RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

بورس بر مدار تعادل

۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۵/۱۵کد خبر: 282239
ایستانیوز: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات بازار سهام تحت تاثیر رکود حاکم بر اقتصاد کشور در یک شرایط متعادل قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علیرضا محمدپوردر خصوص وضعیت کنونی بازار سرمایه گفت: پس از برگزاری فصل مجامع و با توجه به اینکه خبر خاصی در عرضه بین‌المللی و مناسبات سیاسی به عنوان محرک بازار سرمایه وجود ندارد، طبیعی است که معاملات این بازار نیز تحت تاثیر رکود حاکم بر اقتصاد کشور از تب و تاب خاصی برخوردار نباشد.
 
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که با وجود این توضیحات، چرا شاهد رشد شاخص بورس در روزهای گذشته و صعود شاخص بورس به تاریخی‌ترین قله فتح شده از زمان راه‌اندازی بورس تاکنون هستیم؟ اظهار داشت: به هر حال در هر مقطع زمانی ممکن است شرکت‌های مختلف و تک سهم‌ها تحت تاثیر عوامل مختلف داخلی و خارجی سودآور و یا متضرر شوند.
 
بر این اساس این روزها در بازار سهام شاهد این هستیم که تک سهم‌های بزرگ و کوچک نقش بسزایی در رشد شاخص بورس دارند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به کلیت بازار سرمایه، شاهد کف‌سازی محکمی از شاخص بورس در کانال ۲۵۰ هزار واحد هستیم، افزود: در بازار سرمایه شرکت‌های مختلفی به لحاظ حجم و اندازه حضور دارند و اثرات این شرکت‌ها بر شاخص بورس نیز متفاوت است.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد:  موضوع دیگری که در خصوص بازار سهام می‌توان به آن اشاره کرد این است که با وجودی که این روزها این بازار به تعادل رسیده و رشد خوبی را نیز از ابتدای امسال تاکنون داشته، تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله رکود حاکم بر سایر بازارها و نیز عدم جذابیت نرخ سود بانکی، حجم و ارزش معاملات از سطح قابل قبولی برخوردار است.
 
به گزارش ایبنا ،وی گفت: بر این اساس سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه به دنبال بهانه‌ای برای دادوستد سهام و بازگشت رونق در معاملات این بازار هستند. محمدپور در خصوص این موضوع که این محرک‌ها چه مواردی می‌توانند باشند، اذعان داشت: شاید مهم‌ترین این عوامل خبرهای مثبتی باشد که می‌تواند از روند اجرای برجام و مسایل سیاسی منتشر شود. ضمن اینکه اگر حقوقی‌های بازار هم تا حدودی از حجم عرضه‌های خود کم کنند، در ورزهای پیش رو نیز شاهد رشد بیشتر قیمت‌ها و شاخص بورس خواهیم بود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *