RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان در انتظار رفع موانع

۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۵/۱۲کد خبر: 282096
ایستانیوز: مدیرعامل بانک مسکن گفت:­ برای راه اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان، بانک مسکن تجربه‌های خوبی داشته است که هم اکنون بانک در این باره با محدودیت‌هایی در خصوص دریافت مجوز از بانک مرکزی مواجه است که امیدوار هستیم رفع شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن­، گفت: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، بالاترین نرخ سودی که بانک‌ها می‌توانند سپرده گذاری داشته باشند، ۱۵درصد است. اما عملا شاهد هستیم که در برخی از بانک‌ها نرخ‌های ۱۸و ۲۰درصد و گاهی بیش‌تر نیز اخذ می‌شود که اینکار موجب می‌شود، بانک مسکن در بحث رقابت با سایر بانک ها، با افت منابع، روبه رو شود.
 
مدیرعامل بانک مسکن افزود: بخش قابل توجهی از تسهیلات بانک مسکن از محل حساب‌های تعهدی اش پرداخت می‌شود که رعایت نکردن نرخ سود بانکی توسط بانک ها، متوسط نرخ بازده تسهیلات بانک مسکن را به شدت کاهش می‌دهد.
 
رحیمی انارکی گفت: هم اکنون متوسط نرخ بازده تسهیلات بانک مسکن در حدود ۱۴درصد و قیمت تمام شده منابع بانک در حدود ۱۲درصد است، اما نرخ تمام شده پول به دلیل آنکه هزینه‌های غیربهره‌ای نیز به آن اضافه می‌شود نزدیک به ۱۸درصد است بنابراین بانک مسکن استفاده از پتانسیل‌های بازار سرمایه را در برنامه ریزی‌های خود لحاظ کرد و بسته رونق دادن به بانک که چندی پیش ارایه شد با تمرکز بر بازار سرمایه انجام شد.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر، به صورت کلی بیش از ۹۲درصد تامین منابع مالی در بازار پول و ۸درصد در بازار سرمایه انجام میشود که این موضوع در بازار مسکن بیش از ۹۹درصد در بازار پول و کمتر از یک درصد در بازار سرمایه است؛ بنابراین بانک مسکن در صدد است تا پتانسیل نهفته در بازار سرمایه را فعال و منابعی را در بازار سرمایه تامین کند که در حوزه مسکن مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه بسته رونق بانک مسکن با توجه به این قضیه طراحی شده است و توجه بیشتر آن در بازار سرمایه است.
 
مدیرعامل بانک مسکن در عین حال بخشی از فعالیت‌های در دست انجام بانک را در خصوص رونق دادن به تولید مسکن تشریح کرد و گفت: بانک مسکن در حوزه بازار پول، یکسری محصولات و ابزار‌های جدید تعریف کرده که کار‌های آن در دست انجام است. در این خصوص برنامه ریزی بانک به این گونه است که وارد قالب‌های شاخصی و نه سپرده و نرخ سپرده شود.
 
رحیمی انارکی از برنامه ریزی بانک برای فعال کردن حوزه بازار سرمایه نیز خبر داد و توضیح داد: در بازار سرمایه، یکسری فعالیت‌های جدید تعریف شده است که منوط به اخذ مجوز هستند. به عنوان نمونه در خصوص راه اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان، بانک مسکن تجربه‌های خوبی داشته است و این تجربه در حال ادامه است. اما در اینباره با محدودیت‌هایی در خصوص اخذ مجوز از بانک مرکزی وجود دارد که باید رفع شوند.
 
مدیرعامل بانک مسکن، تعریف ابزار‌های جدید در بازار سرمایه را با موافقت سازمان بورس و طرح آن‌ها در کمیته‌های سازمان بورس را از دیگر برنامه‌های بانک مسکن عنوان کرد و گفت: راه اندازی نهاده‌های جدید که نیاز به مجوز دارند در دستور کار بانک است که زمان بر هستند و پیش بینی بانک این است که راه اندازی آن‌ها چند ماهی زمان می‌برد که مقدمات انجام تامین مالی آن توسط بانک و گروه مالی بانک مسکن در حال انجام است.
 
وی اعلام کرد: شرکت‌های تامین سرمایه بانک در خصوص تامین سرمایه با محدودیت‌هایی روبه رو هستند و مجوز‌هایی باید از سازمان بورس و بانک مرکزی اخذ شوند که امیدواریم در اسرع وقت و با همکاری سازمان بورس و بانک مرکزی این مهم هرچه زودتر انجام شود.
 
به گزارش صدا و سیما، مدیرعامل بانک مسکن گفت: مقدمات انتشار ۱۰هزار واحد اوراق رهنی یا­MBS­انجام شده و در اینباره منتظر اخذ محوز هستیم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *