RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

آزادسازی نرخ تعرفه‌ اصلی‌ترین چالش صنعت بیمه

۱۷:۹ - ۱۳۹۸/۳/۲۰کد خبر: 278721
ایستانیوز: شورای‌عالی بیمه در اجرای مفاد بند ۴ ماده ۱۷ قانون تاسیس بیمه مرکزی کشور و بیمه گری‌، مرحله اول اصلاح نظام تعرفه بازار بیمه کشور را در برخی از رشته‌های بیمه تصویب و اعلام کرده که این امر مشکلات زیادی را در پی داشته است. "
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،تاجدار گفت: شورای‌عالی بیمه در اجرای مفاد بند ۴ ماده ۱۷ قانون تاسیس بیمه مرکزی کشور و بیمه گری‌، مرحله اول اصلاح نظام تعرفه بازار بیمه کشور را در برخی از رشته‌های بیمه تصویب و اعلام کرده که این امر مشکلات زیادی را در پی داشته است.
 
 رسول تاجدار مدیرعامل بیمه البرز در گفت‌وگو با گسترش نیوز در مورد مشکلات مطرح صنعت بیمه، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی صنعت بیمه مربوط به حذف نظام تعرفه‌ای می‌شود که چالش‌های زیادی را به بار آورده است. متأسفانه سیاست‌گذاران در کنار تصمیم به حذف نظام تعرفه‌ای قادر به یافتن راهکار مناسبی نبودند.
 
تاجدار اضافه کرد: با حذف سازوکار تعرفه‌ای، نظام نظارت مالی برای فرآیندهای بیمه‌ای تدوین شد اما این طرح به‌خوبی طراحی و اجرانشده است.
 
مدیرعامل بیمه البرز مطرح کرد: درزمانی که نظام تعرفه‌ای وجود داشت نرخ‌ها شفاف و مشخص ابلاغ می‌شد اما با حذف این سازوکار مشکلات عدیده‌ای به وجود آمد.
 
وی بیان کرد: حاشیه توانگری مالی و یا نظارت مالی و.. مؤلفه‌هایی هستند که جایگزین نظام تعرفه‌ای شده است اما به نظر می‌رسد این تعاریف جوابگوی نیازهای صنعت بیمه نیست. درنتیجه مسئولان باید برای اصلاح معضلات مربوطه تجدیدنظر کنند.
 
این فرد آگاه مطرح کرد: یکی دیگر از مشکلات این صنعت مربوط به نگاه مدیران بیمه‌گذار می‌شود. متأسفانه برخی از شرکت‌های بیمه‌ای نسبت به تقویت و اصلاح ساختار داخلی بی‌تفاوت هستند.
 
تاجدار تشریح کرد: شرکت‌ها باید در آنالیز ریسک و حسابرسی داخلی در بخش‌های مالی و فنی توجه بیشتری داشته باشند. این موارد در آیین‌نامه حاکمیت شرکتی لحاظ شده است.
 
مدیرعامل بیمه البرز مطرح کرد: صنعت بیمه درزمینه پرورش نیرو ضعف بسیاری دارد. به‌بیان‌دیگر تحصیلات آکادمیک با توجه به پیشرفت‌های این صنعت کافی باشد.
 
وی معتقد است: با افزایش آموزش‌های کاربردی که جوابگوی نیاز بیمه‌گر است می‌توان انتظار پیشرفت در صنعت بیمه را داشت.
 
این فرد آگاه اضافه کرد: باید از اساتید خارجی و صاحب‌نظران این حوزه در شیوه‌های نوین پوشش ریسک‌های مختلف و آنالیز آنها بهره برد. در عصر حاضر ریسک‌های مهندسی، پتروشیمی، انرژی و.. در تمام دنیا ازجمله ریسک‌های پیچیده محسوب می‌شود.
 
مدیرعامل بیمه البرز ابراز کرد: متناسب با رشد و پیچیدگی سخت‌افزارهای الکترونیکی، پین تک‌ها و صنایع هایتک، ریسک آنها نیز به‌مراتب پیچیده‌تر می‌شود.
 
تاجدار گفت: وجود آموزش دقیق و مستمر کاربردی برای نیروی کار و استفاده از صاحب‌نظران خارجی از اصلی‌ترین نیازهای این صنعت برشمرده می‌شود که با لحاظ این امر دیگر بخش‌ها نیز به‌راحتی حل و رفع می‌شود.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *