RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

رییس جمهور عنوان کرد:

منافع ملی، مهمترین اصل دولت

راهی جز تولید نیست
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۶/۴کد خبر: 284222
ایستانیوز: رییس جمهور گفت: امروز در شرایط فشاری هستیم که هیچ راهی جزو توسعه رونق تولید نداریم و تنها هدفم دستیابی به منافع ملی ایران است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حجت الاسلام حسن روحانی در همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی، گفت: در شرایط فشاری که امروز کشور با آن روبرو است هیچ راهی به جز توسعه کشور و رونق تولید وجود ندارد و البته دولت برای حل مشکلات از هیچ ابزاری دریغ نمی‌کند همچنین خود من برایم تنها اصل منافع ملی ایران است و برای دستیابی به آن تمامی تلاش خود را می‌کنم.
 
روحانی افزود: یک سال گذشته شدیدترین تحریم‌ها بر ما وارد شده است و ما در عین مقاومت با این تحریم‌ها مقابله هم کرده ایم و تاکنون طی ۲ مرحله تعهداتمان را کاهش داده ایم.
وی گفت: فاصله‌های ۲ ماهه‌ای که ما بین کاهش تعهدات خود قرار داده ایم فرصتی را برای ما ایجاد می‌کند تا با کشورهای دیگر از در دیپلماسی وارد شویم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به امنیت، استقلال و همچنین حفظ منافع ملی خود دست پیدا کنیم.
 
رئیس جمهور افزود: ما با هر دو دست خود کار می‌کنیم یک دست قدرت و یک دست دیپلماسی پس اگر آن‌ها کشتی را از ما بگیرند ما از یک طرف مذاکره می‌کنیم، اما از طرف دیگر با دلایلی قانونی ما هم یک کشتی از آن‌ها را می‌گیریم تا با هر دو دست کار کرده باشیم و با همین روش مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.
 
وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با شش قدرت جهانی اظهار داشت: بعضی‌ها در این زمینه پنبه در گوششان گذاشته اند و می‌گویند این مذاکره چه خاصیتی داشت.
 
وی افزود: ما قبل از مذاکره یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، اما بعد از مذاکره دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم. میلیاردها دلار پول به کشور آوردیم؛ تمام پول‌هایی که حبس بود هر ماهی حدود یک میلیارد (دلار) آزاد کردیم. قطعنامه‌هایی که امریکا سی سال برایش تلاش کرده بود تخریب کردیم مثل بتی که ابراهیم (ع) شکست.
 
آقای روحانی با اشاره به دیگر دستاوردهای مذاکرات با شش قدرت جهانی گفت: وقتی شرکت‌ها برای سرمایه گذاری به داخل کشور می‌آمدند چیزی نمی‌گفتند؛ اما وقتی می‌رفتند می‌گفتند چرا رفتند.
 
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ما باید از همه توانمان استفاده کنیم و از کارهایی که هر کسی در کشور انجام می‌دهد سپاسگزاری کنیم افزود: این ناشکری است که ما فقط بگوییم آن نهاد کار می‌کند خیلی خوب است، اما نهاد دیگری که کار می‌کند خوب نیست! یک عده‌ای هستند که نصف قانون اساسی را قبول دارند، باقی آن را قبول ندارند؛ اما ما می‌گوییم همه اصول قانون اساسی را قبول داریم.
 
وی با بیان اینکه ما قدم‌های بزرگی را در زمینه هسته‌ای برداشته ایم گفت: در عین حال مذاکره هم می‌کنیم وزیر خارجه ما به پاریس می‌رود، برمی گردد با ما مشورت می‌کند و دوباره به پاریس می‌رود.
 
روحانی با اشاره به اینکه ممکن است ما به راهی برویم که صد درصد موفق باشد افزود: اما جایی که احتمال موفقیت ۹۰ درصد نیست، اما احتمال ۱۰ یا ۲۰ درصد موفقیت هست باز باید تلاش کنیم نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم.
 
رئیس جمهور در این باره ادامه داد: البته در رأس کارهای ما قدرت داخلی و تولید ملی است یعنی این تولید و قدرت ملی است که به ما فرصت می‌دهد با دنیا تعامل کنیم نمی‌شود ما این فرصت را ایجاد کنیم، اما از آن استفاده نکنیم.
 
به گزارش سنا، روحانی با اشاره به اینکه امروز احیای صنعت، کشاورزی، خدمات شهری و روستایی به معنای توانمند شدن قدرت ملی ما است گفت: آمار و ارقام نشان می دهد که در دولت یازدهم و دوازدهم چه خدماتی به روستاها ارائه شد و چقدر مؤثر بود، اما آمار و ارقامی را که در روستاها خدمات انجام شده را تکرار می‌کنم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *