RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

بانک‌ها در معاملات خرد بازار سهام فرا بورس سوم شدند

۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۴/۱۴کد خبر: 280208
ایستانیوز:گروه محصولات شیمیایی در جایگاه نخست گروه‌های فرابورسی وگروه‌های انبوه‌سازی، املاک و مستغلات و بانکی‌ها با اختصاص ۸ و ۷ درصد از ارزش معاملات خرد بازار سهام در پله دوم و سوم قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دومین هفته کاری فرابورس ایران در تیرماه ۹۸ به ترتیب با افزایش یک و ۱.۶ درصدی شاخص کل و ارزش بازار به پایان رسید تا بدین ترتیب آیفکس از ابتدای ماه جاری ۸ و از آغاز سال ۴۲ درصد با رشد مواجه شود، همچنین ارزش بازار نیز افزایش ۳۱ درصدی را از ابتدای امسال تجربه کرد.
 
در هفته منتهی به ۱۴ تیرماه ۶۸۶۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که به دلیل یک روز کاری کمتر نسبت به هفته پیش از آن با افت ۱۳ و ۱۲ درصدی حجم و ارزش معاملات روبه رو شد و آیفکس از ابتدای ماه جاری ۸ و از آغاز سال ۴۲ درصد با رشد مواجه شود.
 
نگاهی به مبادلات انجام‌شده در بازارهای فرابورسی نیز نشان می‌دهد بازار اول بهترین عملکرد هفتگی را در دادوستدهای این هفته به خود اختصاص داده به طوری که با تغییر مالکیت ۸۶۱ میلیون سهم به ارزش ۴۰۵۴ میلیارد ریال حجم و ارزش دادوستدها در این بازار بیش از ۶۰ درصد رشد کرد.
 
در بازار دوم نیز که ۲۰۹۰ میلیون سهم به ارزش ۸۹۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد، چهارشنبه ۱۲ تیرماه عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام شرکت دارویی ره آورد تامین با کشف قیمت ۳۱۵۰ ریالی هر سهم این شرکت رقم خورد.
 
سهامداران در بازار پایه نیز تعداد ۳۷۵۴ میلیون سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند که حجم این بازار ۱۳ درصد کاهش یافت اما ارزش آن ۳ درصد رشد کرد.
 
در همین حال بازار ابزارهای نوین مالی نیز هفته کاری قبل را با جابه جایی ۱۶۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹۱۶۴ میلیارد ریال پشت سر گذاشت.
 
در این بازار اوراق بدهی، تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله کاهش معاملات را تجربه کردند. در این بازار اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۱۹» با تاریخ سررسید ۲۷ آبان ۹۸ برای نخستین بار عرضه و هر ورقه از آن ۹۲۸ هزار ریال کشف قیمت شد.
 
از سوی دیگر ارزش معاملات خرد بازار سهام شامل معاملات بازارهای اول، دوم، پایه، SME و مشتقه به رقم ۲۲ هزار و ۲۱ میلیارد ریال رسید که از این میزان گروه محصولات شیمیایی با معاملاتی به ارزش ۳۰۴۵ میلیارد ریال، ۱۴ درصد از این رقم را به خود اختصاص داد و در جایگاه نخست گروه‌های فرابورسی ایستاد.
 
گروه‌های انبوه‌سازی، املاک و مستغلات و نیز بانکی‌ها نیز با اختصاص ۸ و ۷ درصد از ارزش معاملات خرد بازار سهام در پله دوم و سوم قرار گرفتند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بانک ها، فرابورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *