RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

اوپک و متحدانش به کاهش عرضه نفت ادامه می‌دهند؟

قیمت نفت با افزایش مواجه شد

۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۲/۳۱کد خبر: 277871
ایستانیوز:وزیر نفت عربستان و دیگر متحدان تولیدکننده اوپک سیگنال‌هایی ارسال کرده‌اند که مایل به کاهش تولید نفت تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،با افزایش ریسک‌های تجاری و سیگنال‌های اوپک در کاهش تولید و عرضه، قیمت نفت با افزایش مواجه شد. بلومبرگ گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.
 
قیمت نفت برای دومین روز بعدازاینکه اوپک و متحدانش اعلام کردند کاهش تولید را تا ماه ژوئن ادامه خواهند داد با افزایش مواجه شد. روابط تجاری امریکا و چین همین‌طور رو به وخامت می‌رود و قیمت هم تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.
 
خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان از ائتلاف OPEC+ درخواست کرد تا دوره کاهش تولید را ادامه دهند. اگرچه در این جلسه که در جده برگزارشده بود، همتای روسی او، الکساندر نواک درباره رفع این محدودیت‌ها صحبت کرد.
 
بعدازاینکه امریکا شرکت هوآوی را در لیست سیاه قرار داد و چین هشدار داد که علیه امریکا اقدامات متقابل انجام خواهد داد، سهام آسیا افت کرد.
 
احتمال گسترش محدودیت‌های عرضه توسط سازمان‌های صادرکننده نفت و متحدان آن‌ها می‌تواند رونق نفتی امسال را سرعت بخشید، درحالی‌که طی ماه‌های گذشته نفت وضعیت مطلوبی نداشت.
 
افزایش تنش در خاورمیانه و کاهش تولید ناخواسته از ونزوئلا تا روسیه همچنان می‌تواند از افزایش قیمت‌ها حمایت کند، اما شکست در روابط میان دو تا از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان معادلات را پیچیده می‌کند.
 
OPEC+ در مرز قرار دارد و تمایلی به‌اضافه کردن حجم تولید ندارند. نفت خام تگزاس برای تحویل ماه ژوئن که روز سه‌شنبه منقضی می‌شود در بورس اوراق بهادار نیویورک با 22 سنت افزایش به 63.32 دلار در هر بشکه رسید.
 
نفت برنت هم برای تسویه جولای 22 سنت یا 0.3 درصد افزایش یافت و به‌این‌ترتیب در بورس ICE Futures Europe مستقر در لندن به 72.19 دلار در هر بشکه رسید.
 
در جلسه آخر هفته گذشته، وزیر نفت عربستان و دیگر متحدان تولیدکننده اوپک سیگنال‌هایی ارسال کرده‌اند که مایل به کاهش تولید نفت تا نیمه دوم سال 2019 هستند.
 
الفلیح گفته است قیمت نفت فعلی واقعی نیست و بازار هنوز شکننده است. درحالی‌که عربستان پیشنهاد کاهش بیشتر تولید را دارد، روسیه اعلام کرده که تا پایان سال محدودیت‌های عرضه توافق شده را رعایت می‌کند.
 
در همین حال، فرستاده چینی به اروپا اعلام کرد که اقدامات دولت ترامپ علیه هوآوی اشتباه است و یک پاسخ ضروری به این اقدامات داده خواهد شد. ژانگ مینگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حرکت ایالات‌متحده در برابر هوآوی باانگیزه سیاسی و سوءاستفاده از کنترل صادرات است.
 
ترامپ همچنین گفت که از جنگ تجاری بسیار خوشحال است و تحت نظر او چین هیچ‌وقت به قدرتمندترین کشور جهان تبدیل نخواهد شد.

 

 

 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:قیمت نفت
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *