RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

چگونه تصمیمات بر درآمدهای شما تاثیر می‌گذارند

۱۱:۸ - ۱۳۹۸/۵/۷کد خبر: 281765
ایستانیوز: مروری بر بخش نخست از فصل اول کتاب «سواد مالی شخصی»؛ پول، درآمد و اینکه چگونه تصمیمات بر درآمدهای شما تاثیر می‌گذارند از مباحث کلی این بخش هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، کتاب «سواد مالی شخصی» اخیرا توسط انتشارات بورس منتشر شده است. جلد نخست این کتاب، راهنمای آموزشی در حوزه مالی است که در دو بخش کلی شامل «پول و درآمد»، «تصمیم‌گیری و طرح‌ریزی» و شش فصل توسط انتشارات بورس منتشر شده است. مدیریت ریسک شخصی، قدرت خرید شما و سیستم بانکداری برخی از فصل‌های این کتاب هستند.
 
در ادامه این مطلب به مرور کلی فصل نخست از بخش اول این کتاب می پردازیم؛ پول و درآمد و اینکه چگونه تصمیمات بر درآمدهای شما تاثیر می‌گذارند از مباحث کلی این بخش هستند.
 
 فصل نخست از بخش اول کتاب «سواد مالی شخصی»، توصیف می‌کند که چگونه برای امنیت مالی طرح‌ریزی کنید. برای این کار باید نگاهی به بازار کار و نیز این امر داشته باشید که ارزش‌ها، اهداف و تحصیلات شما چه تاثیری بر تصمیمات کاری شما دارند. باید اقتصاد و نحوه کارکرد آن و هزینه ها و گزینه‌های تحصیلات تکمیلی پیش روی خود را در نظر بگیرید.
 
در این بخش چگونگی جستجو برای یافتن کار و چگونگی ارسال درخواست برای استخدام را فرا خواهید گرفت؛  همچنین، برای افراد علاقمند به خود اشتغالی، درباره مزایا و معایب آن صحبت خواهد شد. مزایا و مشوق‌های محیط کاری، محیط تغییر یابنده کار و نقش مالیات‌ها و سایر کسورات نیز در این مطلب بررسی خواهد شد.
 
این بخش با درک مفاهیم تورم، شامل انواع، علل و اثرات آن و واکنش لازم به تورم به پایان می‌رسد. نحوه تعیین قیمت‌ها در بازار اقتصادی و چگونگی تاثیرگذاری راهبردهای خرید بر این قیمت‌ها بیان خواهد شد. نقش خریداران و فروشندگان پیش از فرایند خرید، حین خرید و پس از آن را یاد می‌گیرید. نهایتا، مطالبی دربار هی حقوق و قوانین مصرف‌کننده، همراه با چگونگی حفاظت از خود در برابر رویه‌های متقلبانه ارائه خواهد شد.
 
در این بخش از کتاب «سواد مالی شخصی» می‌خوانیم: تصمیماتی که در زمان تحصیل در مدرسه اتخاذ می‌کنید، زندگی شما در آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ارزش‌ها و اهداف شخصی که برای خود مشخص می‌کنید، بر نحوه تدارک شما برای آینده، از تحصیلات گرفته تا مهارت‌های کاری، تاثیر می‌گذارد؛ همچنین باید اقتصاد و تاثیرات آن بر تصمیمات خود را در نظر بگیرید. وقتی تصمیمگیری می‌کنید، باید در نظر بگیرید که هزینه‌های آموزش و کسب مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به بازار کار را چگونه پرداخت خواهید کرد.
 
انتخاب شغل
 
همزمان که به آینده فکر می‌کنید، باید طرح بعد از دوران دبیرستان در ارتباط با دورنما و فرصت‌های کاری را ایجاد کنید. می‌توانید این اقدام را با پرسمان‌ها و مطالعه‌هایی درباره مشاغلی که به آنها علاقمند هستید به جریان بیاندازید. یکی از درگاه‌های اینترنتی که می‌توانید اطلاعاتی راجع به میزان اشتغال و انواع مشاغل دریافت کنید، درگاه اینترنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
 
ارزش‌ها و اهداف بر انتخاب‌های کاری شما تاثیر می‌گذارد
 
در بخشی دیگر از این فصل آمده است: همزمان که به یک شغل فکر میکنید که ممکن است مایل به فعالیت در آن حوزه باشید، ارزشها و اهدافی که برای شما مهم هستند را در نظر داشته باشید. ارزش نشان‌دهنده بهایی است که بابت یک ایده یا عمل در نظر میگیرید. برای مثال، اگر فکر میکنید صداقت مهم است، صداقت یکی از ارزش‌های شما است. ارز شها آنچه هستید را تعریف میکنند. ارزش‌ها بر انتخاب‌ها و تصمیماتی که اتخاذ میکنید تاثیر می‌گذارند. برای مثال اگر فکر می‌کنید ایجاد تفاوت در زندگی دیگران اهمیت دارد، این ارزش باعث خواهد شد تصمیم بگیرید به جای اینکه فروشنده یا حسابدار شوید، شغل معلم یا مشاوره را انتخاب کنید.
 
بسیاری از افراد اهدافی را مشخص می‌کنند که مایل هستند به آن دست یابند. هدف یک خروجی مطلوب، طبق ارزش‌های یک شخص است که اقدام عملی برای تحقق آن طراحی و اجرا می شود. اهداف یک فرد بر رفتار وی تاثیر میگذارند. برای مثال، اگر برای سلامتی خود ارزش قائل باشید، ممکن است اهداف شما در بر دارنده تغذیه مناسب و ورزش منظم شوند.
 
چگونگی تاثیرگذاری تحصیلات بر میزان درآمدی که می توانید کسب کنید را توصیف کنید
 
به گزارش سنا، بعضی مشاغل نیازمند تحصیلات اندکی هستند. سایر مشاغل نیازمند آموزش هایی هستند که کامل شدن آنها چند سال به درازا می کشد. تحصیلات به شما کمک می کند تا آماده اجرای یک شغل به نحو احسن شوید؛ تحصیلات می‌تواند رسمی یا غیررسمی باشد. تحصیلات رسمی شامل شرکت در کلاس ها و اغلب کسب یک مدرک می شود. دانشجویان باید نشان دهند که مهارت‌ها و مفاهیم خاصی را فرا گرفته اند. تحصیلات غیررسمی معمولاً در کلاس درس اتفاق نمی افتد، بلکه بخشی از کار است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:سرمایه گذاری
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *