RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

شرکت‌های تعاونی قابلیت سرآمدی در شاخص‌های اقتصادی را دارند

۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۵/۱۳کد خبر: 282131
ایستانیوز: عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: شرکت های تعاونی قابلیت سرآمدی در شاخص‌های اقتصادی را دارا هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در بازدید از اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: رویکرد تعاونی در اقتصادهای دنیا، همراه با حرفه‌ای گری و موفقیت بوده است و شرکتهای ‌تعاونی در بسیاری از کسب و کارها از شرکت‌های سهامی عام، سهامی خاص و مسئولیت محدود پیشتر هستند و در واقع شرکت‌های تعاونی قابلیت تبدیل به حرفه ای ترین کسب و کارها را دارا هستند و می‌توانند در رسته‌های متنوع تولیدی و خدماتی، سرآمد بازار باشند.
 
نجفی افزود: طی دهه‌های گذشته، متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، از قالب تعاون به صورت محدود و قالبا کارکردهای توزیعی بهره‌گیری شد، در حالی که قالب تعاون در بسیاری از بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تامین نیاز، حمل و نقل و سایر رسته های اقتصادی کارآمد بوده و راه رسیدن به کارآیی، حصول سود و سرآمدی در بازار می‌باشد.  
 
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: حاصل تعامل و همکاری بانک‌ توسعه تعاون و تعاونگران می‌تواند به هم‌افزایی، رونق تولید، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال منجر شود و از این جهت بانک‌ و تعاونگران باید از نیازها، قابلیت‌ها، امکانات و مسیرهای همکاری مطلع باشند و برقراری جلسات و نشست‌ها می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.
 
نجفی با اشاره به خدمات تخصصی بانک توسعه تعاون ویژه تعاونگران و کارآفرینان واحدهای گوناگون صنعتی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی گفت: این بانک متناسب با شرایط و ویژگی‌های رسته‌های متنوع تولیدی از جمله شرکت‌های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی، خدمات تخصصی بانکداری و مالی ارائه می‌دهد و همچنین حضور بانک در طرح‌های مهم اقتصادی و اجتماعی دولت از جمله اشتغال پایدار فراگیر، طرح رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه بستری مناسب برای بهره‌گیری تعاونگران و صنعتگران این حوزه می‌باشد. 
 
حسینی‌پور مدیر عامل اتحادیه تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: این اتحادیه حدود شش هزار عضو دارد که در تامین نیاز رسته‌های پلاستیک، لاستیک، رنگ، کود، سموم، مواد شیمیایی، الیاف، داروی شیمیایی، آرایشی، بهداشتی و کامپوزیت فعالیت می‌کنند و حجم تولیدی اعضای اتحادیه ها سالانه ۱۸ میلیون تن می‌رسد.
 
حسینی‌پور افزود: همزمان با پیشرفته و پیچیده شدن صنایع گوناگون، بانکداری روز نیز به سمت و سوی اختصاصی و تخصصی شدن رفته است تا بتواند در تعامل با شرکت‌های حرفه‌ای و تخصصی، با ملاحظه به ویژگی‌های آنها، بهترین راهکارهای بانکی و مالی را ارائه دهد. 
 
معمارزاده رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های تامین نیاز صنایع پایین دستی انعقاد تفاهم نامه میان بانک و این اتحادیه ها را در گسترش همکاری فیمابین موثر دانست. همچنین در این جلسه مقرر شد با تدوین و اجرای تفاهم‌نامه‌ همکاری، این اتحادیه از خدمات تخصصی بانک توسعه تعاون از قبیل اعتبار اسنادی داخلی، تسهیلات خرید دین و ایجاد حد اعتباری بهره‌مند گردد و همچنین در فرآیند اعطای حد اعتباری شرکت تعاونی زیر مجموعه، اتحادیه مشورت و اطلاعات مورد نیاز را ارئه نماید.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *