RSS
امروز چهارشنبه ، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

۲۰۱۹ سال طلایی بازی‌های موبایلی

۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۳/۴کد خبر: ۲۷۸۰۳۲
ایستانیوز:پیش بینی می شود در طول ۹سال(۲۰۲۱-۲۰۱۲) میزان درآمدزایی صنعت بازی های موبایلی بیش از ۷۳۰درصد رشد داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، رشد ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در جهان، سبک زندگی مردم را تغییر داده و حالا دیگر حتی بازی سازان هم تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، چراکه تحقیقات و گزارش‌های مؤسسات پژوهشی مختلف نشان می‌دهد بازی‌های موبایلی 51درصد درآمد کل صنعت گیم را به خود اختصاص داده‌اند و با توجه به این پیشرفت، بسیاری سال 2019 را سال طلایی بازی‌های موبایلی می‌دانند و معتقدند توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها به این سمت گرایش پیدا می‌کنند.
 
فرصتی بکر برای برندها
 
یکی از مؤسسات پژوهشی فعال در حوزه صنعت گیم، Newzoo است که در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است تا پایان سال 2019 تعداد گیمرها در جهان به حدود 2.4میلیارد نفر خواهد رسید و نکته جالب‌تر اینکه میزان درآمد حاصل از صنعت گیم و بازی‌های دیجیتال در سال 2019 به حدود 148میلیارد دلار می‌رسد.
 
 در گزارش این مؤسسه آمده است: انتظار می‌رود درآمد صنعت گیم جهان در سال 2021 رشدی 30.6درصدی نسبت به سال 2018 داشته باشد. به این ترتیب درآمد این بخش در سال 2021 از 180میلیارد دلار فراتر می‌رود درحالی که این رقم در سال قبل معادل137.9میلیارد دلار بوده است. وقتی هم پای بازی‌های موبایلی به میان می‌آید، طبق این گزارش می‌بینیم که در سال گذشته میلادی صنعت بازی‌های موبایلی درآمد 70.3میلیارد دلارداشته و درواقع بیش از نیمی از درآمد جهانی صنعت بازی را در این سال به خود اختصاص داده است. این تحقیق نشان می‌دهد که سال 2018میلادی بازی‌های موبایلی 51درصد درآمد صنعت گیم را در اختیار داشتند که البته انتظار می‌رود این رقم در سال‌جاری میلادی به 54درصد و در سال 2021 به 59درصد برسد. پس از آن هم بازی‌های کنسول و گیم‌های کامپیوتر خانگی(PC) به ترتیب25درصد و 24درصد سهم درآمد صنعت بازی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
محققان مؤسسه Newzoo انتظار دارند درآمد بازی‌های موبایلی در سال 2021 به 106میلیارد دلار برسد درحالی که این رقم در سال 2012 حدود 12.7میلیارد دلار بوده و این رقم نشان می‌دهد که در طول 9سال درآمدزایی صنعت بازی‌های موبایلی بیش از 730درصد رشد خواهد داشت؛ رقمی که بی‌شک توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها را ترغیب می‌کند هرچه بیشتر در این زمینه ورود کنند تا به درآمدزایی برسند چرا که ازنگاه آنان، گیمرهای موبایلی یک فرصت بکر برای برندها و تبلیغات محسوب می‌شوند.
 
«مک دونالد»، رئیس بخش بازاریابی مؤسسه Newzoo دراین باره گفت: این فرصتی بزرگ برای بسیاری از برندهاست. بازار گیم با استراتژی‌های پولساز مبتکرانه و مصرف‌کنندگان وفادار، چالش‌هایی جدی برای تفریحات معمولی موجود ایجاد کرده است. وی ادامه داد: اپ‌های بازی موبایلی پس از شبکه‌های اجتماعی و اپ‌های خرید در رده سوم از نظر محبوبیت قرار دارند. از دیگر نکات گزارش ما این است که در میان کاربران 18تا 20 ساله، اپلیکیشن‌های بازی دومین اپ محبوب محسوب می‌شوند و همچنین ساعت 6عصر تا 10 شب محبوب‌ترین زمان برای بازی محسوب می‌شود. ازسوی دیگر گیمرها بیش از بقیه به خرید آنلاین از برندها علاقه مندند پس همه این موضوع‌ها در کنار هم نشان می‌دهد که این حوزه تا چه حد می‌تواند پولساز باشد و مورد توجه برندها و... قرار بگیرد.
 
«فورت نایت» جزو محبوب‌ترین‌ها
 
اما کاربران علاوه بر حضور طولانی مدت در شبکه‌های اجتماعی چه مدت زمانی را صرف بازی‌های موبایلی می‌کنند؟ امروزه تلفن‌های هوشمند، تبلت و لپ تاپ بیش از گذشته در اختیار کاربران قرار دارد. ازسوی دیگر توسعه صنعت موبایل باعث شده است تا کاربر بتواند یک بازی ویدئویی را درون جیب خود داشته باشد و در اوقات بیکاری، در مترو یا اتوبوس تا زمان رسیدن به مقصد، با گوشی خود بازی کند. گرافیک بالاتر گوشی‌های جدید و پردازنده‌هایی قویتر بیش از گذشته نیز کاربران را به بازی‌های موبایلی تشویق می‌کند. محققان Newzoo برای پژوهش در این بخش سراغ کاربران امریکایی رفتند و درنهایت عنوان شد در سراسر جهان 3میلیارد کاربر تلفن هوشمند وجود دارد و 77درصد امریکایی‌ها هم گوشی هوشمند دارند. طبق این تحقیق، کاربران بزرگسال امریکایی در سال 2018 روزانه 3ساعت و 35دقیقه از گوشی خود استفاده کرده‌اند که 11درصد این زمان یعنی 23دقیقه صرف بازی‌های موبایلی می‌شود به بیان دیگر هر کاربر امریکایی به‌طور متوسط هفته‌ای 2.7ساعت و سالانه 5.8روز به بازی موبایلی اختصاص می‌دهند که البته این ارقام برای گیمرهای حرفه‌ای بالاتر است و این دسته از کاربران در هفته بیش از 5ساعت و سالانه 12 تا 16روز کامل را صرف بازی‌های موبایلی می‌کنند. جالب اینجاست که بدانید بیشترین تعداد گیمرهای موبایلی حرفه‌ای یعنی 23درصد آنها 55سال به بالا هستند و کمترین تعداد کاربران(8درصد) در رده 13 تا 17ساله‌ها قرار می‌گیرند. همچنین باید گفت که کاربران 25 تا 34ساله هم 21درصد گیمرهای بازی‌های موبایلی را تشکیل می‌دهند.
 
این گزارش به کاربران اپ در امریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه نیز نگاهی دارد که نتیجه نشان می‌دهد در این کشورها نیز اپلیکیشن‌های بازی بسیار پرطرفدار هستند. طبق این تحقیق، گیمرهای بازی‌های موبایلی از نظر جنسیت 50-50 زن و مرد هستند و متوسط سن زنان گیمر 36سال و مردان 32 سال بوده است. طبق اعلام سخنگوی Newzoo، از هر دو کاربر اپلیکیشن‌های موبایلی یک نفر در 7روز گذشته اپلیکیشن مربوط به یک بازی را در این کشورها مورد استفاده قرار داده‌اند. همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که امروزه بازی‌های موبایلی بین زنان و همچنین کاربران مسن‌تر طرفداران بیشتری پیدا کرده است و درواقع 63درصد کاربران همه بازی‌های موبایلی زن هستند و البته زنان علاقه بیشتری به خرید درون برنامه‌ای اپلیکیشن‌های بازی موبایلی دارند به همین دلیل برندها دلیل بیشتری برای ارائه تبلیغات در اپ‌های بازی موبایلی دارند.
 
اما کدام بازی‌های موبایلی پرطرفدارترند؟ طبق این گزارش بازی Candy Crush Saga یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایلی سال 2018 بود و زنان بیشترین مخاطب آن بودند. گفتنی است که درآمد این بازی در سال 2018 رقمی حدود 1.5میلیارد دلار بوده در حالی که درآمد Fortnite، دیگر بازی موبایلی محبوب به 2.4میلیارد رسید.
 
چین پیشتاز درآمدزایی
 
چه کشورهایی از نظر درآمدزایی در حوزه بازی‌های موبایلی پیشرو هستند؟ این گزارش نشان می‌دهد که 6کشور چین، آلمان، ژاپن، بریتانیا و امریکا و کره در حوزه بازی‌های موبایلی پیشتاز هستند. با توجه به حضور سه کشور چین، ژاپن و کره در آسیا- اقیانوسیه، این منطقه مورد توجه توسعه دهندگان بازی‌های موبایلی از سراسر جهان قرار دارد. طبق گزارش مؤسسه پژوهشیNewzoo، درآمد جهانی اپلیکیشن‌ها تا سال 2021 به 129.2میلیارد دلار می‌رسد که87.1میلیارد دلار از این درآمدزایی در کشورهای آسیا-اقیانوسیه ایجاد می‌شود. البته اپلیکیشن‌های بازی همچنان جزو پرسودترین اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود چرا که 53.4درصد از 3میلیارد کاربر تلفن هوشمند در منطقه آسیا پسیفیک حضور دارند. چین نخستین بازار اپلیکیشن در جهان محسوب می‌شود و در سال 2018 حدود 30.8درصد از درآمد جهانی اپ را در اختیار داشت. گیمرهای ژاپنی هم بیش از همه گیمرهای جهان برای بازی‌های موبایلی هزینه می‌کنند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *