RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

رئیس جمهور در جمع مردم شیروان

بیکاری، بزرگترین مشکل کشور است

۱۳:۷ - ۱۳۹۸/۴/۲۳کد خبر: 280784
ایستانیوز:حسن روحانی که به خراسان شمالی سفر کرده است با سخنرانی در جمع مردم شیروان تاکید کرد بیکاری یکی از مشکلات بزرگ کشور است. به گفته روحانی اتمام پروژه‌های نیمه‌‎تمام یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دولت به خراسان شمالی است و در جریان این سفر تصمیم گرفته شده که ۸۱۱ میلیارد تومان طرح و پروژه در سطح استانی افتتاح شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حسن روحانی که به خراسان شمالی سفر کرده است با سخنرانی در جمع مردم شیروان تاکید کرد بیکاری یکی از مشکلات بزرگ کشور است. به گفته روحانی اتمام پروژه‌های نیمه‌‎تمام یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دولت به خراسان شمالی است و در جریان این سفر تصمیم گرفته شده که 811 میلیارد تومان طرح و پروژه در سطح استانی افتتاح شود.
 
حسن روحانی که صبح امروز به خراسان‌شمالی سفر کرده است، برای نخستین بار در شهر شیروان برای مردم این استان به سخنرانی پرداخت.
 
در این سفر همچنین قرار است پروژه‌های مختلفی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس توسط وزرا و معاونان رئیس جمهور در شهرهای مختلف استان افتتاح شود.
 
به گفته رئیس جمهور، دولت در جریان این سفر تصمیم گرفته که 811 میلیارد تومان طرح و پروژه را در سطح استان آغاز کند.
 
روحانی همچنین با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در استان خراسان شمالی تصریح کرد: در سفر قبلی هیئت دولت در سال 94 وعده‌هایی داده شد که بخشی از آن اجرایی شده و تعدادی از پروژه‌ها نیمه‌کاره است، اما رقم اعتبار وعده داده شده که 625 میلیارد تومان بود افزایش داشته و 780 میلیارد تومان اعتبار پرداخت‌شده است و در این سفر تلاش خواهیم کرد که پروژه‌های نیمه‌کاره تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
 
مهم‌ترین نکات سخنان رئیس‌جمهور به شرح زیر است:
 
    مجموعه اعتبارات تهیه‌شده در این سفر 5 هزار و 500 میلیارد تومان است.
    امروز 10 هزار و 500 میلیارد تومان طرح و پروژه در استان افتتاح خواهد شد. یک طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی در جاجرم، در زمینه تولید شمش آلومینیوم افتتاح می‌شود که برای این طرح 1 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و با این سرمایه‌گذاری یکی از مراکز بزرگ تولید پودر و شمش آلومینیوم در استان خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.
    در بخش برق و آب استان خراسان شمالی 3 هزار و 700 میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح خواهد شد و بهره برداری از دو ‌واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان نیز آغاز می‌شود که می‌تواند بخش بزرگی از برق استان را تأمین کند.
    تصمیم داریم تا پایان دولت دوازدهم پروژه‌های بزرگراه بجنورد به گرگان و راه‌آهن را تکمیل کنیم؛ بنابراین ۲۰۰ میلیارد تومان برای بزرگراه بجنورد به گرگان و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای راه‌آهن جوین به اسفراین اختصاص دادیم.
    علی‌رغم تمام مشکلات، تمام سختی‌ها، طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی شمش آلومینیوم در جاجرم افتتاح می‌شود. در این طرح 1 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
    امروز بیکاری یکی از مشکلات بزرگ کشور است. آمار بیکاری در کشور تا پارسال ۱۲.۱ درصد بود اما امروز این آمار به ۱۰.۸ درصد رسیده است و از بهار پارسال تا بهار امسال ۳۲۱ هزار اشتغال ایجادشده است.
    کاهش ۲۵ درصدی بدهی خارجی دولت به این معناست که باوجوداینکه در سختی قرارگرفته‌ایم، نه‌تنها به سمت بیگانگان، خارجی‌ها و صندوق‌های بین‌المللی دست دراز نکرده‌ایم، بلکه روی پای خود ایستاده‌ایم. در سال ۹۶ بدهی خارجی ما ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بوده است اما امروز این بدهی به ۹.۵ میلیارد رسیده است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:رئیس جمهور، بیکاری
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *