RSS
امروز سه شنبه ، ۲۳ مهر ۱۳۹۸
آخرین اخبار

تکنولوژی‌های مالی پیشرفته نیاز امروز بازار سرمایه

توزیع لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند جنوب تهران

امضای تفاهم نامه همکاری بین ستاد نانو و بانک توسعه صادرات ایران

خدمات بانک صادرات ایران در ایام اربعین تکمیل شد

ایجادترکیب مناسب منابع سپرده‌ای توان تسهیلاتی بانک راافزایش میدهد

افتتاح صندوق امانات شعبه ولنجک بانک ایران زمین

۶۰درصد تخفیف ویژه کاربران اپلیکیشن پات

ورزشکار تیم جودو بیمه کوثر طلا گرفت

رفاه، بانکی که استاندارد است

لزوم مصون سازی نظام مالی و پولی کشور

پالرمو از دور خارج شد

آگهی مزایده سهام آذرآب در حال تدوین

قوانین جدید بازار پایه بورس، تیشه به ریشه سرمایه مردم

امضای دیجیتال بانکی؛ یک یا دو سال دیگر

عرضه بنزین و گازوئیل در بورس انرژی

پیشرفت عملیات ساخت مدرسه توسط بانک‌پاسارگاد در استان خوزستان

ادامه عقب‌نشینی شاخص بورس

برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۹ از سه قاره معرفی شدند

فولادسازان می توانند با استفاده از قراضه، مواد اولیه را تامین کنند

قیمت سکه طرح جدید ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان شد

کنترل نقدینگی، دستور کار اصلی بانک مرکزی

اطلاعات نظام مالی ناقص است

دلایل مثبت چادرملو در بورس

تضعیف رتبه ریسک کشوری ایران در سال ۲۰۱۹

خصوصی‌سازی مخابرات عقب‌گرد داشت

آیا توقیف کشتی‌ها بیمه می‌شود؟

۱۰:۸ - ۱۳۹۸/۴/۱۹کد خبر: 280531
ایستانیوز:نفتکش «گریس یک» که نفت ایران را حمل می‌کرد، در روزهای گذشته توسط انگلیس و در تنگه جبل الطارق توقیف شده ولی هنوز مشخص نیست که این نفتکش و محموله آن دارای پوشش بیمه‌نامه هستند یا نه؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دولت محلی جبل الطارق و نیروهای ارتش انگلیس روز پنج‌شنبه هفته گذشته نفتکش ایرانی «گریس یک» را به اتهام حمل نفت برای سوریه توقیف کردند. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران می گوید اقدام انگلیس در توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران ممکن است آغاز رویه ای خطرناک باشد.
 
امیر حاتمی وزیر دفاع ایران هم گفته ایران این اقدام را بدون ‌پاسخ نخواهد گذاشت. یکی از موضوعات مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که امکان خرید پوشش بیمه ای برای توقیف کشتی ها وجود دارد یا نه؟
 
موسسات بیمه موظفند در این رشته که فاقد شرایط عمومی مصوب شورای‌عالی بیمه است، شرایط عمومی بیمه ‌نامه ‌های خود را بر اساس مجوز بیمه مرکزی یا کلوزهای متعارف بین‌المللی صادر کنند.
 
بر این اساس فهرست کلوزهای متعارف در بیمه‌های کشتی در بازار بیمه کشور عبارتند از:
 
۱-  کلوز ۲۸۴ (خسارت کلی، زیان همگانی، ۴.۳ مسئولیت تصادم)
 
۲-  کلوز ۲۹۴ (خطرات اضافی بدنه)
 
۳-  کلوز ۲۸۱ (شرایط جنگ و اعتصابات بدنه زمانی)
 
۴-  کلوز ۲۸۰ (شرایط بیمه زمانی بدنه شناور)
 
۵- کلوز ۲۸۹ (شرایط بیمه زمانی بدنه شناور – فقط خسارت کلی)
 
۶- کلوز۳۴۴ (شرایط بیمه زمانی بدنه شناور)
 
۷- کلوز ۳۴۶ (شناورهای ماهیگیری)
 
در کلوز ۲۸۱ که شرایط جنگ را تحت پوشش قرار می دهد، موضوع توقیف کشتی ها نیز پیش بینی شده و بیمه گذاران می توانند با پرداخت حق بیمه از پوشش های توقیف کشتی نیز برخوردار شوند.
 
به گزارش ایبنا ، با توجه به اینکه به دلیل تحریم های اقتصادی غیرقانونی و بی منطق دولت آمریکا، هرگونه نقل و انتقال پول با ایران تحریم بوده و امکان خرید بیمه نامه های خارجی یا پوشش بیمه های اتکایی خارجی وجود ندارد، لذا به نظر می رسد در صورتی که نفتکش گریس یک نیز دارای بیمه نامه باشد، این نفتکش که مالکیت آن با روسیه و محموله آن نفت ایران است، توسط یک شرکت یا کنسرسیومی از شرکت های داخلی بیمه شده باشد. حال آنکه موضوع داشتن بیمه نامه توقیف کشتی جزء تعهدات بیمه گر باشد، هنوز مشخص نیست.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:نفتکش، بیمه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *