RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

از سوی حمید بعیدی نژاد و لرد نورمن لامونت

تعطیلی اتاق بازرگانی انگلیس و ایران تکذیب شد

۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۳/۵کد خبر: 278162
ایستانیوز:در پی انتشار خبر تعطیلی اتاق انگلیس و ایران از سوی وب‌سایت سایت بی‌بی‌سی فارسی، رئیس این اتاق و سفیر ایران در لندن در اظهارنظرهای جداگانه این خبر را تکذیب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در پی انتشار خبر تعطیلی اتاق انگلیس و ایران از سوی وب‌سایت سایت بی‌بی‌سی فارسی، رئیس این اتاق و سفیر ایران در لندن در اظهارنظرهای جداگانه این خبر را تکذیب کردند.
 
 بی‌بی‌سی فارسی روز گذشته با انتشار خبری مدعی شد اتاق بازرگانی  انگلیس و ایران به دلیل مشکلات مالی و هزینه‌های بالا دفتر خود را تعطیل کرده است. در جزئیات این خبر آمده است: «این نهاد، دلیل این اقدام را ریزش اعضا و بالا رفتن هزینه‌ها در پی تحریم‌های آمریکا عنوان کرد. اتاق بازرگانی در بیانیه‌ای گفت تعطیلی دفتر لندن به معنای پایان فعالیت‌هایش نیست و وعده برگزاری جلسات و کنفرانس هایی را در ماه‌های آتی داده است.»
 
ساعاتی پس از انتشار این خبر، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در کانال تلگرام خود نوشت: اتاق بازرگانی انگلیس و ایران یک مجموعه اداری برای ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به اعضای خود یعنی شرکت‌های انگلیسی است که مایل به کار تجاری و بازرگانی با ایران هستند. این اتاق در ارتباط مستقیم با اتاق همتای خود در ایران، ارتباط تجاری بازرگانان انگلیسی با ایران را تسهیل می‌کند. این اتاق سال‌های طولانی دفتری در لندن اجاره کرده بود که دو یا سه کارمند ثابت در آن مستقر بودند و در آن جلساتی هم با اعضا برگزار می‌شد. سال پیش با توجه به پایان قرارداد، اتاق ناچار به اجاره دفتر جدید شد اما افزایش بسیار زیاد مبلغ اجاره، بودجه سنگینی را بر اتاق تحمیل می‌کرد.
 
به گفته بعیدی نژاد این اتاق ماه‌ها به فکر منطقی کردن هزینه‌های خود بود و درنهایت با بررسی راه‌های مختلف، تصمیم گرفت طرح جدیدی را شامل تبدیل ساختمان فیزیکی دفتر به تشکیلاتی «مجازی/دیجیتال» از طریق استخدام متخصصان تکنولوژی ارتباطات و نیز اجاره سالن‌های همایش در زمان برگزاری، به‌جای سالن ثابت، به اجرا بگذارد.
 
سفیر ایران در لندن تأکید می‌کند: «تغییرات اخیر نه به معنای تعطیلی اتاق و نه به معنای کاهش فعالیت‌های اتاق است، بلکه تغییرات فقط باهدف بهره‌گیری از تکنولوژی مدرن برای مدیریت هزینه‌هاست. اعضای هیئت‌مدیره اتاق به ریاست لرد لامونت همه در سمت‌های خود باقی هستند و اتاق به وظایف معمول خود بدون هیچ تغییری ادامه می‌دهد.»
 
محکم و با اراده به فعالیت های خود ادامه می‌دهیم
 
لرد نورمن لامونت رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران نیز در واکنش به این خبر در گفت‌وگو با ایرنا بسته شدن دفتر کار این اتاق در لندن را تائید کرد اما در این‌ باره توضیح داد: صرفاً به دنبال کاهش هزینه‌ها هستیم و جلسات را در دفاتر کاری اعضاء برگزار می‌کنیم، اما این مسئله به معنای بسته شدن فعالیت‌های اتاق نیست و ما محکم به کارهای خود ادامه می‌دهیم.
 
لامونت خبر بی‌بی‌سی فارسی را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: ما بیانیه‌ای صادر نکردیم. برای اعضاء ایمیلی را ارسال کردیم و این موضوع را توضیح دادیم. شبکه بی‌بی‌سی مسئله را اشتباه برداشت کرده است.
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *