RSS
امروز سه شنبه ، ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
آخرین اخبار

پاسخ ایران به ترامپ

نفت آرام می‌گیرد؟

بازار سرمایه به جهش بیشتری نیاز دارد

۱۷ شرکت ممنوع‌المعامله هستند/ فهرست تازه توقف نمادها

سه درصد نقدینگی به شکل اسکناس در دست مردم

مشاغل جدید مشمول نصب سامانه صندوق فروش

درج ۷۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری مشهد در بورس

دیدار صمیمانه عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با کارکنان و مشتریان

امکان رویت قبض برق از طریق نرم‌افزار کیپاد فراهم شد

تشریح فعالیت‌های پایگاه بسیج بیمه آسیا

مذاکرات بانکی در حاشیه دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه

ابلاغ شرایط تعلیق محرومیت بنگاه‌های اقتصادی از خدمات بانکی

توسعه روابط بانکی بین ایران و روسیه

کوچ سپرده‌های بلندمدت بانکی به حساب‌های کوتاه‌مدت

زمزمه پرداخت غیرنقدی سود سپرده ها

توزیع ناعادلانه ثروت در جهان از نگاه «آکسفام»

برگزاری مجمع سه بانک ادغامی

مقابله بانک مرکزی با یک حمله گازانبری

شاخص فلاکت به ۳۹ درصد رسید

بیمه‌ کوثر در بین ۴۰ شرکت برتر کشور

۴۰ شرکت برتر بورس مشخص شدند

بهره برداری از کارخانه فرآوری زغالسنگ طبس

جلوگیری از صادرات کالاهای غیراستاندارد

راه‌اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد

آخرین فرصت شرکت در قرعه کشی بانک سینا

سازمان بورس طبق ابلاغیه‌ای اعلام کرد:

ابلاغ نحوه اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک کارگزاران بورس

۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۳/۲۲کد خبر: 278856
ایستانیوز:مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس، نحوه اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک کارگزاران بورس را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادرا طی ابلاغیه ای نحوه اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک را اعلام کرد که از ۲۸ خرداد ماه اجرایی می شود.  
 
طی این ابلاغیه که خطاب به کلیه شرکت های کارگزاری اعلام شده، آمده است:
 
مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ۸ خردادماه کمیته پایش ریسک بازار، موارد ذیل را در خصوص نحوه اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک اعلام کرد:
 
۱. تاریخ شروع اجرای مرحله سوم، روز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه خواهد بود.
 
۲. مدت زمان اجرای مرحله سوم، ۳ ساعت (ازساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰) خواهد بود.
 
۳. پس از دریافت بازخورد از اجرای مرحله سوم، مدت زمان اجرای سامانه مزبور تا پوشش کامل مدت زمان بازار افزایش خواهد یافت.
 
گفتنی است، بر اساس نظرات کارشناسان، در اجرای این سامانه، قرار نیست اعتباردهی حذف شود یا تغییری پیدا کند؛ بلکه قرار است با راه‌اندازی سامانه مدیریت ریسک، اعتبار کارگزاران به مشتریان ثبت شود تا از بروز مشکلات ناشی از بدحسابی برخی سهامداران یا اشتباه معامله‌گران جلوگیری شود.
 
بنابراین هر کارگزاری می‌تواند به هر میزان به مشتریان اعتبار دهد اما تخصیص اعتبار به جای شفاهی به صورت سیستمی خواهد بود. باید توجه داشت که سامانه مدیریت ریسک هنوز راه‌اندازی نشده و در حال حاضر در مرحله دریافت اطلاعات مربوط به مانده نقد و اعتباری مشتریان و انتقال به مدیریت فناوری بورس تهران قرار دارد و پس از تکمیل اطلاعات، سامانه نامک به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *