RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

معرفی بنیانگذار موفق‌ترین شرکت نرم‌افزاری دنیا:

اسرار دوستی و همکاری «پل آلن» و «بیل گیتس» بنیانگذاران ماکروسافت قابل تامل است

۱۱:۰ - ۱۳۹۸/۴/۱۶کد خبر: 280300
ایستانیوز: «پل گاردنر آلن» متولد ۲۱ ژانویه ۱۹۵۳ کارگزار بزرگ، سرمایه گذار، محقق و فعال امور بشردوستانه آمریکایی بود که در سال ۱۹۷۵ در همراهی با بیل گیتس شرکت ماکروسافت را بنیان گذاشت، اقدامی که منجر به راه‌اندازی انقلاب میکروکامپیوترها شد و بعدها همین شرکت به بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری کامپیوتر در جهان تبدیل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در مارس سال ۲۰۱۸ آلن بر اساس فهرست سالانه میلیاردرهای جهان در رده چهل و چهارم لیست قرار گرفت. ارزش خالص دارایی‌های او در آن زمان ۲۱.۷ میلیارد دلار بود که تا زمان درگذشتش در همان سال ۲۰۱۸ این رقم با کاهش به ۲۰.۳ میلیارد دلار رسید.
 
تلاش‌های بشردوستانه تا سرمایه‌گذاری در زمینه‌های ورزشی
 
آلن به همراه خواهرش جودی، بنیانگذار و در عین حال رییس شرکت ولکان Vulcan Inc بود، شرکت خصوصی که کسب و کارهای مختلف و تلاش‌های بشردوستانه او را در تمام سال‌های زندگی‌اش مدیریت می‌کرد. او چندین میلیارد دلار در زمینه‌های فناوری، رسانه، تحقیقات علمی، املاک و مستغلات، شرکت هواپیمایی خصوصی و زمینه‌های دیگر سرمایه گذاری کرده است. از دیگر علایق او سرمایه‌گذاری در زمینه‌های ورزشی بود، آلن دارای دو تیم حرفه‌ای ورزشی بود: سیاتل سی‌هاوک از لیگ ملی فوتبال آمریکایی و تریل بلیزرز از انجمن ملی بسکتبال؛ او همچنین تا اندازه‌ای مالک تیم سیاتل ساوندرز اف‌سی که در سال ۲۰۰۹ به لیگ برتر فوتبال پیوست نیز بود.
 
در جمع ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان
 
پل آلن همچنین بنیان‌گذار موسسه علوم مغزی آلن، موسسه هوش مصنوعی، موسسه علوم سلولی و یادگیری اپکس بود، او بیش از دو میلیارد دلار از ثروتش را در زمینه‌های آموزش و پرورش، حیات وحش و حفظ محیط زیست، هنر، خدمات بهداشتی، خدمات اجتماعی و غیره صرف کرده است. آلن همچنین به همه این دلایل چندین جایزه و لوح افتخار در چندین حرفه مختلف دریافت کرده و در لیست ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان در مجله تایم در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از او نام برده شده است.
 
پل آلن و بیل گیتس ازدوستی تا همکاری
 
پل آلن در مدرسه محل تحصیل خود با بیل گیتس که دو سال از او جوان‌تر بود آشنا شد و آنها علایق خود را در زمینه کامپیوتر با یکدیگر به اشتراک گذاشتند و از ترمینال تله‌تایپ مدرسه خود برای توسعه مهارت‌های برنامه نویسی در چندین سیستم کامپیوتری اشتراک زمان استفاده کردند.
 
 آنها همچنین از آزمایشگاه گروه علوم کامپیوتری دانشگاه واشنگتن برای انجام امور شخصی و نیز برنامه نویسی کامپیوتر استفاده کردند. در حداقل یک مورد در سال ۱۹۷۱ این دو نفر در استفاده از آزمایشگاه به دلیل سوءاستفاده منع شده بودند؛ پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و به دست آوردن عالی‌ترین نمرات، آلن به دانشگاه ایالتی واشنگتن رفت جایی که او به پیمان برادری فی کاپا تتا پیوست.
 
دو سال پس از ورود به این دانشگاه انصراف داد تا به گروه برنامه نویسی‌هانی‌ول Honeywell در بوستون بپیوندد، درست در نقطه‌ای نزدیک به دانشگاه‌هاروارد جایی که بیل گیتس در حال به پایان بردن تحصیلاتش بود. در سال ۱۹۷۵ در آلبوکرک نیومکزیکو آلن و گیتس شروع به بازاریابی برای مترجم زبان برنامه نویسی پایه کردند. آلن از همان ابتدا با نام اصلی «ماکرو-سافت» به پیش رفت که ترکیبی از دو کلمه میکرو کامیپوتر (ماکرو) و نرم افزار (سافت) بود.
 
آغازی برای موفقیت آلن و گیتس
 
در سال ۱۹۸۰ پس از اینکه ماکروسافت متعهد شد سیستم عامل دیسک (داس) را برای کامپیوترهای شخصی آی بی ام عرضه کند، با وجود اینکه تا آن زمان آنها حتی یک مورد تولید هم در این زمینه نداشتند، آلن در امضای یک قرارداد برای ماکروسافت برای خرید کیوداس QDOS (سیستم عامل سریع و کثیف) که به وسیله تیم پاترسون که در آن زمان در استخدام شرکت محصولات کامپیوتری سیاتل بود، اقدام کرد.
 
 در نتیجه این معامله ماکروسافت توانست در مسیر قراردادی برای تامین سیستم‌های داس که در نهایت قرار بود در خط آی بی ام پی‌سی اجرا شود گام بردارد. امضای این قرارداد ماکروسافت با آی‌بی‌ام در واقع آغازی در ابتدای مسیر موفقیت و ثروت آلن و گیتس بود.
 
خروج آلن از ماکروسافت
 
روابط میان آلن و گیتس، دو رهبر تکنولوژی شرکت ماکروسافت کم کم به سمتی پیش رفت که از صمیمیت میان دو دوست قدیمی کاست، چرا که آنها هر روز بر روی کوچکترین مسائل با یکدیگر جر و بحث می‌کردند و در نهایت در سال ۱۹۸۲ پس از پشت سر گذاشتن یک دوره بیماری، آلن شرکت ماکروسافت را ترک کرد. پس از خروج آلن از ماکروسافت، گیتس بارها از او درخواست کرد تا بخشی از سهامش را به او واگذار کند تا مسئولیت بیشتری را که به عهده او گذاشته شده بود جبران کند.
 
بازسازی روابط
 
به گفته آلن، گیتس از زمانی که تقریبا همه چیز را در BASIC انجام داد عنوان می‌کرد که شرکت باید ۴۰-۶۰ و به نفع او تقسیم شود. آلن موافقت خود را با این شکل برنامه‌ریزی اعلام کرد، اما بعدها گیتس مذاکرات را در سهم بردن از شرکت به ۶۴-۳۶ تغییر داد. در سال ۱۹۸۳ گیتس سعی کرد که هر سهم آلن را به مبلغ ۵ دلار بخرد اما آلن شرکت را بدون تغییری در سهام ترک کرد و همین عملکرد باعث شد، زمانی که ماکروسافت به عرضه عمومی گذاشته شد آلن به یک میلیاردر تبدیل شود. گیتس روابط دوستی خود را با آلن بازسازی کرد و دو مرد در سال ۱۹۸۶ تصمیم گرفتند مبلغ ۲.۲ میلیون دلار به مدرسه مشترک خود اهدا کنند.
 
استعفا  از ماکروسافت
 
 البته گفتنی است که آلن در طول عمر خود جایزه‌های بی‌شماری در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش، امور بشردوستانه و حتی هنر دریافت کرد؛ او همچنین چندین مدرک افتخاری نیز در طول دوران فعالیت خود دریافت کرده بود. روز نهم نوامبر سال ۲۰۰۰، آلن از سمت خود در هیأت مدیره شرکت ماکروسافت استعفا داد، با این حال حضور خود را در سمت مشاور ارشد استراتژی برای مدیران ارشد حفظ کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۴ او همچنان ۱۰۰ میلیون سهام شرکت ماکروسافت را نگه داشته بود.
 
فعالیت در جنبش و کمپین
 
همچنین در طول ۶۵ سال زندگی، آلن در مجموع بیش از دو میلیارد دلار در راه پیشرفت علم، فناوری، حفاظت از محیط زیست و حیات وحش، هنر و خدمات اجتماعی صرف کرده است. او به منظور انجام امور بشردوستانه یک بنیاد خانوادگی راه‌اندازی کرد که از زمان راه‌اندازی این بنیاد مبلغ بیش از ۴۹۴ میلیون دلار به بیش از ۱۵۰۰ موسسه غیرانتفاعی اختصاص داده شد.
 
 در سال ۲۰۱۰ او عضوی از جنبش «تعهد می‌دهم» شد که بر آن اساس موظف شد حداقل نیمی از دارایی‌های خود را به امور بشردوستانه اختصاص دهد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ به کمپین مبارزه با بیماری ابولا پیوست و متعهد شد تا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از ثروت خود را برای ریشه کن کردن این بیماری در سراسر جهان اهدا کند، اهدای چنین مبلغی او را در میان سایر سرمایه‌گذاران این پروژه بسیار شاخص کرد چرا که او بیشترین رقم را در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده بود؛ او همچنین یک وبسایتی طراحی کرد تا با قرار دادن اطلاعاتی در آن وبسایت میزان آگاهی عمومی را در زمینه این بیماری بالا ببرد.
 
سرانجام پل آلن
 
پل آلن در سال ۱۹۸۲ همانطور که پیشتر اشاره شد مبتلا به نوع خاصی از سرطان لنفوم شد، بیماری‌ای که با انجام چند جلسه رادیوتراپی و به کارگیری تیم پزشکی در نهایت متوقف شد، با این حال بار دیگر در سال ۲۰۰۹ او مبتلا به نوع خاصی از سرطان لنفوم غیرهجومی شد، این بار هم تیم پزشکی موفق به جلوگیری از پیشرفت این بیماری شد، اما در نهایت در سال ۲۰۱۸ بیماری یک بار دیگر بازگشت داشت و در نهایت در پانزدهم اکتبر سال ۲۰۱۸ موجب درگذشت وی شد، آلن در آن زمان ۶۵ سال سن داشت. در سال ۲۰۱۱ یعنی ۷ سال پیش از درگذشت آلن کتاب خاطرات او منتشر شد.
 
 کتابی که بیانگر نوع علاقه و شکل پیوستن آلن به علوم کامپیوتری در سنین جوانی است. او در این کتاب همچنین در مورد شکل‌گیری ایده راه‌اندازی شرکت ماکروسافت صحبت می‌کند اینکه چگونه بیل گیتس را در این مسیر با خود همراه کرد و در نهایت این که چگونه شرکت ماکروسافت در طول این سال‌ها تبدیل به موفق‌ترین شرکت نرم‌افزاری دنیا شده است.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *