RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

با رشد ۱.۵درصدی در سال ۲۰۱۸

عبور حق بیمه تولیدی جهان از ۵هزار میلیارد دلار

۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۴/۱۵کد خبر: 280227
ایستانیوز:جدیدترین گزارش موسسه سوئیس‌ری (گزارش سیگما) از تحولات صنعت بیمه جهان در سال ۲۰۱۸ منتشر شد که براساس آن حق بیمه تولیدی جهان برای اولین بار از ۵ هزار میلیارد دلار عبور کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بر اساس برآورد سوئیس‌ری، در سال ۲۰۱۸ حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در جهان با رشد ۱.۵ درصدی (با حذف اثر تورم) برای اولین بار از ۵ هزار میلیارد دلار فراتر رفت و به نزدیک ۵۲۰۰ میلیارد دلار رسید و بدین ترتیب ضریب نفوذ جهانی بیمه به ۶.۱ درصد بالغ شد.
 
سهم بازارهای پیشرفته از این مقدار حق بیمه ۷۹ درصد و سهم بازارهای نوظهور ۲۱ درصد اعلام شده است.
 
نرخ رشد حق بیمه تولیدی در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت که ناشی از کاهش شدید نرخ رشد بیمه‌های زندگی در نتیجه کاهش حق بیمه تولیدی چین، اروپا و آمریکای لاتین است.
 
در سال ۲۰۱۸  نرخ رشد واقعی حق بیمه‌ در رشته زندگی ۰.۲ درصد و در رشته‌های غیرزندگی ۳ درصد بوده است. بدین ترتیب حق بیمه تولیدی در رشته زندگی به ۲.۸ هزار میلیارد دلار (با سهم ۵۴ درصد) و در رشته‌های غیر زندگی به ۲.۴ هزار میلیارد دلار (با سهم ۴۶ درصد) افزایش پیدا کرد.
 
در سال ۲۰۱۸ حدود یک سوم کل حق بیمه تولیدی بیمه‌های غیرزندگی به بیمه‌های ‌اتومبیل و یک سوم دیگر به بیمه‌های حوادث و درمان اختصاص داشت. پس از این دو رشته، رشته اموال با سهم ۱۷ درصد قرار گرفته است.
 
در این میان در بازارهای نوظهور سهم بیمه‌های اتومبیل از بیمه‌های غیرزندگی حدود ۴۴ درصد اعلام شده است. در بیمه‌های زندگی نیز ۸۸ درصد حق بیمه تولیدی به بخش پس‌اندازی و ۱۲ درصد دیگر به بخش ریسک عمر اختصاص داشته است.
 
با توجه به غلبه بیمه‌های اتومبیل در ساختار بیمه‌های غیرزندگی و بخش پس‌اندازی در ساختار بیمه‌های زندگی، صنعت بیمه دنیا در آینده با دو چالش کلیدی روبرو خواهد بود. یکی اینکه، در بیمه‌های غیرزندگی نوآوری‌های مربوط به سیستم‌های کمک ‌راننده پیشرفته و ورود اتومبیل‌های خودران به بازار در دهه‌های آینده پتانسیل کاهش حق بیمه‌های اتومبیل را دارد چون تکنولوژی‌های جدید فراوانی و شدت تصادفات و در نتیجه هزینه‌های خسارت را کاهش خواهد داد.
 
دوم اینکه، در بیمه‌های زندگی بخاطر کاهش نرخ‌های بهره از یکسو و تغییر مقررات در جهت حرکت به سوی چارچوب‌های توانگری مبتنی بر ریسک از سوی دیگر، فروش بیمه‌های پس‌اندازی بخصوص از نوع سنتی دارای نرخ بهره تضمینی تضعیف خواهد شد.   
 
طبق برآورد سوئیس‌ری در سال ۲۰۱۸ بیمه‌گران مستقیم ۵ درصد پرتفوی خود را به بیمه‌گران اتکائی در سراسر جهان واگذار کردند. نرخ واگذاری اتکائی در بیمه‌های غیرزندگی ۸.۴ درصد و در بیمه‌ زندگی ۲ درصد بوده است.
 
دلیل پائین بودن نرخ واگذاری اتکائی در رشته زندگی تسلط بیمه‌های پس‌اندازی در ساختار این رشته که اتکائی ندارد، اعلام شده است. همانند حق بیمه‌های مستقیم، در زمینه حق بیمه‌های اتکائی نیز ایالات متحده و کانادا در سال ۲۰۱۸ بیشترین سهم را از بازار اتکائی جهان (یک سوم حق بیمه‌های اتکائی غیرزندگی و ۵۳ درصد حق بیمه‌های اتکائی زندگی) در اختیار داشتند.
 
به گزارش ایبنا ،نرخ‌های واگذاری اتکائی در رشته‌های اتومبیل بسیار پائین و در حد ۴ درصد بوده اما در رشته‌های اموال و مسئولیت بسیار بالا و به ترتیب ۱۶ و ۱۴ درصد بوده است. این نسبت در رشته‌های خاص چون هواپیما، کشتی و مهندسی ‌به بالای ۳۰ درصد نیز رسیده است. این شکاف بین رشته‌های اتومبیل از یکسو و رشته‌های اموال و مسئولیت و رشته‌های خاص از سوی دیگر در بازارهای نوظهور بخصوص چین نسبت به بازارهای پیشرفته شدیدتر بوده است.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:حق بیمه تولیدی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *