RSS
امروز چهارشنبه ، ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
آخرین اخبار

قابلیت اعتماد به زیرساخت‌های احراز هویت؛ لازمه مبارزه با پولشویی

طرح کار و تحصیل هم‌زمان مرکز رشد بیمه رازی

تجمیع اطلاعات هویتی و سوابق مودیان مالیاتی تا دو ماه آینده

سامانه بورس، ظرفیت پذیرش سهام عدالت را ندارد

بسیار بزرگ برای" ورشکسته شدن" یا "بسیار کوچک"برای موفق شدن؟

فرآیند تحویل قراردادهای آتی زعفران رشته ای سررسید شهریور ۹۸

عرضه و تقاضای ارز کنترل می شود

هواپیمایی ایرتور پس از ۵ نوبت در مزایده عمومی فروخته شد

پیشنهاد افزایش سرمایه یک هزار میلیاردی "های وب"

بازار سرمایه جایی برای نگرانی ندارد

عرضه فولاد، آلومینیوم، سرب، روی و طلا در بورس کالا

رشد چهار درصدی تولید در ۱۰ واحد بزرگ فولادی کشور

رشد اقتصادی حاصل حذف صفر از پول ملی در سایر کشورها

ایران در حفظ ارزش پول ملی موفق بوده است

چشم‌انداز رشد اقتصادی ایران

سود هر سهم "رکارت" کاهشی بود

قیمت طلا مجدد ۱۵۰۰ دلاری شد

دولت کارگران فقیر را به حال خود رها کرد

سرمایه‌هایی که به رونق تولید منجر نمی‌شود!

آیا آغاز تغییرات از کارت سوخت جایگاه‌ها کلید خورده؟

نقص فنی نفتکش ایرانی در دریای سرخ

سه‌گانه قیمت‌شکن در بازار مسکن

اصلاح چرخه کارمزد با اعمال در درگاه‌های پرداخت اینترنتی

واریز ۳هزار میلیارد تومان حق بیمه ثالث به حساب سه ارگان

بیمه عمر تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه اقساطی شد

دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد:

کمبود نقدینگی، مشکل اصلی خودروسازان و قطعه سازان

۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۳/۲۳کد خبر: 278865
ایستانیوز: دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد: هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص دارند که دلیل اصلی این مساله کمبود نقدینگی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، احمد نعمت بخش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با وجود اعلام روزهای گذشته ایران خودرو مبنی بر تکمیل بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودروی دارای کسری قطعه این شرکت و تحویل به مشتریان، هنوز هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور بین ۸۰ تا ۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانجات خود دارند.
 
وی با ابراز تعجب از گفته اخیر مدیر تعزیرات حکومتی تهران درباره غیرواقعی بودن کمبود قطعه خودروسازان، گفت: ای کاش وی پیش از رسانه ای کردن این موضوع، با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مشورت کرده و اطلاعاتی دقیق تر به دست می آورد، زیرا معاون امور صنایع بطور هفتگی موضوع تامین قطعات و تولید خودرو کشور را رصد کرده و ایران خودرو و سایپا نیز به صورت مدوام، کمبود قطعات را به معاونت مذکور گزارش می‌دهند.
 
نعمت بخش تاکید کرد: بیان چنین مطالبی در شرایط کنونی به معنای تضعیف تولید است.
 
دبیر انجمن خودروسازان ایران یادآور شد: سال گذشته وزارت صنعت تکلیف کرد که خودروسازان تولیدات خود تا پایان دی ماه را با همان قیمت های قبل به مشتریان بفروشند، موضوعی که زیان زیادی به اندازه ۱۰ هزار میلیارد تومان به هر یک از این دو خودروساز وارد کرد.
 
وی برای مثال از خودروی پراید یاد کرد که سازمان حمایت قیمت تمام شده آن را ۳۹ میلیون تومان اعلام کرده بود، اما با دستور وزارت صنعت ۲۲ میلیون تومان به فروش رفت و زیان ۱۷ میلیون تومانی در هر خودروی پراید به سایپا وارد کرد، این مساله در نهایت سبب شد تا خودروسازان نتوانند طلب قطعه سازان را پرداخت کنند.
 
نعمت بخش اظهار داشت: امروز خودروسازان در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند، این در حالی است که قطعه سازان بارها اعلام کرده اند در صورت پرداخت مطالبات، قادر به دور زدن تحریم ها هستند.
 
وی از ارسال نامه این انجمن به دفتر معاون اول رئیس جمهوری خبر داد که به استناد ماده ۱۰۱ برنامه پنجم توسعه و بند ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، اگر دولت قیمت کالایی را از قیمت واقعی آن کمتر تکلیف کند موظف به پرداخت کمک زیان به کارخانه تولیدکننده است.
 
این مقام صنفی با تاکید بر اینکه این پول باید به خودروسازان پرداخت شود، بیان داشت: بر این اساس مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی به خودروسازان داده شود که تاکنون فقط چهار هزار میلیارد تومان بخش ریالی آن در اسفندماه گذشته محقق شده است.
 
وی با تکرار اینکه مشکل اصلی خودروسازان کمبود نقدینگی است، گفت: از دولت انتظار می رود به پرداخت تسهیلات یا کمک زیان به خودروسازان اقدام کند تا بتوانند مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.
 
به گزارش ایرنا، نعمت بخش تاکید کرد: دولت نباید با اتخاذ تصمیماتی مثل فروش خودرو به مشتریان با قیمت های قبلی، زمینه زیان خودروسازان به عنوان شرکت های سهامی عام را فراهم کند، زیرا مردم نیز در این شرکت ها سهم دارند و متضرر می شوند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *