RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار:

دستورالعمل تاسیس شرکت‌های سبدگردانی اصلاح شد

۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۵/۲۳کد خبر: 283667
ایستانیوز: معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از تدوین و اصلاح چند دستورالعمل مهم خبر داد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سعید فلاح پور، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس  با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز هیات مدیره این سازمان به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: در جلسه امروز اصلاحات مربوط به دستعورالعمل شرکت های سبدگردانی به تصویب رسید.
 
وی با تاکید بر این که فعالان بسیاری برای تاسیس سبدگردانی در انتظار این اصلاحیه بودند خاطرنشان کرد: این اصلاحات دغدغه های متقاضیان تاسیس سبدگردانی را در مواردی همچون فرآیند صدور کد، نقش امین سبدگردانان در کدهای اختصاصی و سایر تسهیلات مطرح شده پوشش می دهد.
 
سعید فلاح پور از شرایط جدید تاسیس نهادهای مالی خبر داد و افزود: پس از ماه ها بررسی، اصلاح این دستورالعمل انجام شد و انشاالله ظرف دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد تا فعالان متقاضی تاسیس نهاد مالی بتوانند با استفاده از این دستورالعمل به بازار سرمایه وارد شوند.
 
از نظرسنجی برای بهبود دستورالعمل ها بهره‌مند می‌شویم
 
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بهره مندی از نظریات صاحب نظران و فعالان بازار را رویه ای همیشگی در ایجاد تغییرات و تدوین دستورالعمل ها دانست و اظهار کرد: بر این اساس اکنون پیش نویس اولیه دستورالعمل جامع صندوق های سرمایه گذاری را برای انجام نظرخواهی بر روی سایت cmr.seo.ir قرار داده ایم.
 
وی افزود:در این دستورالعمل شرایط فعالیت صندوق ها به صورت متنوع آمده است، ضمن این که در آن بحث های نظارتی جدید نیز مطرح شده است.البته این دستورالعمل برای بورس ها، کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری نیز ارسال شده است تا از طریق روش هایی که خود آنها اتخاذ می کنند نظرات فعالان بازار سرمایه جمع آوری شود.
 
فلاح پور با درخواست از رسانه ها برای اطلاع رسانی در زمینه این نظرسنجی ها یادآور شد: تجربه قبلی ما این است که در خصوص  نظرسنجی ها اطلاع رسانی لازم انجام نمی شود، اما در زمان اجرا گفته می شود که "کِی چنین چیزی مطرح شده است؟" و درباره آن اظهار بی اطلاعی می شود.
 
بازار سرمایه به دنبال تسهیل فعالیت‌هاست
 
این مقام مسئول در نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با تاکید بر حرکت این سازمان در راستای سیاست های کلان کشور گفت: بورس نیز همچون سایر نهادها برای بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط فعالیت های اقتصادی تلاش می کند و برای این مهم خود را از سایر بخش ها مستثنی نمی داند.
 
وی با تاکید بر رسالت این معاونت در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این نهاد می کوشد تا کنار اجرای سیاست تسهیل فرآیندها،وظایف نظارتی خود را نیز به خوبی انجام دهد؛چراکه ما یک نهاد ناظر هستیم و باید همواره به گونه ای عمل کنیم که هر دو موضوع حفظ شود و با یکدیگر در تعارض قرار نگیرد.
 
دستورالعمل صندوق مسکن و مستغلات به زودی ابلاغ می شود
 
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص صندوق های املاک و مستغلات گفت: اصول اصلی مربوط به این صندوق ها در هیات مدیره تصویب شد و دستورالعمل آن نیز نهایتا ظرف دو هفته آینده ابلاغ می شود.
 
وی اجرای این دستورالعمل در بازار سرمایه را مفید خواند و تصریح کرد: عملیاتی شدن این مصوبه می تواند کمک خوبی به بخش مسکن کند، از این جهت که ابزار مناسبی را در اختیار فعالان حوزه مسکن قرار می دهد تا بتوانند  از طریق اجاره داری و خرید و فروش کسب سود کنند.
 
فلاح پور یادآور شد:صندوق دیگری با نام صندوق زمین و ساختمان از گذشته فعالیت داشته است که فعالیت آن به این شکل است که شرکت های فعال اقدام به خرید زمین و اجرای عملیات ساخت و ساز می کنند و پس از فروش، از آن پروژه خارج می شوند و مردم و سرمایه گذاران از این منفعت می برند.اما موضوع صندوق جدیدی که تاسیس کرده ایم متفاوت است.
 
وی در تشریح فعالیت صندوق های جدید گفت:صندوق های جدید در زمینه کسب درآمد از  اجاره داری مسکن و خرید و فروش ملک فعالیت خواهند کرد و بحث ساخت و ساز در آنها مطرح نیست. نهادهای حقوقی بزرگ که در این زمینه فعال هستند می توانند جذب منابع داشته باشند و در حوزه مسکن سرمایه گذاری کنند و اجاره داری را به صورت حرفه ای در کشور اجرا کنند.
 
این مقام مسئول در سازمان بورس قدمت این صندوق ها را در کشورهای دیگر طولانی عنوان کرد و تصریح کرد: این بحث وجود دارد که  فعالیت صندوق ها با چه حجمی آغاز شود و پس از عملیاتی شدن می توانند در قیمت گذاری ها عادلانه اجاره و خرید و فروش مسکن تاثیرگذار باشند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *