RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

ارزش کل سرمایه گذاری در بازار سرمایه از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان گذشته است

سرمایه گذاری در بورس، روی بورس

۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۵/۵کد خبر: 281632
ایستانیوز:از ابتدای سال کاهش قیمت دلار، سکه، طلا، سرگیجه در بازار خودرو و رکود در بازار مسکن باعث شده بسیاری از کسانی که هدفگذاری برای سرمایه گذاری داشته اند، سرمایه هایشان را وارد بازار بورس کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بررسی های بازارها نشان می دهد که از ابتدای امسال و به خصوص در سه ماهه ابتدایی سال، بازار بورس رکورد شکنی های بسیاری را شاهد بوده است و ارزش کل سرمایه گذاری در بورس های فعال کشورمان از ابتدای سال تا پایان تیرماه از مرز 200 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. البته بازار سرمایه در روزها گذشته که قیمت دلار روندی به رو کاهش داشت و تا مرز 11 هزار و 500 تومان پایین آمد و بار دیگر به کانال 12 هزار تومان بازگشت، شاهد ریزش هایی در شاخص کلی و جزئی بود زیرا بازار سرمایه در ایران و ارزش سرمایه شرکت ها وابستگی مستقیمی به ارزهای خارجی به خصوص دلار دارد. اما نکته مهم این است که اقبال عمومی برای سرمایه گذاری در بورس افزایش چشم گیری داشته است؛ اتفاقی که به اعتقاد کارشناسان باید دلیل اصلی آن را نه در جذاب شدن این بازار برای سرمایه گذاری یا بهبود وضعیت شرکت ها و استقبال مردم از سرمایه گذاری در آن ها بلکه در جذب سرمایه های سرگردان دانست.
 
از ابتدای سال کاهش قیمت دلار، سکه، طلا، سرگیجه در بازار خودرو و رکود در بازار مسکن باعث شده بسیاری از کسانی که هدفگذاری برای سرمایه گذاری داشته اند، سرمایه هایشان را وارد بازار بورس کنند؛ در واقع رکود در بازارهای موازی باعث شده تا افراد برای حفظ سرمایه خود و نقدینگی به بورس مراجعه کنند. از سوی دیگر سرعت رشد تورم در کشور و رسیدن آن به بالای 40 درصد باعث شده که ارزش پول ملی به شدت کاهش پیدا کند و ترس از کاهش سودبانکی و گرفتن مالیات از خرید سکه و... فضایی را ایجاد کرده است که نقدینگی های سرگردان سر از بازار بورس در بیاورند. روزنامه همشهری در گزارشی نوشته است طبق آمارهای رسمی تعداد شهروندان ایرانی که تاکنون در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند با احتساب دارندگان واحدهای (یونیت‌های) صندوق‌های سرمایه‌گذاری به 13میلیون نفر رسیده است که از این تعداد 840هزار نفر در زمره سهامداران حرفه‌ای هستند و 2میلیون نفر هم با تزریق 155هزار میلیارد تومان نقدینگی در صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
براساس آمارهای رسمی در 4 ماه ابتدایی سال جمعا 203هزارو412 میلیارد تومان معامله در بورس تهران، فرابورس و بورس‌کالا انجام شده که از این مقدار 64درصد از معاملات به دادوستد سهام اختصاص داشته است. در 4‌ماهه امسال سرمایه‌گذاران جمعا 130هزارو291 میلیارد تومان سهام در بورس تهران و فرابورس خریداری کرده‌اند که این مقدار نسبت به پارسال 300درصد، یعنی معادل 4برابر افزایش یافته است. از این مقدار معاملات 90هزار میلیارد تومان در بورس و 40هزار میلیارد تومان در فرابورس انجام شده است.
به‌طور کلی در 4‌ماهه امسال 100هزار میلیارد تومان معامله در بورس، 55هزارو200 میلیارد تومان در فرابورس و 48هزارو500 میلیارد تومان در بورس‌کالا انجام شده است. همچنین اطلاعات آماری از مقدار معاملات بورس کالا در سال‌جاری نشان می‌دهد در 4‌ماهه امسال جمعا 40هزار میلیارد تومان کالا شامل محصولات کشاورزی، فلزی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی در بورس کالا خریداری شده که این مقدار نسبت به‌مدت مشابه پارسال 75درصد افزایش نشان می‌دهد. محصولات پتروشیمی ها هم این روزها به شدت روی بورس است و در تالار محصولات پتروشیمی 13هزارو200 میلیارد تومان محصول خریداری شده که این مقدار هم نسبت به سال قبل 76درصد افزایش نشان می‌دهد. جمع کل معاملات فرآورده‌های نفتی هم در 4‌ماهه امسال نسبت به پارسال با 70درصد افزایش به 10هزار میلیارد تومان رسیده است.
 



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *