RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

رئیس سازمان امور مالیاتی:

درآمدهای مالیاتی با تغییر قواعد باید افزایش یابد

۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۳/۱۸کد خبر: 278560
ایستانیوز:رئیس جدید سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه اجرای ماده ۱۶۹ مکرر از نان شب واجبتر است، گفت: درآمدهای مالیاتی باید با تغییر قواعد بازی افزایش یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، امیدعلی پارسا صبح امروز در مراسم تودیع رییس سابق سازمان امور مالیاتی و معارفه خود که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: درآمدهای مالیاتی باید با تغییر قواعد بازی افزایش یابد و در برخی بخش‌ها نیازمند بازنگری در قوانین هستیم.
 
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مباحث حوزه مالیات، ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم است. کل ارکان نظام باید با همکاری هم در راستای اجرای این ماده گام بردارند. این موضوع از نان شب هم واجب‌تر است.
 
رئیس جدید سازمان امور مالیاتی با تأکید بر ضرورت توسعه پایدار کشور افزود: سهم مالیات از GDP در کشور ما ۹.۲ درصد است درحالی‌که این عدد در کشورهای در حال توسعه ۱۲ درصد و در کشورهای پیشرفته ۲۵ تا ۳۰ درصد است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر با ظرفیت و رقبایمان فاصله داریم که بخشی از این موضوع با تغییر قواعد بازی، می‌تواند حل شود و باید با تغییر قواعد بازی، درآمدهای مالیاتی کشور را افزایش دهیم. عرصه کار سازمان مالیاتی، عرصه توسعه کشور است.
 
پارسا به طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: بنده نیز به طرح جامع مالیاتی اعتقاد دارم و تأکید دارم که این طرح باید جلو برود.
 
رئیس جدید سازمان امور مالیاتی همچنین با بیان اینکه قاعده توسعه دنیا، فعالیت آزاد تحت عوامل اقتصادی است، اظهار داشت: قاعده‌ها باید شفاف، دائمی، انگیزه سازگار و از پیش ابلاغ شده و تضمین شده باشد به گونه‌ای که بازدهی راستگویی باید بیشتر از ناراستگویی باشد.
 
وی تصریح کرد: ما باید مجموعه انگیزه سازگار را به مجموعه فعالیت‌هایمان در سازمان امور مالیاتی اضافه کنیم؛ این موضوع پیش‌زمینه نهادسازی توسعه است.
 
پارسا همچنین با بیان اینکه کاهش درآمدهای نفتی باید به فرصت بزرگی تبدیل شود، گفت: مگر می‌شود از سازمان امور مالیاتی، انتظار تحقق درآمدهای مالیاتی را داشت بدون اینکه ابزاری در اختیارش گذاشت؟ تمام دستگاه‌ها باید در رابطه با پیاده‌سازی ماده ۱۶۹ مکرر همکاری کنند.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه عرصه کار در سازمان امور مالیاتی باید عالمانه و مجاهدانه باشد، بنابراین ما از حوزه‌های مختلف به شکل مشروط، محدود و کاهنده، حمایت خواهیم کرد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *