RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

رئیس اداره مطالعات راهبردی فرابورس خبر داد:

احتمال استفاده از بلاک چین در بورس

۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۴/۲۹کد خبر: 281151
ایستانیوز: رئیس اداره مطالعات راهبردی فرابورس گفت: امکان بهره گیری از فناوری بلاک چین در ایران گسترده است. برنامه ما در بازار سرمایه نیز انتشار توکن مبتنی بر ورقه بهادار برای قدم اول است و پس از راه اندازی پروژه بلاک چین در بازار سرمایه می توانیم از این فناوری بهره مند شویم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، فرزاد جعفری، رئیس اداره مطالعات راهبردی فرابورس در حاشیه برگزاری نمایشگاه الکامپ، گفت: بلاک چین از ۱۹۹۹ به وجود آمد، اما تا سال ۲۰۰۹ صحبتی از آن به صورت عمومی نبود اما اکنون در بازار سرمایه همه کشورها نحوه استفاده از بلاک چین در حال بررسی است.
 
وی ادامه داد: در این میان چنانچه این فناوری به عنوان یک صنعت پذیرفته شود امکان تعریف و راه اندازی ETF های مبتنی بر کریپتو کارنسی ها و ورود آنها به بازار سرمایه نیز وجود دارد.
 
رئیس اداره مطالعات راهبردی فرابورس با تاکید بر گذرا بودن دوره هر تکنولوژی گفت: اکنون بلاک چین در حال نفوذ به فعالیت های مختلف زندگی است و تا ۱۰ سال آینده ممکن است نقش آفرین اصلی فضای مجازی باشد.
 
وی یادآور شد: تاکنون ارزش افزوده ای که روی شبکه بلاک چین تولید شده کمتر از ۳۰میلیار دلار است و امکان دارد به پیش بینی موسسه گارتنر این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۲۱۶۰ میلیارد دلار برسد.
 
جعفری گفت: میزان استفاده شرکت ها از بلاک چین در آسیا ۱۶ درصد  و در دنیا ۱۹ درصد است و سازمان ها و شرکت های رگولاتوری بزرگ عنوان کرده‌اند که در حال بررسی برای سرمایه گذاری روی بلاک چین هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: در کانادا و آمریکا ای تی اف هایی بر مبنای بلاک چین تولید و وارد بورس این کشورها شده است، انگلیس نیز از این مساله عقب نمانده ؛ کره جنوبی سرمایه گذاری سنگینی در این زمینه کرده و در استرالیا و ژاپن نیز پروژه هایی در این زمینه در حال انجام است.
 
جعفری کاربردهای بلاک چین را برشمرد و گفت: پرداخت و نقل و انتقالات مالی، رمزگذاری، شبکه های IOT و اینترنت اشیاء، مدیریت پروژه ها، رای گیری و انتخابات، سرمایه گذاری، پروژه های دولتی، داد و ستد ارز تجاری بین کشورها، کنترل سلامتی افراد جامعه، مدیریت انرژی و... از کاربردهای بلاک چین است.
 
وی در خصوص کاربرد بلاک چین در بازارهای مالی نیز گفت: تامین مالی زنجیره تامین، تسویه بانکی ،مدیریت وثایق، وام دهی، رد دیون (بانکداری شرکتی)، توکن نایز کردن دارایی ها، کشف ذی نفع واحد، KYC، انتقال وجوه بین المللی و... از مهمترین کاربردهای بلاک چین در بازار های مالی است.
 
جعفری خاطر نشان کرد: در حال حاضر بانک مرکزی با همکاری شرکت برنا پلتفرم احراز هویت را ایجاد کرده است و در بازار سرمایه نیز شرکت سپرده گذاری مرکزی به دنبال این مساله است.
 
به گزارش سنا، وی یادآور شد: در ژاپن سرمایه گذاری بزرگی روی نحوه استفاده از بلاک چین در بورس انجام شده است. چین و هند نیز در این زمینه مشغول فعالیت هستند.در آلمان در بحث تسویه معاملات بورس ها از بلاک چین بهره می برند. در بورس روسیه کاربردهای مختلف بلاک چین مورد استفاده قرار می گیرد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *