RSS
امروز چهارشنبه ، ۲۶ تیر ۱۳۹۸
آخرین اخبار

سهامداران بیمه نوین به سود رسیدند

حضور فعال بانک ملت در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ

رییس صندوق بین‌المللی پول استعفا کرد

عبور «وبصادر» از زیان در تحلیل‌های فعالان بازار سرمایه

پرداخت ارز به بیش از ۳۱ هزار زائر سرزمین وحی توسط بانک ملی

اتصال کارت بانکی به کارت سوخت منتفی شد

تسریع در ایجاد دادسراهای مالیاتی

سکه در سراشیبی کانال ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان

چگونه در طرح یاس بانک سینا وام بگیریم؟

حضور فعال سامانتل در الکامپ ۹۸

لایحه اخذ مالیات از فعالیت‌های اختلال‌زا به دولت رفت

کاهش ۲۰هزار تومانی قیمت هر گرم طلا در یک روز

بیت‌کوین‌ چگونه استخراج می‌شود؟

روایت بلومبرگ از سرنوشت اینستکس

توصیه رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره خرید طلا

پتروشیمی‌ها موظف به عرضه کالا در بورس

ریسک صادرات به عراق و افغانستان کاهش می یابد

حضور پست‌بانک‌ایران در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ

تسهیل بیشتر دریافت استعلام الکترونیکی پروانه کسب و کار اصناف

کاهش ۲۸ درصدی فروش رنو

رشد ۵۲۲ واحدی شاخص کل بورس

سهام با دلار قیمت‌گذاری می‌شود؟

انتظار کاهش قیمت کالاها با افت نرخ ارز

ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان

کاهش ۹۱ درصدی زیان بانک تجارت تایید شد

آیا توقیف کشتی‌ها بیمه می‌شود؟

۱۰:۸ - ۱۳۹۸/۴/۱۹کد خبر: 280531
ایستانیوز:نفتکش «گریس یک» که نفت ایران را حمل می‌کرد، در روزهای گذشته توسط انگلیس و در تنگه جبل الطارق توقیف شده ولی هنوز مشخص نیست که این نفتکش و محموله آن دارای پوشش بیمه‌نامه هستند یا نه؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دولت محلی جبل الطارق و نیروهای ارتش انگلیس روز پنج‌شنبه هفته گذشته نفتکش ایرانی «گریس یک» را به اتهام حمل نفت برای سوریه توقیف کردند. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران می گوید اقدام انگلیس در توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران ممکن است آغاز رویه ای خطرناک باشد.
 
امیر حاتمی وزیر دفاع ایران هم گفته ایران این اقدام را بدون ‌پاسخ نخواهد گذاشت. یکی از موضوعات مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که امکان خرید پوشش بیمه ای برای توقیف کشتی ها وجود دارد یا نه؟
 
موسسات بیمه موظفند در این رشته که فاقد شرایط عمومی مصوب شورای‌عالی بیمه است، شرایط عمومی بیمه ‌نامه ‌های خود را بر اساس مجوز بیمه مرکزی یا کلوزهای متعارف بین‌المللی صادر کنند.
 
بر این اساس فهرست کلوزهای متعارف در بیمه‌های کشتی در بازار بیمه کشور عبارتند از:
 
۱-  کلوز ۲۸۴ (خسارت کلی، زیان همگانی، ۴.۳ مسئولیت تصادم)
 
۲-  کلوز ۲۹۴ (خطرات اضافی بدنه)
 
۳-  کلوز ۲۸۱ (شرایط جنگ و اعتصابات بدنه زمانی)
 
۴-  کلوز ۲۸۰ (شرایط بیمه زمانی بدنه شناور)
 
۵- کلوز ۲۸۹ (شرایط بیمه زمانی بدنه شناور – فقط خسارت کلی)
 
۶- کلوز۳۴۴ (شرایط بیمه زمانی بدنه شناور)
 
۷- کلوز ۳۴۶ (شناورهای ماهیگیری)
 
در کلوز ۲۸۱ که شرایط جنگ را تحت پوشش قرار می دهد، موضوع توقیف کشتی ها نیز پیش بینی شده و بیمه گذاران می توانند با پرداخت حق بیمه از پوشش های توقیف کشتی نیز برخوردار شوند.
 
به گزارش ایبنا ، با توجه به اینکه به دلیل تحریم های اقتصادی غیرقانونی و بی منطق دولت آمریکا، هرگونه نقل و انتقال پول با ایران تحریم بوده و امکان خرید بیمه نامه های خارجی یا پوشش بیمه های اتکایی خارجی وجود ندارد، لذا به نظر می رسد در صورتی که نفتکش گریس یک نیز دارای بیمه نامه باشد، این نفتکش که مالکیت آن با روسیه و محموله آن نفت ایران است، توسط یک شرکت یا کنسرسیومی از شرکت های داخلی بیمه شده باشد. حال آنکه موضوع داشتن بیمه نامه توقیف کشتی جزء تعهدات بیمه گر باشد، هنوز مشخص نیست.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:نفتکش، بیمه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *