RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

اردکانیان خبر داد:

با الحاق ایران به موافقت‌نامه اوراسیا ۸۰۰ قلم کالا از تعرفه ترجیحی برخوردار خواهند شد

۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۳/۲۶کد خبر: 279060
ایستانیوز: اردکانیان از انجام مذاکرات فشرده بین بانک مرکزی ایران و روسیه خبر داد و گفت: به زودی کارگروه مشترکی در تهران تشکیل جلسه خواهد داد و سعی بر این است که با در نظر گرفتن همه جوانب، سیستم بانکی بتواند نقش مهم خود را در تسریع روابط اقتصادی ایفا کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رضا اردکانیان در حاشیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 60 نفر از شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف در سازمان‌های استان‌های قفقاز شمالی برای دومین همایش همکاری میهمان ما هستند و حدود 250 نفر از سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و فدراسیون روسیه دوشنبه و سه‌شنبه برای اجلاس کمیسیون مشترک به ما می‌پیوندند.
 
وی افزود: نیمه سال گذشته به پیشنهادت وزارت خارجه و تصویب هیات وزیران، مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه به وزارت نیرو محول شد و مسیر توسعه روابط اقتصادی چند پروژه مهم را در دستور کار قرار دادیم.
 
وزیر نیروی کشورمان تصریح کرد: یکی از مواردی که در دستور کار قرار گرفته نهایی کردن مراحل الحاق جمهوری اسلامی به موافقت‌نامه اقتصادی اوراسیا است که پس از تصویب فوریت لایحه در هیات وزیران، در سه کمیسیون و صحن مجلس طی هفته گذشته به تصویب رسید. انتظار می‌رود که ما هم به مجموعه کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس بپیوندیم و بتوانیم از یک بازار 180 میلیونی جهت توسعه روابط اقتصادی عرضه کالا و محصولات به ویژه در شرایطی که ایران و روسیه تحت تحریم‌های غیرقانونی قرار دارند بهره ببریم.
 
وی افزود: پروژه دوم برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک است که 13 کارگروه در زمینه‌های حمل و نقل، صنعت، معدن، انرژی، داروسازی، کشاورزی، توریسم و موضوعات فرهنگی مباحث مربوط را دنبال می‌کنند و طی دو روز آینده انتظار می‌رود پروژه‌های متعددی در این بخش‌ها به امضا برسد.
 
وی همچنین گفت: حدود 500 شرکت خصوصی از ایران برای شرکت در این کارگروه و اجلاس کمیسیون مشترک ابراز تمایل کردند که امیدواریم نتیجه این دو اجلاس فصل جدیدی در توسعه روابط اقتصادی دو کشور فراهم کند.
 
اردکانیان گفت: وزارت نیرو به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی جمهوری اسلامی بهره‌مندی قابل ملاحظه‌ای از امکانان فراهم شده جهت اجرای پروژه‌ها در بخش انرژی دارد که امیدواریم به سرعت اجرایی شوند.
 
وی گفت: وظیفه ما در این همایش تسریع ارتباط با بخش خصوصی دو کشور است.
 
وی یادآور شد: روسیه در سال گذشته بالغ بر 150 میلیارد دلار واردات داشته و با توجه به زمینه‌های مختلف فعالیت در کشور ما، قطعا این مذاکرات از جمله الحاق به موافقت‌نامه اوراسیا این سهم را افزایش خواهد داد. بر اساس آنچه در موافقت‌نامه اوراسیا آمده 800 قلم کالا از تعرفه ترجیحی خواهند شد.
 
وزیر نیرو تاکید کرد: کشورهای عضو توافق‌نامه اوراسیا با هم در یک منطقه آزاد تجاری فعالیت خواهند داشت که تاثیر آن در ایجاد اشتغال و تسریع در محصولات ایران در بازارهای مصرف و مجموعه استان‌های قفقاز شمالی زمینه لازم را فراهم خواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: این کمیسیون به سرعت دادن در اجرای قراردادهای منعقد فی‌مابین می‌پردازد و زمینه برای انعقاد قرارداد جدید نیز فراهم است. به عنوان مثال از محل وام فدراسیون روسیه که برای ایران تدارک دیده شده یک نیروگاه 1400 مگاواتی در هرمزگان در دستور کار قرار گرفته است. وزارت راه، راه‌آهن اینچه‌برون-گرمسار را در برنامه دارد. در بخش کشاورزی نیز واردات محصولات مورد نیاز از روسیه در دستور کار است و ظرفیت مبادله به میزان زیادی قابل افزایش است.
 
وی ابراز امیدواری کرد: با ضوابط موجود و از کانال اوراسیا بتوانیم مبادلات دو کشور را افزایش داده و امکانات ترانزیتی برای صادرات محصولات منطقه اقتصادی اوراسیا و غلات را در اختیارشان قرار دهیم که از مسیر کوتاه‌تری محصولات را به آبهای آزاد برسانند و به کشورهای هدف متصل شوند.
 
وزیر نیروی کشورمان خاطرنشان کرد: در زمینه مختلف صنعتی و گردشگری مذاکرات خوبی انجام شده و امیدواریم تا پایان روز سه‌شنبه در وضعیتی باشیم که اطلاعات دقیقی در ارتباط با قراردادها و پروژه‌ها منعکس شود.
 
وی با اشاره به مباحث بانکی به عنوان یکی از موضوعات مهم مذاکرات بین دو کشور گفت: مذاکرات فشرده‌ای بین بانک مرکزی ایران و روسیه در حال انجام است. به زودی کارگروه مشترکی در تهران تشکیل جلسه خواهد داشت. سعی بر این است که با حل و فصل و در نظر گرفتن همه جوانب، سیستم بانکی بتواند نقش مهم خود را در تسریع روابط اقتصادی ایفا کند.
 
وی تاکید کرد: تحریم‌ها با وجود همه مشکلات، فرصتی فراهم می‌کند که کشورهای منطقه ظرفیت‌های همکاری را بالاتر ببرند؛ به عنوان مثال در روزهای گذشته در اجلاس شانگهای و سیکا همکاری خوبی فراهم شد و رئیس جمهور ایران جلساتی با روسای جمهور روسیه، افغانستان و تاجیکستان داشت.
 
وی با ابراز خرسندی از این که وزارت نیرو مسئول ایرانی کمیسیون مشترک یادشده است، گفت: این فرصتی برای بنده فراهم می‌کند که در مذاکرات روسای جمهور این کشورها با ایران و وزرای طرف کمیسیون مشترک بحث‌های خوبی را دنبال کنم و فرصت‌های خوبی برای توسعه روابط اقتصادی خواهد بود.
 
به گزارش ایلنا، وی یادآور شد: علاوه بر کمیسیون مشترک با روسیه، کمیسیون مشترک با افغانستان، ارمنستان و تاجیکستان هم برگزار می‌شود و زمینه جدیدی برای رونق و توسعه اقتصادی فراهم خواهد شد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *