RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

فردا انجام می‌شود،

عرضه اولیه سهام «زشریف» توسط یک کارگزاری بانکی

۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۲/۳۰کد خبر: 277792
ایستانیوز:۱۰ درصد از سهام «زشریف» شامل ۵۲ میلیون سهم فردا سه‌شنبه برای اولین بار در فرابورس از طریق یک کارگزاری بانکی عرضه می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در پنجاه‌وسومین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که به تشریح ظرفیت‌های «زشریف» اختصاص داشت، آخرین وضعیت این شرکت برای ورود به بازار سهام تشریح شد.
 
 محدوده قیمتی عرضه
 
بر اساس برنامه اعلام شده، فردا سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ به میزان ۱۰ درصد از سهام «زشریف» شامل ۵۲ میلیون سهم در محدوده قیمتی ۴۱۰ تا ۴۲۰ تومانی هر سهم در بازار دوم معاملات فرابورس به صورت بوک بلدینگ عرضه اولیه شود.
 
سهمیه مجاز خرید حقیقی و حقوقی‌ها
 
در این عرضه سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۲۵۰ سهم تعیین شده و سرمایه گذاری کشاورزی کوثر از طریق کارگزاری بانک دی اقدام به واگذاری خواهد کرد.متعهد خرید نیز شرکت مرغک و سقف تعهد خرید مجموعا ۵۰ درصد سهام قابل عرضه است.
 
تسویه تسهیلات بانکی و عدم استفاده از ارز دولتی
 
همچنین عبد امیر باروت کوب مدیرعامل این شرکت با اعلام اینکه این شرکت یک درصد از فروش کل کشور را بین واحدهای صنعتی برخوردار است اعلام کرد: این شرکت تقریبا همه تسهیلات بانکی که از سال های گذشته آن را دریافت را تسویه کرده است و از هیچ ارز دولتی استفاده نمی کند.
 
پوشش ریسک با هدف سودآوری سهام
 
وی در ادامه اظهار داشت: واردات برخی از فراورده های دامی از خارج بزرگترین ریسک این شرکت و صنعت است که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی نسبت به پوشش این ریسک اقدامات لازم صورت گرفته تا روند سودآوری سهام شرکت در یک‌مسیر متعادل و رو به رشد قرار بگیرد.
 
زمان درج و پذیرش «زشریف»
 
گفتنی است، پذیرش شرکت کشت و صنعت شریف آباد در شهریور ماه سال ۹۷ صورت گرفته و در اسفندماه سال گذشته نماد «زشریف» در گروه زراعت و خدمات وابسته زیر مجموعه گروه کشاورزی در فرابورس درج شده است.
 
توسعه ظرفیت‌های تولیدی با هدف ارتقای سود سهام
 
همچنین بر اساس اطلاعات منتشره در سامانه کدال، توجه به افزایش ظرفیت دامداری از سال ۸۸ شرکت با هدف سودآوری و بازدهی بیشتر اقدام به احداث سالن‌های فری استایل کرده که سالن شماره یک با ظرفیت ۷۵۰ راس در اردیبهشت سال ۹۰، سالن شماره دو با ظرفیت ۷۵۰ راس در بهمن سال ۹۰، سالن شماره سه با ظرفیت ۳۵۰ راس در آذر سال ۹۱، سالن چهار با ظرفیت ۷۵۰ راس تکمیل در اردیبهشت سال ۹۲ افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و سالن شماره ۵ به عنوان شیردوشی و جایگاه دام های آماده زایش در سال ۹۵ به بهره برداری رسیده است.
 
گفتنی است این شرکت در ۱۱ مهر سال ۶۳ نوع شرکت به سهامی خاص و تبدیل و نام شرکت در ۲۲ بهمن سال ۸۰ به کشت و صنعت شریف آباد تغییر یافت و در ۲۲ شهریور سال ۸۳ به سهامی عام تبدیل و مجددا طبق مصوبه مجمع فوق‌العاده ۲۲ مرداد سال ۹۱ به سهامی خاص تغییر یافت.
 
همچنین ۵ اسفند سال ۹۱ واحد کارخانه فرآورده های لبنی با نام تجاری رابتا ناک از طرف شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر بر اساس ارزش دفتری به شرکت واگذار شد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *