RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

تامین مالی اسلامی؛ رکنی اصلی در اقتصاد دیجیتال با رویکرد اسلامی

۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۵/۸کد خبر: 281818
ایستانیوز: در حال حاضر بانک‌های اسلامی در راستای افزایش میزان مشارکت مشتریان در فعالیت‌های دیجیتالی، خدمات خود را در قالب‌های مختلفی همچون بانکداری آنلاین، موبایل بانک، پرداخت آنلاین صورتحساب ارائه می‌دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، به نقل از سایت خبری GULF TIMES، تامین مالی اسلامی یکی از ارکان اصلی در اقتصاد دیجیتال با رویکرد اسلامی محسوب می‌شود. در حال حاضر دنیا شاهد پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی در حوزه تامین مالی و همچنین ظهور نوآوری‌های بی‌شمار در بخش‌های مختلف اقتصاد جهانی است. این امر کشورهای پیشرفته مسلمان را برآن داشته است تا به طور فزآینده‌ تمرکز خود را بر ایجاد یک اکوسیستم تحت عنوان اقتصاد دیجیتال با رویکرد اسلامی جامع معطوف نمایند. در واقع این مفهوم علاوه بر توجه بر مواردی همچون تامین مالی و ارائه محصولات اسلامی، تجارت الکترونیک، غذا، حمل و نقل و تدارکات، شیوه زندگی، سرگرمی و مسافرت، به دنبال ترکیب بخش‌های اصلی تشکیل‌دهنده اقتصاد دیجیتال زیر نظر و تحت مفاهیم انطباق با شریعت است.
 
آمارهای جهانی حاکی از رشد روزافزون سرمایه‌گذاری مشتریان مسلمان در اقتصاد دیجیتال دارد. براساس اعلام موسسه تحقیقاتی و مشاوره دینار استاندارد که مقر آن در شهر نیویورک است و از تخصص لازم در زمینه بازارهای در حال ظهور مسلمان برخوردار است، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد دیجیتال با رویکرد اسلامی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ارزش تخمینی ۲۷۷ میلیارد دلار برسد.
 
به گزارش ایبِنا، این اطلاعات نشان‌دهنده آن است که اقتصاد دیجیتال با رویکرد اسلامی در آینده فرصتی بزرگ برای کسب و کارها خواهد بود و این فرصت نمی‌تواند توسط فعالان بازار به راحتی نادیده گرفته شود. در واقع تامین مالی و بانکداری اسلامی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد دیجیتال با رویکرد اسلامی هستند. در حال حاضر بانک‌های اسلامی در راستای افزایش میزان مشارکت مشتریان در فعالیت‌های دیجیتالی، خدمات خود را در قالب‌های مختلف دیجیتالی همچون بانکداری آنلاین، موبایل بانک، پرداخت آنلاین صورتحساب، انتقال حساب و ... ارائه می‌دهند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *