RSS
امروز پنج شنبه ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

واگذاری ۵۲ هزار میلیارد تومان سهام دولت در ۱۸ شرکت به صورت بلوکی

۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۳/۱۷کد خبر: 278521
ایستانیوز:مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ۵۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ به صورت بلوکی واگذار می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، سیدجعفر سبحانی در پاسخ به این پرسش که چرا باقی مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ به صورت بلوکی واگذار می شود، گفت: براساس مصوبه هیات واگذاری، باقی‌ مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ به صورت بلوکی، نقدی و از طریق بورس واگذار می‌شود.
 
وی گفت: باقی‌مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت شامل شش پالایشگاه که دولت در آنها ۲۰ درصد سهام دارد، مانند پالایشگاه لاوان، پالایشگاه تهران، تبریز، بندر عباس و پالایشگاه شیراز به صورت بلوکی و از طریق بورس واگذار می‌ شود.  
 
سبحانی ادامه داد:‌ همچنین باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک تجارت، ملت و صادرات و باقی مانده سهام دولت در دو شرکت بیمه‌ای البرز و بیمه اتکایی امین، دو خودروسازی بزرگ سایپا و ایران‌خودرو، کشت و صنعت پارس و باقی‌مانده سهام دولت در فولاد مبارکه اصفهان، ‌ شرکت سرمایه گذاری ملی ایران و شرکت ملی مس ایران از طریق بورس و به صورت بلوکی و نقد، براساس مصوبه هیات واگذاری واگذار می‌شود.  
 
وی افزود: روش واگذاری طبق مصوبه هیات واگذاری است که گفته شده، سهام دولت به طور بلوکی یکجا و نقدی از طریق بورس ارائه شود.
 
سبحانی با بیان اینکه نماد شرکت‌های قابل واگذاری دولت در بورس باز است، گفت: قیمت‌گذاری سهام این شرکت‌ها سخت نیست و براساس قیمت روز قبل به علاوه تا ۲۰ درصد به شرطی که از حداقل قیمت سهام کمتر نباشد، واگذار خواهد شد.  
 
به گزارش فارس ؛ مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با توجه به ویژگی‌های شرکت‌ها امکان ندارد که سهام همه ۱۸ بنگاه به صورت یکجا عرضه شود، اظهار داشت : باقی مانده سهام دولت در این ۱۸ شرکت ۵۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که امکان واگذاری همه این بنگاه‌ها در یک جا وجود ندارد و بخش خصوصی هم چنین کششی ندارد.  
 
سبحانی تاکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی به تناوب سهام دولت در شرکت های قابل واگذاری را عرضه می کنند و تلاش بر این است که اولین گروه واگذاری ها به زودی اعلام شود.  
 
سبحانی گفت:‌ سازمان خصوصی‌سازی هفته پیش نامه ای به بورس اوراق بهادار تهران نوشته و آنها نیز آمادگی این را دارند که باقی‌مانده سهام دولت در اولین شرکت قابل واگذاری از طریق بورس عرضه شود.  
 
وی در مورد اینکه گفته می‌شود سهام شرکت‌ها نباید کمتر از حداقل قیمت باشد، گفت:‌ به عنوان مثال اگر سهام یک شرکت در تابلوی بورس روز قبل ۵۰۰ تومان و امروز ۴۰۰ تومان باشد، به علاوه حداکثر ۲۰ درصد می‌شود، به شرطی که از حداقل قیمت سهم کمتر نباشد و هدف این است که دولت در واگذاری سهام دچار زیان و ضرر نشود.  
 
وی تأکید کرد: این روال معمول در واگذاری سهام از طریق بورس است که قیمت روز قبل تابلو به علاوه حداکثر ۲۰ درصد ملاک واگذاری قرار می‌گیرد.  
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:خصوصی سازی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *