RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

هیچ شرکتی از پرداخت مالیات در امان نیست

آغاز جنگ تعرفه‌ای-مالیاتی میان فرانسه و امریکا

۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۴/۲۳کد خبر: 280746
ایستانیوز:قانون‌گذاران فرانسوی چند روز پیش لایحه‌ای را به تصویب رساندند که طی آن مالیات جدیدی برای خدمات برخی شرکت‌های بزرگ اینترنتی اعمال خواهد شد. این قانون باوجود خطر واکنش پرهزینه از دولت ترامپ صورت گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،فرانسه بر شرکت‌های تکنولوژی‌های امریکا مالیات اعمال کرده، حالا ایالات‌متحده تهدید کرده است که اقدامات متقابل انجام خواهد داد. سی‌ان‌ان گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
قانون‌گذاران فرانسوی روز پنجشنبه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که طی آن مالیات جدیدی برای خدمات برخی شرکت‌های بزرگ اینترنتی اعمال خواهد شد. این قانون باوجود خطر واکنش پرهزینه از دولت ترامپ صورت گرفت.
 
نماینده تجاری امریکا اعلام کرد که این مالیات‌ها می‌تواند علیه شرکت‌های آمریکایی تبعیض‌آمیز باشد. این حرکت به این معنی است که ایالات‌متحده هم می‌تواند تعرفه‌های مقابله‌ای برای محصولات فرانسوی اعمال کند.
 
رابرت لاتیزر نماینده تجاری امریکا همچنین گفت: ایالات‌متحده نگران است که این مالیات‌ها بر خدمات دیجیتال درواقع شرکت‌های آمریکایی را مورد هدف قرار داده باشد.
 
این اقدام از ژانویه 2020 انجام می‌شود. قانونی که فرانسه تصویب کرده است اعمال 3 درصد مالیات بر درآمد از شرکت‌های بزرگ اینترنتی در فرانسه مانند آمازون، فیس‌بوک و گوگل است. این امر برای کسب‌وکارهایی با درآمد جهانی بیش از 750 میلیون یورو (845 میلیون دلار) و 25 میلیون یورو (28 میلیون دلار) در فرانسه اعمال می‌شود.
 
به گفته لاتیزر، ساختار مالیاتی جدیدی که فرانسه وضع کرده و همچنین اظهارات مسئولان نشان می‌دهد که فرانسه به‌طور ناعادلانه مالیات را برای برخی از شرکت‌های فناوری مستقر در امریکا در نظر گرفته است.
 
مدت کوتاهی بعد از تصویب این لایحه، برونو لومایر به تهدید اقدام متقابل امریکا واکنش نشان داد. لومایر به خبرنگاران گفت: راه‌های دیگری میان متحدان برای حل این اختلاف وجود دارد و نیازی به تهدید نیست. ما می‌توانیم اختلافاتمان را از طریق مذاکره حل کنیم.
 
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه حالا باید تصمیم بگیرد که با امضای این لایحه آن را به قانون تبدیل کند یا خیر.
 
تعدادی از کشورهای اروپایی ازجمله انگلیس اعمال مالیات‌های جدید در شرکت‌های دیجیتال را در نظر گرفته‌اند. این تصمیم برای ایجاد قانون و مقررات برای اینترنت و کسب درآمد بیشتر از فعالیت‌های آن‌هاست.
 
طرح انگلیس، در ماه اکتبر اعلام شد که در پی آن 2 درصد مالیات برای فروش خدمات دیجیتالی توسط شرکت‌های پرسود با درآمد سالانه جهانی حداقل 500 میلیون پوند (627 میلیون دلار) اعمال خواهد شد. این برنامه در آوریل 2020 اجرا خواهد شد.
 
وزرای اقتصادی گروه G20 در ماه ژوئن به‌طور گسترده‌ای روی برنامه‌های توسعه‌یافته توسط کشورهای OECD برای اصلاح قوانین مالیاتی شرکت‌های بزرگ دیجیتال و چالش مالیاتی شرکت‌های دیجیتال تمرکز کردند.
 
نماینده تجاری امریکا از کشورها خواسته تا رسیدن به یک توافق چندجانبه برای رسیدگی به چالش‌های سیستم مالیاتی بین‌المللی برای اقتصاد جهانی که به‌طور فزاینده‌ای دیجیتالی شده، منتظر بمانند.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *