RSS
امروز پنج شنبه ، ۲۵ مهر ۱۳۹۸
آخرین اخبار

توسعه در بانک‌ها تحت عنوان بنگاه‌داری محدود شده است

معترضان به حذف یارانه نقدی پیامک دریافت می‌کنند

سرنوشت لایحه پالرمو در دست رئیس‌جمهور است؟

آیا چین عامل رکود اقتصاد دنیا خواهد بود؟

بانک ترکیه ای زیر ذره بین تحریم آمریکا

نقش فعال بانک رفاه در حمایت از ملی پوشان

برگزاری دومین مرحله قرعه کشی طرح همرازبانک سینا

جذب سرمایه ۸ هزار میلیارد تومانی نفت و گاز از بازار سرمایه

مهلت بخشودگی صددرصدی جرائم مالیاتی تا پایان مهر است

افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت عرضه برق در بورس

قیمت سکه طرح جدید به ۳ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان رسید

رشد قیمت دلار در بازار

برندگان نوبل اقتصاد چطور زندگی مردم را متحول کرده‌اند؟

تصویب لایحه حمایت از حقوق سهامدران خرد در هیات دولت

بیمه کوثر بیش از ۱۲‌میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد

تاریخ و ترکیب نهایی قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه اعلام شد

نقش آفرینی بانک صادرات در بخش تراکنش‌های تاثیرگذار و اثر بخش

بازگشت آرامش به بورس

نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات در اراک برگزار شد

مدیرعامل بانک ملی : از مدیران ریسک پذیر باید حمایت شود

تحول دیجیتال، اولویت سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد

چین ۲۰ هزار تن طلا دارد؟

روند افزایشی طلا از سرگرفته شد

بازار بورس پس از مدت کوتاهی به ثبات می‌رسد

امکان افزایش نرخ سود بیمه‌های زندگی

مدیرعامل بانک ایران زمین:

در بانکداری باز رقابت بر سر تجربه مشتری است

۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۴/۴کد خبر: 279663
ایستانیوز:‌مدیرعامل بانک ایران زمین با تشریح رویکرد این بانک در اجرای بانکداری باز اظهارداشت: در بانکداری باز امکان رقابت بین بانکهای کوچک با بانکهای بزرگ فراهم می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی  بازارهای  مالی (ایستانیوز) به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل این بانک با بیان اینکه بانکداری باز راه‌ را برای محصولات و خدمات نوآورانه در صنعت بانکداری باز می‌کند، گفت: بانکها باید خود را برای فضای رقابتی جدید که از مدتها قبل آغاز شده آماده کنند. در فضای جدید کسب و کارها با زیر ساختهای آماده شده توسط بانکها خدمات نوینی را به مشتریان ارائه می‌کنند، که امکان آن پیش از این فراهم نبود.
 
مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به این نکته که در بانکداری باز اطلاعات بین بانکها و موسسات مالی به اشتراک گذاشته می‌شود، افزود: در شیوه‌ جدید از بانکداری تمرکز بر ارائه هرچه بهتر خدمت بر مبنای درخواست مشتری است. فضای ارائه خدمات تغییر می‌کند. در فضای جدید تکیه بر روی ایجاد شبکه‌های تبادل اطلاعات است نه متمرکز کردن آن. در این فضا خلاقیت است که موجب انتخاب یک بانک به عنوان ارائه دهنده، خدمات خواهد بود.
 
وی افزود: در بانکداری دیجیتال هریک از مشتریان، تجربه منحصر بفردی از دریافت خدمات خواهد داشت. در مقابل برای ارائه کنندگان خدمات نیز این امکان فراهم می‌شود که محدودیت‌ها را بردارند و طیف وسیعی از مشتریان را بر مبنای استراتژی‌های سازمانی خود مورد تحلیل قرار داده و به آنها خدمت ارائه کنند.  
 
پورسعید با تاکید بر بازنگری در فرآیندهای سنتی اظهار داشت: ما باید به سرعت فرآیندهای خود را مورد بازنگری قرار دهیم. در این بین نهادهای ناظر هم باید سرعت خود را در به روز رسانی و ابلاغ این فرآیندها افزایش دهند تا صنعت بانکداری کشور از رشد تکنولوژی عقب نماند.
 
وی ادامه داد: امروز فرایندهای گشایش حساب، احراز هویت، دستور العمل‌های وام دهی، تشخیص ریسک و ... بسیاری دیگر از فرایندهای سنتی دیگر کارکرد خود را از دست داده‌اند. امضای دیجیتال، گشایش حساب به صورت آنلاین، ثبت درخواست انجام امور از طریق همراه بانک، پرداخت از طریق حسابهایی با چند امضا و بسیاری دیگر از خدمات، ساده ترین محصولاتی هستند که مشتریان امروز در حال دریافت آن هستند.
 
پورسعید با اشاره به فضای جدید گفت: یکی از تهدیدهای امروز صنعت بانکداری کشور این است که بانکها به بانکداری باز روی نیاورند. اگر اینگونه باشد دیگر پاسخگوی هزینه‌های خود نخواهیم بود. مشتریان ناراضی خواهند بود و بانکها از رقابت باز خواهند ماند.  
 
وی با تاکید بر رویکرد درآمدهای کارمزدی بانکها گفت: مهمترین رویکرد بانکداری باز ارائه خدمات از طریق شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها و فین تک ‌ها است که موجب افزایش درآمدهای کارمزدی و بهبود تجربه مشتری در دریافت خدمات و رضایت از پرداخت کارمزد توسط مشتری خواهد شد.
 
مدیرعامل بانک ایران زمین  با اشاره به نقشی که پلت فرم بانکداری باز این بانک با نام "ایران زمین بوم" می‌تواند در توسعه بانکداری دیجیتال و تجربه مشتری داشته باشد اظهار داشت: همه شرایط برای ارائه یک تجربه خوب به مشتریان آماده است. فین‌تک ها و شرکتهایی که در حوزه عملیات مالی فعالیت دارند می‌توانند از طریق izboom به توسعه خدمات خود بپردازند و مشتریان نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *