ایستانیوز:نتایج یک نظرسنجی علمی از جامعه هدف مردم سرایر کشور نشانمیدهد بانکهای ایرانی با تبلیغات به شیوههای فعلی در واقع پول سهامداران را هدر میدهند و قیمت تمامشده تجهیز منابع را بالا میبرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بتازگی مؤسسه آیوین با انجام یک نظرسنجی تلفنی به بررسی میزان اثرگذاری تبلیغات بانکها بر افکار عمومی پرداخته است.
مخاطبان این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که نام یک بانک را در حال حاضر به خاطر میآورید، بگویید پاسخهای ذیل را دادهاند:
همانگونه که از نمودار فوق پیداست، بانک ملی با ۸۵ بار انتخاب بیشترین، بانکپارسیان با ۷۳ بار در رتبه دوم و بانک ملت با ۵۳ بار در رتبه سوم از لحاظ انتخاب مخاطبین قرار گرفته است.
وقتی از مخاطبان سؤال شد چرا نام بانکی را که نام بردهاند به خاطر داشتهاند، در ۴۵ درصد موارد، داشتن حساب اصلی در آن بانک را به عنوان علت عنوان کردهاند. ۲۹ درصد نیز رضایت از خدمات بانک نام برده شده را علت دانشتهاند. جالب اینجاست که تنها ۴ درصد پاسخدهندگان از تبلیغات به عنوان علت ماندگاری نام آن بانک در ذهن خود نام بردهاند!