتاهی و ترحم در وصول مطالبات بانکی، پیشی گرفتن مطالبات از سرمایه بانک ها است.
 
وی اظهار داشت: منابع کشور محدود است و طرح های فاقد توجیه اقتصادی و بازار مصرف نباید از تسهیلات استفاده کنند. وی افزود: یکی از بهترین موارد برای پرداخت تسهیلات، شرکت های دانش بنیان است که نتیجه حمایت از آنها کمک به رونق هر چه بیشتر تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.
 
رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن تصریح کرد: طی پنج ماه نخست سال ۹۸ افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶ درصد رشد را نشان می دهد.
 
دکتر حسین مهری افزود: پارسال ۱۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۲۷ طرح مهم پرداخت شد و این روند همچنان در طرح هایی مانند پتروشیمی و فولاد ادامه دارد. وی با بیان اینکه در گلستان هم آماده پرداخت تسهیلات براساس وظایف محوله هستیم و اختیارات سرپرستی استان را افزایش دادیم، اضافه کرد: حد اختیارات سرپرستی بانک صنعت و معدن گلستان برای پرداخت تسهیلات به طرحهای تولیدی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ سه برابر و امسال نسبت به پارسال دو برابر خوهد شد.
 
وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز ۲۴ طرح بزرگ در استان گلستان تامین مالی شده که ۲۳ مورد آن به بهره برداری رسیده و در مجموع ۴۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی - ریالی پرداخت شد که ۲۵ هزار میلیارد ریال آن در حوزه سرمایه در گردش بوده است.
 
وی بیان داشت: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری پرداخت تسهیلات به طرح های جدید در استان گلستان سرعت می گیرد و اولویت با طرح های توسعه ای و طرح هایی است که ارزش افزوده بالایی دارند.
 
دکتر مهری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و طرح های نیمه تمام در اولویت خواهد بود، افزود: بانک صنعت و معدن نهاد مالی تخصصی در این حوزه است و طرح هایی که به تکمیل زنجیره ارزش منجر شوند در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می گیرند.
 
استاندار گلستان هم در این جلسه خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای جدی گلستان در تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای پروژه های بزرگ، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
 
هادی حق شناس اظهار داشت: میزان تولید برق استان ۸۵۰ مگاوات و مقدار مصرف در حالت عادی ۱۰۰۰ و در پیک مصرف ۱۳۰۰ مگاوات است که اگر بتوانیم تسهیلات مناسب به بخش خصوصی ارائه کنیم، با احداث نیروگاه های جدید، تولید برق افزایش یافته و مشکل کمبود برق در روزهای گرم سال برطرف خواهد شد.
 
وی افزود: گلستان در تولید برخی محصولات کشاورزی دارای رتبه اول کشور است اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی برای فرآوری، این محصولات به صورت خام از استان خارج شده و ارزش افزوده زیادی ایجاد نمی شود.
 
وی اظهار داشت: ارائه تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران برای ساخت صنایع تبدیلی، زمینه بهره وری بهتر از این تولیدات و رشد و رونق تولید و اشتغال گلستان را فراهم می کند. در این جلسه همچنین مشکلات تعدادی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مطرح و راهکارهای لازم برای رفع آن توسط استاندار و مدیر عامل بانک صنعت و معدن صادر شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *