RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بزرگترین ریزش قیمت طلا رقم خورد

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت

تعطیلی آخر هفته، پنج شنبه باشد یا شنبه؟

عرضه سهام باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران توسط کارگزاری بانک صنعت و معدن

همه‌چیز درباره مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۳

رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

چگونه سرمایه‌های اقتصاد ایران نابود شد؟

راه حل برقراری یارانه قطع شده؟

تورم فروردین ماه از تنور درآمد

خط فقر چقدر است؟

بازار در انتظار تصمیم بانک مرکزی آمریکا

۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۳/۲۵کد خبر: 278986
ایستانیوز: تصمیم کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا، که قرار است هفته آینده اعلام شود، تاثیر بزرگی بر وال استریت خواهد گذاشت. در حال حاضر، سهامداران و سرمایه‌گذاران منتظر سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر کاهش یا عدم کاهش نرخ بهره هستند، به ویژه که در روزهای اخیر انتظار عمومی برای کاهش نرخ بهره بسیار افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، شاخص اس اند پی ظرف یک ماه گذشته پنج درصد رشد داشته است. رشد اخیر بازار بیشتر مدیون گزارش های مثبت اقتصاد و اظهار نظر مقامات بانک مرکزی بوده که انتظار کاهش احتمالی نرخ بهره را تقویت می کردند.  حالا بازار انتظار دارد که در نشستی که بانک مرکزی به زودی برگزار می کند نرخ بهره را کاهش دهد.
 
رشد اخیر وال استریت پس از آن به وقوع پیوست که در ماه می بازار به دلیل نگرانی بر سر ادامه جنگهای تجاری و کند شدن رشد اقتصاد جهانی تا حدود هفت درصد سقوط کرد. 
 
پیش بینی ها در خصوص کاهش نرخ بهره با اظهارات رئیس فدرال رزرو جرومی پاول در روز چهارم ژوئن تقویت یافت. وی گفته بود بانک مرکزی پاسخ "مناسبی" به ریسک های موجود در بازار خواهد داد.
 
میشل میر، اقتصاددان ارشد بانک مریل لینج آمریکا در این خصوص اظهار داشت: انتظارها این است که بانک مرکزی در نهایت تصمیم به کاهش نرخ بهره بگیرد اما ممکن است نرخ بهره همچنان تا مدتی در حالت فعلی باقی بماند.
 
رویترز به نقل از آرت هوگان، استراتژیست ارشد بازار در شرکت نشنال سیکیوریتز در نیویورک نوشت، "بازار تا حدی متقاعد شده که نرخ رو به کاهش است. اما این اطمینان وجود ندارد که چطور ما این قدر جلوتر از تصمیم بانک رفته و از آن اطمینان حاصل کرده ایم."  
 
ژان هاتزیوس، اقتصاددان بانک گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: اکثر دست اندر کاران بانک مرکزی پذیرفته اند که سیاست تجاری آمریکا ریسک هایی را به اقتصادملی تحمیل کرده و مذاکرات تجاری را در ابهام قرار داده است، اما نظرات بانکی‌ها نسبت به تغییر سیاست پولی همچنان متفاوت هستند.  
 
برخی از سرمایه گذاران امید دارند که اجلاس گروه ۲۰ که اواخر این ماه برگزار می شود بتواند اهرمی باشد تا گفتگوهای تجاری آمریکا و چین از بن بست فعلی خارج شود. اگر این اتفاق بیفتد شاید بانک مرکزی آمریکا تصویر روشن‌تری از آینده داشته باشد و بتواند راحت تر نسبت به کاهش نرخ بهره تصمیم بگیرد.
 
بر اساس اعلام ابزار نظرسنجی شرکت سی ام ای، حدود ۸۸.۴ درصد از معامله گران بورس انتظار کاهش نرخ بهره تا دست کم ۰.۲۵ درصد در ماه جولای را دارند. 
 
رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ گفته است که فرقی نمی کند همتای چینی اش به اجلاس گروه ۲۰ بیاید یا خیر، چراکه به هر حال گفتگوهای تجاری با چین دیر یا زود به نتیجه خواهد رسید. اما این اظهارات هنوز معلوم نیست تاثیر به سزایی بر تصمیم بانک مرکزی داشته باشد.
 
رویترز می نویسد، حتی اگر نرخ بهره کاهش یابد لزوما این کاهش به جهش ارزش سهام منتج نخواهد شد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *