RSS
امروز دوشنبه ، ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
آخرین اخبار

۱۰ ابهام درباره کیفرخواست مدیران سابق بانک مرکزی

تسهیلات اعطایی بانک رفاه در قالب طرح‌های اعتباری و تسهیلات تکلیفی

ساختمان جدید بیمه تجارت نو افتتاح شد

بداجرا شدن قانون شخص ثالث دلیل بالا بودن تصادفات رانندگی

چند درصد تصادفات، ساختگی و برای اخاذی از بیمه است؟

یک عامل جدید برای افزایش قیمت طلا

اکران همزمان فیلمهای جشنواره کودکان و نوجوانان اصفهان درسرپل ذهاب

افزایش قیمت دلار و ثبات یورو

شمارش معکوس برای رونمایی از طرح مالیات مسکن

برنامه‌ای برای تقویت سامانه معاملات پروژه‌ای در بورس

افت ۴۱۳ واحدی شاخص کل بورس تهران

پایان مرداد، آخرین مهلت شرکت درقرعه‌کشی حساب‌های پس اندازبانک ملی

ثبت بدترین عملکرد هفتگی بیت کوین در سال جاری

بخش خصوصی با شکاف دستمزدی بیشتر

خطر رکود اقتصادی نزدیک است

قیمت زمین ۱۷۴ درصد گران شد

واریز سود عملکرد سال مالی ۹۷ بانک سینا

عرضه فولاد، مس، روی و شمش طلا در تالار محصولات صنعتی و معدنی

تا زمانی که منافع‌مان تامین شود در برجام می‌مانیم

الزام همه دستگاه‌ها به ثبت حقوق و مزایا تا پایان شهریور

برش سنگین ستاره خلیج‌فارس میهمان بورس انرژی

رشد مثبت بورس در پنجمین ماه متوالی

قانون انتزاع لغو شد

شاخص قیمت کالاهای صادراتی افزایش یافت

درخواست بازنگری و اصلاح در روش‌های بودجه‌ریزی

راه حل جامع بانک سامان برای پرداخت یارها

۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۵/۲۲کد خبر: 282599
ایستانیوز:مدیر بانکداری الکترونیک بانک سامان از راه اندازی وب سرویس جدید این بانک برای تسویه حساب پرداخت یارها خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، عباس میرزا نیری در گفتگو با سامان رسانه در خصوص این خدمت تازه بانک سامان عنوان کرد: بانک مرکزی و شرکت شاپرک از سال 97  فعالیت نوینی را در حوزه خدمات پرداخت تحت عنوان پرداخت یار به منظور ایجاد دسترسی ساده تر برای اتصال پذیرندگان به شبکه پرداخت کشور معرفی و به رسمیت شناخته اند.
یکی از سیاستهای بانک مرکزی ج.ا.ا در خصوص فناوری های مالی یا فین تک ها ، قانون گذاری در زمینه فعالیت این شرکت هاست. فین تک ها در 5 گروه : پرداخت ساز، پرداخت یار، پرداخت بان، حساب یار و ضابطه یار توسط بانک مرکزی دسته بندی و در ابتدا چارچوب فعالیت پرداخت یاران مشخص شده است. پرداخت یاران شخصیت های حقوقی هستندکه خدمات پرداخت را به صورتی جذاب تر ، سفارشی سازی شده و مشتری محورتر  عرضه می­کنند. با توجه به تخصصی که این شرکت ها در زمینه فناوری اطلاعات دارند می­توانند خدمات پرداخت را به صورتی ارائه دهند که انطباق بیشتری با نیازمندی های مشتریان داشته باشد.
پیشتر این خدمات توسط درگاههای واسط به پذیرندگان خرد ارائه می­شد، ولیکن درحال حاضر تمامی شرکتهایی که قصد ارائه خدمات پرداخت یاری دارند می­بایست ضمن عقد قرارداد با یکی از  شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت(psp)  نسبت به اخذ مجوز شاپرک اقدام نمایند.
پرداخت یاران می­توانند پس از اخذ معرفی نامه از شاپرک، جهت افتتاح حساب ویژه پرداخت یاری به یکی از شعب بانک سامان مراجعه نمایند. طبق قوانین بانک مرکزی این حسابها به نام پرداخت یار افتتاح می­شوند ولیکن پرداخت یار حق برداشت از آن را به شاپرک تفویض می­نماید. شرکت شاپرک توسط وب سرویسهای انتقال وجه، مبالغ را از حساب پرداخت یار برداشت و با پذیرندگان تسویه می­نماید.
نیری در همین ارتباط اضافه کرد: بانک سامان از ابتدای تعریف فرایندهای پرداخت یاری از ابتدای سال 97 در کنار شرکت شاپرک ضمن تهیه زیر ساخت های لازم و افتتاح حساب ویژه پرداخت یاری، سرویسهای تسویه حساب پرداخت یاران را در اختیار شاپرک قرار داده است.
نیری در همین راستا ادامه داد: هم اکنون در حدود 60 شرکت پرداخت یاری ضمن اخذ مجوزهای لازم، توسط شاپرک جهت افتتاح حساب پرداخت یاری به بانک سامان معرفی شده اند، که 36 شرکت پرداخت یار تست های فنی شاپرک را گذرانده و آماده ارائه خدمات پرداخت یاری هستند که نام این شرکت ها در سایت شاپرک موجود است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *