RSS
امروز سه شنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

نا اطمینانی ها، برنامه ریزی بنگاه های اقتصادی را سخت کرد

مصائب تعطیلی پنجشنبه‌ها

شرایط و نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه

ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد

توسعه خدمات بیمه‌ای ملت در سال ۱۴۰۳

جلسه مهم فعالان بازار با رئیس سازمان بورس

تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین

پرداخت ما‌به‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب بانک سامان

مالیات خودروهای لوکس اعلام شد

ذخایر خارجی بانک مرکزی رشد کرد

جزییات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بانک‌ها هم تعطیل می‌شوند؟

ریزش بیت کوین ادامه دارد؟

رای پرونده رمز ارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد

حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟

“گروه مالی شهر” زیرمجموعه خود را راهی فرابورس می‌کند

پیش بینی بورس از نگاه ارزش دلاری

قیمت طلا دوباره گران شد

روش های استعلام اعتبار صاحب چک

چرا بانک‌ها به زمین چسبیده‌اند؟

حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد تومان شارژ می‌شود

عضو هیات مدیره تامین سرمایه تمدن:

بورس به تامین مالی جمعی اعتبار می‌بخشد

امکان پیش‌فروش محصولات از طریق تامین مالی جمعی
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۴/۳۰کد خبر: 281251
ایستانیوز: سیدی گفت: «ارائه پلتفروم تامین مالی جمعی توسط نهادهای قانونی مانند بورس‌ها به اعتبار بخشی آن کسب و کار یا فعالیت یاری میرساند»
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، عضو هیات مدیره تامین سرمایه تمدن بیان کرد: تامین مالی جمعی یکی از روش‌هایی است که در اثر گسترش اینترنت و خدمات مبتنی بر آن، سبب ایجاد تکنولوژی‌هایی در حوزه مالی شده است. این روش شرایط تامین مالی را برای بنگاه های کوچک تحت تاثیر فضای وب تسهیل کرده است.  
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: تامین مالی جمعی در ایران به طور قانونی درآمده است؛ معمولا هر کاری که خواستار رشد باشد، نیاز دارد تا قانون‌گذار برای آن چارچوبی تعیین کند تا بتواند به طور قانونی گسترش یافته و پیشرفت کند.
 
وی در خصوص مزایای تامین مالی جمعی گفت: این روش یک نوع فعالیت اجتماعی است که تامین سرمایه مورد نیاز برای کسب و کارهای مختلف را تسهیل می‌کند؛ لازم به ذکر است که تامین مالی جمعی تنها برای کارهای «استارتاپ محور» نیست، بلکه در بررسی این روش در دنیا، مشاهده می‌شود که بیشتر کسب و کارهای «محصول محور» هستند که در تامین مالی جمعی موفق می‌شوند.
 
سیدی افزود: ممکن است در خصوص محصولی که مورد نیاز بوده و در بازار با قیمت مناسب وجود ندارد، شخصی ایده‌ای را بوسیله روش تامین مالی جمعی به طور «پیش فروش» ارائه کند؛ به این معنی که محصول مورد نظر را از طریق تخفیف یا حق تقدم ویژه برای شرکت‌کنندگان در پلتفرم مذکور تهیه کند.
 
عضو هیات مدیره تامین سرمایه تمدن توضیح داد: اکنون و با متنوع شدن محصولات و خدمات، فضای بانکداری الکترونیکی ارتباط افراد و مبادلات مالی بین آنها را تسهیل کرده است.
 
وی یکی دیگر از کارکردهای تامین مالی جمعی را اقدامات عام‌المنفعه و اجتماعی در حوزه‌های مختلفی مانند هنر، محیط زیست یا امور بشردوستانه دانست.
 
سیدی، در بررسی ریسک و برگشت سرمایه در تامین مالی جمعی توضیح داد: این روش می‌تواند ریسک زیادی به همراه داشته باشد، زیرا با تعامل افراد، سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و از این رو می‌تواند با افزایش یا کاهش اعتبار افراد شود.
 
این کارشناس بازارسرمایه گفت: زمانیکه این روش بر اساس «پیش‌فروش» یک محصول مشخص از طرف فردی که سابقه مشخصی دارد، انجام شود، خود به خود ریسک‌های موجود کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین مجددا تاکید می‌کنم که ضریب موفقیت در این روش یا روی عام المنفعه بودنش است و یا روی پیش فروش محصولات و خدمات است.
 
وی در خصوص استفاده از تامین مالی جمعی برای طرح‌های کلان اظهار کرد: به نظر می‌رسد مدل های بهتری که از قبل وجود داشته‌اند، مانند صندوق‌های تخصصی و واگذاری سهام شرکت‌های بزرگ ابزارهای بهتری برای طرح های کلان باشند، اما شاید اگر پلتفرمی در اندازه‌های کوچک بتواند در پیش فروش خدمات و محصولات موفق باشد، بعدا بتواند در قالب ساختارهای بهتر و هدفمندتر برای پروژه‌های بزرگ تامین مالی به شکل فروش سهام یا فروش بدهی انجام شود.
 
سیدی، چالش‌های تامین مالی جمعی را در حوزه پلتفرم، شامل موضوع عرضه و نیز جلب اعتماد دانست و گفت: این پلتفرم‌ها باید بتوانند اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنند و بتوانند خدماتشان را به نحو صحیحی ارائه کنند تا با این موضوع سازگار باشد. در این راستا بهترین کار الگوگیری از نمونه های موفق است. این نمونه‌ها بیشتر در حوزه پیش فروش و سرویس خدمات هستند.
 
به گزارش سنا ،وی تاکید کرد: به طور قطع تامین مالی جمعی می‌تواند برای استارتاپ‌ها و اشتغالزایی در کسب و کارهای کوچک کارآمد باشد. ضرورت حضور فرابورس همانطور که گفته شد بیشتر برای قانونمند شدن و شفاف شدن این فعالیت‌هاست که در موفق شدن آنها کمک زیادی می‌کند.
 
سیدی در پایان تصریح کرد: به نظر من سازمان بورس باید بستری فراهم کند تا افرادی که در این حوزه خلاقیت دارند بتوانند مقداری خارج از چارچوب هم اقدام کنند، زیرا این حوزه با خلاقیت و نوآوری، رشد بیشتری خواهد کرد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *