RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

روایتی از ۴ مرحله تهیه لاستیک؛

مصائب خرید لاستیک برای مردم با صف‌های طولانی

۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۴/۱کد خبر: 279402
ایستانیوز: مردم برای تهیه لاستیک خودرو باید ساعت‌ها در صفوف‌ طولانی اتحادیه‌ها منتظر بایستند و بعد از مدتی به مرحله دریافت معرفی‌نامه برسند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، قیمت لاستیک از سال گذشته تاکنون افزایش عجیب و غریبی داشته است به طوریکه یک جفت لاستیک پراید از قیمت ۱۶۰ هزار تومان به محدوده ۶۰۰ هزار تومان! رسیده است.
 
این در حالی است که تولیدکنندگان تایر همواره از زیر بار این افزایش قیمت فرار کرده‌اند و قیمت نجومی مواد اولیه تولید لاستیک ( نخ، دوده، کائوچو مصنوعی و غیره) را عامل اصلی التهابات بازار می‌دانند.
 
از طرفی قیمت لاستیک بستگی به میزان عرضه و تقاضای بازار نیز دارد که سال گذشته روند عرضه لاستیک در بازار نشان‌دهنده عدم تعادل بود و احتمال انباشتگی تقاضا را بیش‌تر کرد.
 
مجموع عوامل اشاره شده و برخی عوامل مؤثر دیگر موجب افزایش قیمت شده و در نهایت زمزمه سهمیه‌بندی توزیع لاستیک مطرح شد.
 
اخیرا اتحادیه‌‌های صنفی مختلف مرتبط با حوزه حمل و نقل جاده‌ای نامه‌نگاری‌هایی را برای توزیع لاستیک به رانندگان انجام داده‌اند تا بخشی از تقاضای بازار کنترل شود.
 
بررسی وضعیت رانندگان و نگاهی به صفوف طولانی دریافت لاستیک نشان از عدم هماهنگی و سرعت عمل در توزیع لاستیک دارد.
 
یکی از این صنوف، اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن تهران واقع در خیابان طاهریان خیابان شریعتی است که روزانه با صفوف طولانی مردم برای دریافت لاستیک با قیمت دولتی مواجه هست اما پیش از مراجعه به این اتحادیه، رانندگان باید در یک مرحله قبل معرفی‌نامه از اتحادیه صنفی خود دریافت کرده باشند.
 
در مرحله بعدی رانندگان باید با حضور در اتحادیه لاستیک تهران بیش از ۵ ساعت در صف بایستند تا نوبت‌شان برای دریافت معرفی‌نامه بعدی برسد.
 
در این مرحله به تشخیص متصدی ارائه معرفی‌نامه، لاستیک جلو یا عقب خودرو تعیین می‌شود به طوری‌که رانندگان بیش‌تر به دنبال لاستیک عقب خودروی خود هستند اما باید در این مرحله و بالاجبار دو حلقه لاستیک جلوی خودرو را دریافت کنند که اصلا نیازی به آن ندارند! 
 
البته بهانه‌هایی از جمله اتمام موجودی انبار از سوی متصدی این امر بیان می‌شود که در مرحله بعدی تحقیقات متوجه می‌شویم که هیچ محدودیتی از سوی شرکت توزیع کننده لاستیک وجود ندارد!
 
پس از پایان مرحله دوم برای دریافت لاستیک، رانندگان باید به ساختمان مرکزی خیابان سرچشمه برای دریافت لاستیک مراجعه کنند؛ در این مرحله هم رانندگان باید یک‌سری دیگر کپی مدارک را تحویل مسئول این دفتر فروش لاستیک شرکت خصوصی کنند.
 
در این مرحله هم کار تمام نمی‌شود و به طوریکه رانندگان پس از دریافت حواله لاستیک در مرحله چهارم باید به انبارهای توزیع مراجعه کرده و لاستیک خود را تحویل بگیرند.
 
به گزارش آنا، روند طولانی دریافت لاستیک خودرو در این روزهایی که مردم گرفتاری‌های متعددی برای تأمین هزینه‌های معیشت دارند، کلافه‌کننده است در حالیکه تمام مراحل توزیع لاستیک می‌توانست به صورت اینترنتی و شبکه‌ای دنبال شود.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *