RSS
امروز شنبه ، ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
آخرین اخبار

ساختمان جدید مجتمع بیمه ای کرمان بیمه پارسیان افتتاح شد

آمادگی شرکت های OMS برای دریافت خدمات سرویس های ارزش افزوده از سمات

ایرانی‌ها چقدر طلا می‌خرند؟

قائم مقام اقتصادی ایران خودرو منصوب شد

حمایت‌های بیمه‌ای از خبرنگاران ادامه می‌یابد

برگزاری بیش از ۵۱هزار نفر ساعت دوره آموزشی در بیمه آسیا

به "Yarane" توجه کنید

دلار ۱۱۴۵۰ تومان

تاثیر رمزارز تلگرام در کاهش ارزش ریال

تداوم ایستایی دلار در کانال ۱۱ هزار تومان

سود امسال سهام عدالت احتمالا بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان است

آخرین مهلت شرکت در قرعه‌کشی حساب‌های قرض الحسنه بانک سپه

واکنش ظریف به تحریم بانک مرکزی؛ پایان سیاست فشار حداکثری

اقدامات ویژه مقابله با فرار مالیاتی

منابع بانک کشاورزی ۲برابرشده وقیمت تمام شده پول کاهش یافت

افزایش ۳۵۴۶ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

ارزش ۷۰۰۰ میلیارد ریالی معاملات آتی زیره و زعفران در بورس کالا

امهال تسهیلات قرض‌الحسنه ممنوع شد

بانک رفاه سرمایه گذار ملی است

دارایی های بانک رفاه ۳۲ درصد بیشتر شد

خدمات بانکی امشب قطع می‌شوند

قطع موقت خدمات بانک سینا

سه بسته مهم اقتصادی روی میز سران قوا

بازدید بانکداران ایران زمین از یک انتشاراتی

برندگان مسابقه عکاسی "محرم ایران زمین"

ایجاد ۹۴هزار شغل در صنعت ‌کشتی‌سازی

از مزیت نیروی کار ارزان بهره نمی‌بریم

۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۵/۲۶کد خبر: 283749
ایستانیوز: رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی گفت: با وجود آنکه در صنعت ساخت و تعمیر کشتی ۶۰ درصد هزینه‌ها، یدی است و نیروی کار هم در کشور ما ارزان است، اما در این حوزه بی‌توجه به این مزیت‌ها، نرخ‌های گران ارائه می‌دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سیامک سید مرندی ‌در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که توسعه اشتغال در استان‌های ساحلی را در صنعت کشتی‌سازی چگونه دنبال می‌کنید؟ اظهار داشت: صنعت کشتی‌سازی شاید در نگاه اول غیراقتصادی به چشم بیاید، من ضمن آنکه این مطلب را رد نمی‌کنم اما می‌گویم اگر زنجیره تأمین به درستی فعال شود قطعاً این صنعت مقرون به صرفه خواهد بود.
 
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی با اشاره به اینکه البته تعریف مقرون به صرفه بودن باید ملی باشد، افزود: کشتی‌سازی توان خوبی در کشور دارد، مزیت تعمیرات و ساخت دارد، در بخش تعمیرات مزیت این است که نیروی کار ارزان و انرژی مناسبی داریم، همین الان هزینه یک نیروی کار ما 25 درصد از کف نیروی کار کشور چین ارزان‌تر است اما آیا از این مزیت استفاده کرده‌ایم؟ که پاسخ خیر است.
 
وی ادامه داد: در حوزه تعمیر شناورها وقتی می‌خواهیم قیمت را به متقاضی ارائه دهیم، قیمت خود را عین قیمت خارجی منطبق می‌کنیم در حالی که نیروی کار ما ارزان است، کار یدی و انسانی در این صنعت داریم و قطعا در راستای جذب مشتری و در بازاری رقابتی، باید بر اساس این مزیت (نیروی کار ارزان) قیمت دهیم، تا بتوانم رقابت کنم.
 
مرندی اظهار داشت: در بخش ساخت و تعمیرات شناور، 60 درصد هزینه، هزینه نیروی کار است که ما از این مزیت بهره‌مندیم و نسبت به کشورهایی نظیر ‌امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، در این موضوع، ‌مزیت بالایی داریم اما از این مزیت استفاده نمی‌کنیم و قیمت ما (در بخش تعمیر شناور) برای این کار که 60 درصد آن یدی است با قیمت کسی که در اروپا و آمریکا دستمزد بالایی هم می‌گیرد، نزدیک می‌شویم و درواقع با نرخ دستمزد کارگران آن مناطق، نرخ پیشنهادی ارائه می‌دهیم.
 
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی اضافه کرد: کشتی‌سازی شاید سود آن چنانی نداشته باشد ولی وقتی ما زنجیره تأمین را داریم در این زنجیره تأمین حدود 100 حوزه زیرساخت به کشتی‌سازی مرتبط می‌شود و خدمات می‌دهد، حجم عظیمی از نیروی کار آنجا حاصل می‌شود و این برای ما مقرون به صرفه است، چون به جای آنکه با هزینه زیاد نیروی کار خود را فعال کنیم، در کشتی‌سازی با رویکرد مناسب خیلی راحت به این کار دست می‌یابیم.
 
وی اظهار داشت: در بحث طرح تحول، بیش از 94 هزار شغل ایجاد می‌کنیم، همچنین در بحث جایگزینی شناورهای فرسوده هم به همین شکل است، شاید وقتی شناوری از رده خارج می‌کنیم و شناوری بهتر جایگزین آن کنیم، از روی آن شناور 6 نفر کرو کم می‌شود اما به جای آن 90 هزار نفر فعال می‌شود.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *