RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

دژپسند در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

کاهش زمان ترخیص کالا از ۲۶ روز به ۴ روز

مدعی مانیتورینگ صددرصد کالاها در گمرکات نیستیم
۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۶/۷کد خبر: 284413
ایستانیوز: وزیر اقتصاد تاکید کرد که زمان ترخیص کالا از ۲۶ روز به ۴ روز کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از برنامه‌های گمرک هوشمند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شاید در چند ماه گذشته انتقاداتی درباره طولانی بودن ترخیص کالا در بنادر و پایانه‌ها مطرح بوده که این انتقادات به‌دلیل عدم اشرافیت به فعالیت همکاران ما در گمرک است، گفت: در طول یک‌سال گذشته توانستیم فاصله زمانی بین تخلیه و ترخیص کالا را به شدت کاهش دهیم طوری‌که میزان کاهش از 26 روز به 4  روز رسیده است.
 
وی افزود: از دیگر اقدامات شفاف‌سازی بوده است. عده‌ای مدعی هستند در برخی گمرکات شفافیت وجود ندارد و این قبیل مشکلات در گمرک دیده می‌شود اما در حال حاضر گمرکات در فضا و محیط الکترونیکی قرار دارند و قاچاق کالا در ترانزین را به سرعت کشف می‌کنیم که این به‌دلیل هوشمندسازی سیستم‌های گمرکی است.
 
دژپسند با بیان اینکه در بحث دریافت‌ها و پرداخت‌ها هم همواره این انتقاد مطرح بود که حقوق دولت یا افراد تضییع می‌شود، گفت: در این موضوع هم هوشمندسازی سیستم‌ها به کمک ما آمده و در کنار صرفه‌جویی در زمان در میزان مصرف کاغذ و میزان وقت افراد برای مراجعت به گمرک کاهش‌یافته که اینها صرفه‌جویی‌های ملی هستند.
 
وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه می‌توان به دولت هوشمند دست پیدا کرد، گفت: سهولت و روانی کار در گمرک برای فعالان اقتصادی افزایش یافته و ما در مقابله با فساد سرعت بیشتری داریم که مجموعه این اقدامات باعث افزایش اعتماد شده است.
 
وی درباره کالاهایی از جمله سیگار که برند خارجی در بازار زیاد است، گفت: ادعای این را نداریم که صدرصد محموله‌ها مانیتورینگ می‌شود اما روش‌های خوبی برای کاهش فرار این کالاها به اجرا رسانده‌ایم.
 
وزیر اقتصاد ادامه داد: برای تجهیز تمام گمرکات به ایکس‌ری نیاز به تامین مالی داریم و البته تولید ایکس‌ری در داخل کشور به مراحل مطلوبی رسیده هر چند ممکن است به سرعت دلخواه به تولید ایکس‌ری نرسیده‌ایم اما معتقدیم می‌توانیم در این حوزه از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی هم استفاده کنیم به این صورت که بخش خصوصی از ارزیابی‌های انجام شده توسط ایکس‌ری درآمد داشته باشند.
 
وی درباره طولانی بودن ترخیص کالا در بنادر تاکید کرد: بین دستگاه‌های حاکمیتی جنگ حیدری - نعمتی وجود ندارد اما اینکه گفته می‌شود تاخیر در ترخیص کالا در بنادر ناشی از طولانی بودن اقدامات در گمرک است قابل بررسی است چراکه کالا پس از اظهار گمرکی در اختیار گمرک قرار می‌گیرد و قبل از آن در اختیار بنادر است . تنها دلیلی که باعث توقف کالا پس از اظهار گمرکی می‌شود بررسی استانداردهای مورد نیاز است.
 
همچنین در ادامه این مراسم سید مهدی میراشرفی رییس کل گمرکات کشور با بیان اینکه در دنیا گمرک از کنترل ملموس و مزاحم به سمت کنترل‌های غیر ملموس و غیر مزاحم حرکت می‌کنند، گفت: از طریق سیستم‌های هوشمند می‌توانیم به سمت گمرکات غیر ملموس و غیر مزاحم حرکت کنیم.
 
وی با اشاره به هوشمندسازی گمرکات کشور گفت: از این پس هر یک‌ماه یک سرویس الکترونیک و هوشمند به سرویس‌های گمرکی اضافه می‌شود .
 
به گزارش ایلنا، وزیر اقتصاد در پایان متذکر شد: سال 96 گمرک کشور 7 سرویس الکترونیکی داشت که سال گذشته به 10 سرویس رسید و امسال قادر به ارایه 16 سرویس الکترونیکی هستیم.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *