RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

رشد ۵۶۰۰ واحدی شاخص بورس

۱۴:۰ - ۱۳۹۸/۳/۷کد خبر: 278209
ایستانیوز:معاملات پر حجم سهامداران روز جاری در تالار شیشه‌ای تحت تاثیر اظهارات تازه رییس‌جمهور آمریکا درباره ایران باعث شد تا شاخص کل بعد از مدت‌ها بیش از ۵۶۰۰ واحد افزایش را به ثبت برساند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل ۲ درصد رشد مواجه شدند که نشان می‌دهد سرمایه گذاران در کشور نسبت به آینده این بازار خوشبین تر شده اند.
 
بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۵۶۷۹ واحد رشد معادل ۲.۶۱ درصد به ۲۲۳ هزار ۲۵۳ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۶۲۰ واحد افزایش معادل ۲.۶۱ درصد به ۶۳ هزار ۷۱۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۰۲ واحد رشد معادل ۲.۲۲ درصد به ۵۰ هزار و ۸۰۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۶۲ واحد افزایش، معادل ۲.۲۲ درصد به ۳۵ هزار و ۱۰۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۲۲۰ واحد رشد، معادل ۲.۹۴ درصد به ۵۲۵ هزار و ۴۹۶ واحد، شاخص بازار اول با ۴۳۶۷ واحد افزایش معادل ۲.۶۹ درصد به ۱۶۶ هزار ۷۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۴۵۵ واحد صعود معادل ۲.۴۷ درصد، به ۴۲۳ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.
 
از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فولاد با ۷۱۷ واحد، فملی با ۴۰۳ واحد، کگل با ۳۷۲ واحد، فارس با ۳۳۴ واحد، فخوز با ۲۳۲ واحد پارس با ۱۶۵ واحد و همراه با ۱۶۴ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.   
 
این گزارش می‌افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «محصولات چرمی با ۱۲۱ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۲ هزار و ۵۵۵ واحد، فلزات اساسی با ۶۹۲۹ واحد افزایش معادل ۴.۷۴ درصد به ۱۶۱ هزار و ۸۰۷ واحد، اداره بازارهای مالی با ۶ واحد رشد معادل ۳.۹۳ درصد به ۱۶۶ هزار و ۷۲ واحد، مواد دارویی با ۸۰۷ واحد افزایش معادل ۳.۶۹ درصد به ۲۲ هزار و ۷۱۱ واحد، کاشی و سرامیک با ۱۷۸ واحد رشد، معادل ۳.۳۳ درصد به ۵ هزار و ۵۳۱ واحد، وسایل ارتباطی با (۲۱۳) واحد کاهش معادل (۳.۹۳) درصد به ۵ هزار و ۲۰۷ واحد، سایر معادن با (۱۴۹۸) واحد ریزش معادل (۴.۸۲) درصد به ۲۹ هزار و ۶۰۱ واحد» رسید.
 
در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «وپست، کالا، شیران، سبجنو، لابسا، غشهد و بشهاب» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «پدرخش، کماسه، ساربیل، دارو، غسالم، لپارس و نمرینو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.
 
به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۴۱ هزار نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۷۴۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۸۵۱ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان رسید.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *