RSS
امروز دوشنبه ، ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
آخرین اخبار

فرج‌اله قدمی مدیرعامل بانک سرمایه شد

تغییر ساعت کاری شعب بانک توسعه تعاون در۴ استان‌

به‌کارگیری صحیح منابع کمک به رونق تولید خواهد شد

سود هر سهم "سمگا" ۲۲۳ درصد افزایشی بود

درج اوراق خرید دین سرمایه گذاری مسکن جنوب در بورس تهران

آخرین خبرها از اصلاح قانون بازار پایه در شورای عالی بورس

فعالیتم در چارچوب قانون بانکداری بدون ربا بوده است

درآمدزایی سالانه ۴۰ هزار میلیاردی با مولدسازی دارایی‌

آغاز فرایند واگذاری باقیمانده سهام دولت

جزئیات تغییر ساعت کاری ادارات

سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی؛ پیش‌نیاز توسعه فراگیر

۷۰ درصد کارت‌های بانکی غیرفعال است

قبل از اصلاح بودجه، دولت در نقش خود در اقتصاد بازنگری کند

سرعت کاهش رشد اقتصادی بالاست

بورس ارز در آستانه افتتاح

مستاجران چشم‌انتظار حمایت دولت

حضور بانک کارآفرین در چهل و سومین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران

ارائه اظهارنامه را به روزهای پایانی خرداد موکول نکنید

بانک ملت درباره نرخ تسعیر ارز توضیح داد و برای دو روز متوقف شد

تغییرات قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در سال ۹۷

میرشجاعیان نماینده ایران در بانک جهانی شد

رشد ٥٧ درصدی تراکنش‌ها در بخش اینترنت بانک صادرات

افزایش صدور دسته چک های صیادی بانک ملی ایران

بانک سامان میزبان فعالان صنعت غذا در آگروفود ۲۰۱۹

دلایل تشکیل بازار متشکل ارزی

دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد:

کمبود نقدینگی، مشکل اصلی خودروسازان و قطعه سازان

۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۳/۲۳کد خبر: 278865
ایستانیوز: دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد: هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص دارند که دلیل اصلی این مساله کمبود نقدینگی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، احمد نعمت بخش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با وجود اعلام روزهای گذشته ایران خودرو مبنی بر تکمیل بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودروی دارای کسری قطعه این شرکت و تحویل به مشتریان، هنوز هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانجات خود دارند.
 
وی با ابراز تعجب از گفته اخیر مدیر تعزیرات حکومتی تهران درباره غیرواقعی بودن کمبود قطعه خودروسازان، گفت: ای کاش وی پیش از رسانه ای کردن این موضوع، با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مشورت کرده و اطلاعاتی دقیق تر به دست می آورد، زیرا معاون امور صنایع بطور هفتگی موضوع تامین قطعات و تولید خودرو کشور را رصد کرده و ایران خودرو و سایپا نیز به صورت مدوام، کمبود قطعات را به معاونت مذکور گزارش می‌دهند.
 
نعمت بخش تاکید کرد: بیان چنین مطالبی در شرایط کنونی به معنای تضعیف تولید است.
 
دبیر انجمن خودروسازان ایران یادآور شد: سال گذشته وزارت صنعت تکلیف کرد که خودروسازان تولیدات خود تا پایان دی ماه را با همان قیمت های قبل به مشتریان بفروشند، موضوعی که زیان زیادی به اندازه ۱۰ هزار میلیارد تومان به هر یک از این دو خودروساز وارد کرد.
 
وی برای مثال از خودروی پراید یاد کرد که سازمان حمایت قیمت تمام شده آن را ۳۹ میلیون تومان اعلام کرده بود، اما با دستور وزارت صنعت ۲۲ میلیون تومان به فروش رفت و زیان ۱۷ میلیون تومانی در هر خودروی پراید به سایپا وارد کرد، این مساله در نهایت سبب شد تا خودروسازان نتوانند طلب قطعه سازان را پرداخت کنند.
 
نعمت بخش اظهار داشت: امروز خودروسازان در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند، این در حالی است که قطعه سازان بارها اعلام کرده اند در صورت پرداخت مطالبات، قادر به دور زدن تحریم ها هستند.
 
وی از ارسال نامه این انجمن به دفتر معاون اول رئیس جمهوری خبر داد که به استناد ماده ۱۰۱ برنامه پنجم توسعه و بند ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، اگر دولت قیمت کالایی را از قیمت واقعی آن کمتر تکلیف کند موظف به پرداخت کمک زیان به کارخانه تولیدکننده است.
 
این مقام صنفی با تاکید بر اینکه این پول باید به خودروسازان پرداخت شود، بیان داشت: بر این اساس مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی به خودروسازان داده شود که تاکنون فقط چهار هزار میلیارد تومان بخش ریالی آن در اسفندماه گذشته محقق شده است.
 
وی با تکرار اینکه مشکل اصلی خودروسازان کمبود نقدینگی است، گفت: از دولت انتظار می رود به پرداخت تسهیلات یا کمک زیان به خودروسازان اقدام کند تا بتوانند مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.
 
به گزارش ایرنا، نعمت بخش تاکید کرد: دولت نباید با اتخاذ تصمیماتی مثل فروش خودرو به مشتریان با قیمت های قبلی، زمینه زیان خودروسازان به عنوان شرکت های سهامی عام را فراهم کند، زیرا مردم نیز در این شرکت ها سهم دارند و متضرر می شوند.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *