RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛

پیگیری مشکل اپلیکیشن‌های ایرانی اپ‌استور با شکایت

۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۲/۳۰کد خبر: ۲۷۷۸۰۲
ایستانیوز:رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور، گفت: معضل اصلی این است که دولت نمی‌تواند از یک شرکت شکایت کند و اپل هم در ایران نمایندگی رسمی ندارد که بتوانیم با آن‌ها مذاکره کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از ایسنا، امیر ناظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط کسب و کارهای نوپا پس از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از مارکت‌های آنلاین از جمله اپ‌استور، گفت: ۱۰ درصد از سیستم‌های عامل ما در ایران متعلق به اپل است اما پولی که آن‌ها هزینه می‌کنند، بالاتر است و شاید ۳۰ تا ۴۰ درصد بسیاری از اپلیکیشن‌ها از کسانی که آیفون دارند، به دست می‌آمد، بنابراین با حذف اپلیکیشن‌های ایرانی معضل برایشان ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به راهکارهای لازم برای مقابله با این شرایط بیان کرد: ما کارهایی انجام دادیم و درخواست‌هایی هم داشتیم و به اقداماتمان ادامه می‌دهیم. بخشی از این اقدامات هم برمی‌گردد به خود کسب و کارها که راه‌حل‌هایی پیدا کردند و برخی هم سرویس‌هایشان را روی مرورگر ارائه دادند.
 
تفاوت سامسونگ با اپل در ماجرای حذف اپلیکیشن‌های ایرانی
 
ناظمی با بیان این‌که اصل پیگیری ما شکایت است، افزود: اما معضل این است که دولت نمی‌تواند از یک شرکت شکایت کند، بلکه شکایت باید از طرف شرکت دیگر یا یک شهروند باشد. سال گذشته که سامسونگ به مارکت داخلی ما گارانتی نمی‌داد، شکایت کردیم که البته مدتی طول کشید اما بالاخره انجام شد و آن‌ها قبول کردند که کافه‌بازار به مارکت سامسونگ برگردد. این بدین خاطر است که سامسونگ در ایران شرکت و واردکننده رسمی و کانال ارتباطی دارد اما اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد که بتوانیم مذاکره کنیم.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این‌که آیا از تعداد دستگاه‌های آیفون کم شده است؟ گفت: کل دستگاه‌های هوشمندی که در شبکه ما وجود دارد، ۶۰ میلیون است. اگر عمر یک گوشی را پنج سال فرض کنیم، یعنی سالیانه ۱۲ میلیون دستگاه از این چرخه خارج می‌شود، می‌شکند، می‌سوزد، از کار می‌افتد، یا به سرقت می‌رود و اوراق می‌شود.
 
وی ادامه داد: اینها یعنی ماهی یک میلیون دستگاه جایگزین داریم. البته سال ۱۳۹۶ میزان جایگزینی ماهیانه یک میلیون بود اما سال گذشته به علت گرانی، این عدد خیلی پایین‌تر بود. با وجود این، در بدترین حالت، ماهیانه ۵۰۰ هزار دستگاه جابه‌جا می‌شود. یعنی روزی ۲۰ هزار دستگاه وجود دارد که دزدیده می‌شود، می‌سوزد، می‌شکند یا گم می‌شود. در چنین حالتی است که فرد برای جایگزینی به جای گوشی آیفون، اندرویدی می‌خرد.
 
ناظمی درباره‌ی خبر خاموشی گوشی‌های آیفون توضیح داد: وقتی می‌گوئیم ۷۰۰۰ آیفون حذف شده، به این معنی نیست که ۷۰۰۰ نفر گوشی‌هایشان را خاموش کردند و دیگر استفاده نمی‌کنند، بلکه گوشی‌هایی بوده که این اتفاقات جایگزینی برایشان افتاده و به جای این‌که گوشی آیفون بگیرند، اندروید گرفته‌اند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *